Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg akkurat meldt meg som blodgiver igjen. Det er to år siden forrige gang, så nå er det på tide.

Sprer utfordringen om å bli blodgiver.

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

13

• Mary Poppins

5

• Gemini

4

• lilleva

4

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

Det skulle jeg gjerne gjort, men bare tanken på blod og blodprøver gjør meg helt gele i knærne. Besvimer hver gang noen stikker en nål i meg, slår ikke feil.

Men kjempe flott at du gjør det :)

Gjest Timari
Skrevet

jeg meldte meg som blodgiver og strøk med glans :(. Jeg kunne komme tilbake om 4-5 år så kunne de vurdere det da.

Man får også en mulighet til å bli benmargsdonator. Min veninne hadde ikke levd i dag om det ikke var for en donator, så dere som blir godkjent, meld dere som benmargsgivere også!!!

Mary Poppins
Skrevet

jeg meldte meg som blodgiver og strøk med glans :(. Jeg kunne komme tilbake om 4-5 år så kunne de vurdere det da.

Man får også en mulighet til å bli benmargsdonator. Min veninne hadde ikke levd i dag om det ikke var for en donator, så dere som blir godkjent, meld dere som benmargsgivere også!!!

Av ren nysjerrighet, hvordan stryker man som blodgiver?

Og hvordan donerer man benmagren?

Som du sikkert skjønner har jeg null peiling om sånt.

Annonse

Skrevet

Det skulle jeg gjerne gjort, men bare tanken på blod og blodprøver gjør meg helt gele i knærne. Besvimer hver gang noen stikker en nål i meg, slår ikke feil.

Men kjempe flott at du gjør det :)

Jeg syns det er kjempegøy, jeg. Ser på når de stikker inn nålen og blodet som fyker ut.

Hihi c",)

Skrevet

Jeg meldte meg også som blodgiver, men strøk pga medisiner jeg tar. Er det de samme kravene som stilles til benmargsgivere som til blodgivere?

Mary Poppins
Skrevet

Jeg syns det er kjempegøy, jeg. Ser på når de stikker inn nålen og blodet som fyker ut.

Hihi c",)

huff, bare beskrivelsen din gjorde meg kvalm :S

Men det er enda godt ikke alle er som meg :)

Skrevet

huff, bare beskrivelsen din gjorde meg kvalm :S

Men det er enda godt ikke alle er som meg :)

tjihi *plage litt på poppins*

Men mensen er ok?

Mary Poppins
Skrevet

tjihi *plage litt på poppins*

Men mensen er ok?

hehe ja det går faktisk helt greit, det renner jo ut naturlig, ingen som popper et hull i meg da for å få ut blod.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Skulle gjerne gjort det jeg. Men blir svimmel bare ved tanken på å ta blodprøve i fingeren! :s

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg er blodgiver, men benmargsdonor er jeg ikke. Det er noe av det vondeste man kan gjøre, selv med lokalbedøvelse :/

Gjest nickedokka
Skrevet

Du har rett, fin påminnelse! Jeg burde melde meg som giver igjen, jeg var blodgiver for 9 år siden men så ble jeg gravid og etter det har det ikke blitt. Hvis jeg får somlet meg til blodbanken skal jeg melde meg som benmargsdonor også.

Gjest nickedokka
Skrevet

Skulle gjerne gjort det jeg. Men blir svimmel bare ved tanken på å ta blodprøve i fingeren! :s

Blodprøven i fingeren er faktisk vondere enn stikket i armen syns jeg..

Skrevet

hehe ja det går faktisk helt greit, det renner jo ut naturlig, ingen som popper et hull i meg da for å få ut blod.

Åja, det var jo nåler du ikke likte. Er i søndagsmodus tydligvis.

Skrevet

Fingertuppene har langt flere sensitive nervetråder enn albuen. Når jeg blir stukket i fingeren, så syns jeg faktisk det er litt vondt, men stor nål i albuen går helt flott.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Fingertuppene har langt flere sensitive nervetråder enn albuen. Når jeg blir stukket i fingeren, så syns jeg faktisk det er litt vondt, men stor nål i albuen går helt flott.

Stor nål i armen = besvime på sekundet for meg!Uff..er litt pinglete på akkurat det området :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...