Gå til innhold

Råstekte poteter

Anbefalte innlegg

Gjest potatis
Skrevet

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg går frem for å lage det? Skal de stekes i ovn eller stekepanne? Hvor lang tid tar det ca?

Luna21365380663
Skrevet

Jeg pleier å steke poteter rå i stekepanne. Vet ikke hvor lang tid det tar. Kommer litt an på hvor sprø du vil ha de.. du kan jo bare prøve deg frem..? ;o)

Skrevet

Jeg bruker 2 måter:

1. Ildfast form i ovn(godt smurt).

Del opp i båter (gjerne vask potetene)

Smører på litt smør og har på salt og pepper.

Dette har jeg i ovnen på ca.200-225 grader i ca. 20-30 min (kjenn på potetene)

2. I stekepanne

Skjærer potetene i tynne skiver, salt og pepper eller annet krydder du liker, og steker til de er gyldne og gjennomstekt. Ta en bit i munnen og kjenn :-)

Skrevet

Jeg bruker 2 måter:

1. Ildfast form i ovn(godt smurt).

Del opp i båter (gjerne vask potetene)

Smører på litt smør og har på salt og pepper.

Dette har jeg i ovnen på ca.200-225 grader i ca. 20-30 min (kjenn på potetene)

2. I stekepanne

Skjærer potetene i tynne skiver, salt og pepper eller annet krydder du liker, og steker til de er gyldne og gjennomstekt. Ta en bit i munnen og kjenn :-)

Det der hørtes godt ut syntes jeg, så den printer jeg ut og prøver :-)

Smakte en gang raspede stekte poteter, men det fikk jeg ferdig servert. Det er mange år siden, så det skal jeg jammen prøve på. Hadde helt glemt det faktisk, til jeg så råstekte poteter her nå.

Jaja, det hender det man kommer på ting. Godt var det også :-)

Skrevet

Det der hørtes godt ut syntes jeg, så den printer jeg ut og prøver :-)

Smakte en gang raspede stekte poteter, men det fikk jeg ferdig servert. Det er mange år siden, så det skal jeg jammen prøve på. Hadde helt glemt det faktisk, til jeg så råstekte poteter her nå.

Jaja, det hender det man kommer på ting. Godt var det også :-)

Rösti ja..(raspede stekte poteter). Det er ganske godt, spiste det masse da jeg var i Sveits, det er en trad. sveitsisk rett det. Der sa du noe, det lager jeg til lunch i dag!

Skrevet

Rösti ja..(raspede stekte poteter). Det er ganske godt, spiste det masse da jeg var i Sveits, det er en trad. sveitsisk rett det. Der sa du noe, det lager jeg til lunch i dag!

Jeg spiste det i LA som frokost på sengen, sammen med noe eggegreier og noe annet forskjellig - husker ikke helt hva det var alt sammen og det er mange år siden :-)

Husker bare at jeg ikke hadde vært borti stekte rå poteter som var raspet, så det var det jeg bet meg merke i :-)

Men godt var det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...