Gå til innhold

lave jernlagre, svimmelhet og hodpine

Anbefalte innlegg

løvinne1970

Hei! Jeg er ei jente på 35 år som føler meg uopplagt og konstant sliten. Har vært plaget med dette de siste to-tre årene. Har ofte hodepine og svimmelhet, samt nedsatt overskudd. Sover mye og dette hemmer ett ellers godt sosialt liv. Har fast jobb og kjæreste, så livet ellers er godt, hvis jeg bare ikke hadde vært så sliten hele tiden. Har tatt mange prøver hos fastlegen, har fått konstantert lave jernlagre, men det hjelper ingenting med jerntabletter.( Prøvesvar: Hb 12.8, S-Ferrit 7.0, S-jern 11.7, jernmetn 11, S-VITB12 190, TSH 1.19, FT4 15.7) Takknemlig for svar og gode råd om hva jeg bør prøve og hva jeg skal be min fastlege om.Løvinne1970

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176422-lave-jernlagre-svimmelhet-og-hodpine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there - done that

Stoffskifteprøvene her ser fine ut, men du bør be om å få tatt anti-tpo og T3 også.

Førstnevnte kan vise om du har en betennelse på gang som etterhvert vil gi lavt stoffskifte, og symptomene kan opptre lenge før det vises på blodprøver (da vil sannsynligvis TSH gå opp og FT4 ned, men her er det store variasjoner, så ta det med en klype salt).

Din B12 er også lav, du bør spørre om du bør ha sprøyter eller få en resept på Trio-Be.

Husk c-vitamin sammen med jerntilskuddet ditt, enten i form av juice (er det nok? legen min sier så) eller tablett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...