Gjest potatis Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg går frem for å lage det? Skal de stekes i ovn eller stekepanne? Hvor lang tid tar det ca? 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jeg pleier å steke poteter rå i stekepanne. Vet ikke hvor lang tid det tar. Kommer litt an på hvor sprø du vil ha de.. du kan jo bare prøve deg frem..? ;o) 0 Siter
Torv Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jeg bruker 2 måter: 1. Ildfast form i ovn(godt smurt). Del opp i båter (gjerne vask potetene) Smører på litt smør og har på salt og pepper. Dette har jeg i ovnen på ca.200-225 grader i ca. 20-30 min (kjenn på potetene) 2. I stekepanne Skjærer potetene i tynne skiver, salt og pepper eller annet krydder du liker, og steker til de er gyldne og gjennomstekt. Ta en bit i munnen og kjenn :-) 0 Siter
Ade|ina Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Jeg bruker 2 måter: 1. Ildfast form i ovn(godt smurt). Del opp i båter (gjerne vask potetene) Smører på litt smør og har på salt og pepper. Dette har jeg i ovnen på ca.200-225 grader i ca. 20-30 min (kjenn på potetene) 2. I stekepanne Skjærer potetene i tynne skiver, salt og pepper eller annet krydder du liker, og steker til de er gyldne og gjennomstekt. Ta en bit i munnen og kjenn :-) Det der hørtes godt ut syntes jeg, så den printer jeg ut og prøver :-) Smakte en gang raspede stekte poteter, men det fikk jeg ferdig servert. Det er mange år siden, så det skal jeg jammen prøve på. Hadde helt glemt det faktisk, til jeg så råstekte poteter her nå. Jaja, det hender det man kommer på ting. Godt var det også :-) 0 Siter
Kjersti S Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Det der hørtes godt ut syntes jeg, så den printer jeg ut og prøver :-) Smakte en gang raspede stekte poteter, men det fikk jeg ferdig servert. Det er mange år siden, så det skal jeg jammen prøve på. Hadde helt glemt det faktisk, til jeg så råstekte poteter her nå. Jaja, det hender det man kommer på ting. Godt var det også :-) Rösti ja..(raspede stekte poteter). Det er ganske godt, spiste det masse da jeg var i Sveits, det er en trad. sveitsisk rett det. Der sa du noe, det lager jeg til lunch i dag! 0 Siter
Ade|ina Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Rösti ja..(raspede stekte poteter). Det er ganske godt, spiste det masse da jeg var i Sveits, det er en trad. sveitsisk rett det. Der sa du noe, det lager jeg til lunch i dag! Jeg spiste det i LA som frokost på sengen, sammen med noe eggegreier og noe annet forskjellig - husker ikke helt hva det var alt sammen og det er mange år siden :-) Husker bare at jeg ikke hadde vært borti stekte rå poteter som var raspet, så det var det jeg bet meg merke i :-) Men godt var det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.