Gå til innhold

ECT behandling


stillheten

Anbefalte innlegg

Hvem kan få slik behandling?

Hva er kriteriene for at en slik behandling kan være til hjelp.

Har vært tungt deprimert i flere år. Sucidal til tider. Har familie og tenke på men der og da betyr de plutselig ingen ting og det er skremmende. Jeg er deprimert pga. en utenforstående person sine angrep på meg og mine. Kunne ECT behandling hjulpet meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

Har du fått samtalebehandling hos en god terapeut? Hvis en traumatisk opplevelse er årsaken til depresjonen slik du beskriver, vil jeg anbefale boka Waking The Tiger: Healing Trauma av av Peter A. Levine. Ville også forsøkt å finne en psykolog som driver med kroppsorientert terapi (vegeto-terapi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

For å få ECT behandling er du nødt til å ha vært alvorlig deprimert over lengre tid. Alle andre behandlingsformer må ha blitt prøvd, og ikke funnet effektiv (psykologbehandling, medisiner).

Men ECT vil jo ikke fjerne det faktum at en person har sagt noe negativt om deg og dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...