Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å få litt hjelp?


koz_

Anbefalte innlegg

Jeg er ei lita jente som for noen år siden hadde anorexi. Så gikk det bedre en lang stund, men i høst gikk det meste galt igjen. Kjæresten min fikk meg til å ta det opp med lærerne på skolen, og der møtte jeg mye støtte. De sendte meg også til lege. Jeg gruet meg masse, og gikk bare fordi jeg måtte (kjæresten min mer eller mindre tvang meg). Da jeg kom dit, sa legen at dette var helt vanlige ungdomsproblemer, og at jeg like gjerne kunne snakke med foreldrene mine om det. Jeg ble veldig skuffet, vet ikke, men hadde kanskje et lit håp om å få hjelp til å ikke hate kroppen min lengere, er helt utslitt.. Kan vel ikke påstå at jeg ble bedre av møtet med henne.. Men allikevel kan jeg ikke la være å tenke at hun kanskje hadde rett.. Da er det iallefall noe helt feil med meg! Jeg er ikke sånn kjempe tynn nå, men det er på en måte det jeg er redd for å bli.. Eller kanskje ikke redd heller, oftere og oftere lar jeg være å spise.. vet at jeg er på vei uti det igjenn, men legen sa jo at det ikke var farlig. Det er litt trygt å tenke på at jeg bare kan la være å spise, håper kanskje at jeg kan bli som før igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo! Tenk deg om! Du har vært oppe i det en gang før, og vet godt at det å la være å spise fører rett til et liv som ikke kan beskrives med positive adjektiv! Prøv en psykriatrisk sykepleier, en helsesøster, en rådgiver, en sosiallærer. Hva som helst!?!! Bare ikke gå tilbake til et liv i helvete!(Vet det er et sterkt ord, men det passer virkelig inn her!)

Vær så snill å tenk deg om!

Snakk med noen,

OG KOM DEG UT AV DET!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære koz-! Synes det er trist at du ikke ble tatt på alvor av legen din. Likevel kan det ofte være vanskelig for en lege å skjønne/klare å se hvor mye en som sliter med en spiseforstyrrelse trenger hjelp. Mange skjuler, forteller ikke alt til legen - og er selv i tvil om de egentlig trenger hjelp, leter etter tegn for at de ikke kan hjelpes. Dersom du i tillegg kanskje bare har snakket med legen en gang, kan det være vanskelig å få fortalt alt- det kan ta tid. Jeg vil råde deg til å ta ny kontakt med legen din ellers støtter jeg svaret som du har fått av lakalula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prat med olof ulwan!! jeg kan love deg at han vil ta deg på alvor!! har er en av norges beste leger på sf og har drevet med dette utrolig lenge. han holder til på ullevål i oslo, men hvis du ikke bor i oslo kan du finne en lege der du bor som kjenner eller vet om han og hans metoder. hvis du så brennpunkt på tirsdag så var han der.

ikke gi opp!! jeg vil ikke du skal komme inn i dette helvete!!

lykke til

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei!!!

Dette synes jeg var interesant!...hvilken lege gikk du egentlig til...en j***** udyktig en iallefall...jeg blir så sint av sånne ting...visst denne legen ikke tok deg alvorlig i en så alvorlig sak, ville jeg rådet deg å gå til en annen lege, eller psykolog...visst du synes det blir for mye oppstyr, så gå til helsesøster...synes helsesøstera dette er alvorlig, kommer hun garantert til å tilby deg en form for hjelp...visst ikke det heller hjelper, prøv å kontakt IKS (interesse gruppa for kvinner med spiseforstyrrelser) de tar deg vertfall alvorlig...informasjons tlf.nr. dit er 22 42 22 22...

Vær snill med deg selv å skaff hjelp...:D

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...