Gå til innhold

Zyprexa og bipolar


fluxing

Anbefalte innlegg

Jeg er mulig bipolar men har aldri vært kav manisk. Men til tider vær ganske hyper og har f.eks begynnt på hobbyprosjekter som det aldri har blitt noe av. Ellers så har jeg vær mye deprimert i lange perioder med kort oppturer innimellom. Kan ikke huske hva som er normalmodus hos meg.

Bruker nå zyprexa 5-10mg og 20mg cipralex. Dette fungerer greit men blir ganske trøtt av zyprexaen så jeg vurdere å ta en paus fra den eller trappe ned litt og ta mindre en periode for å se om jeg blir mere våken og for å se om jeg blir hyper igjen. Har ikke vært spseiellt hyper og iderik når jeg har gått på den.Er det dumt av meg?

Er det vanlig å bruke zyprexa sammen med AD som eneste medisin ved bipolar lidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elinamaria

Jeg er bipolar og brukte en periode Lamictal, Fontex og Zyprexa. Det hjalp mot depresjonen som bare det! Men jeg ble fortsatt oppstemt og hadde det ofte veldig veldig bra. Jeg fikk gjort alt og lo masse av lykke, MEN sovnet alltid om natten så jeg våknet ikke deppa neste dag, jeg var like happy:) Men jeg la på meg 15 kg faktisk. Fikk så fluanxol og med den ble jeg veldig deprimert og stiv i kroppen og la på meg ytterligere 5 kg.

Men nå bruker jeg Lamictal og Litium og har det kjempebra på alle måter. Vært fri fra depresjoner siden i sommer, jeg som knapt gikk en uke uten depresjoner i flere år før.:) Og har gått ned nesten alle kg'ene jeg la på meg.

Bare AD og zyprexa vet jeg ingenting om. Men hos meg blir det mye verre med AD. Blir veldig oppstemt i to dager eller noe og faller rett ned i et mørkt helvete med en gang.

For meg er det bedre med kun SS og ikke AD+anti psyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bipolar og brukte en periode Lamictal, Fontex og Zyprexa. Det hjalp mot depresjonen som bare det! Men jeg ble fortsatt oppstemt og hadde det ofte veldig veldig bra. Jeg fikk gjort alt og lo masse av lykke, MEN sovnet alltid om natten så jeg våknet ikke deppa neste dag, jeg var like happy:) Men jeg la på meg 15 kg faktisk. Fikk så fluanxol og med den ble jeg veldig deprimert og stiv i kroppen og la på meg ytterligere 5 kg.

Men nå bruker jeg Lamictal og Litium og har det kjempebra på alle måter. Vært fri fra depresjoner siden i sommer, jeg som knapt gikk en uke uten depresjoner i flere år før.:) Og har gått ned nesten alle kg'ene jeg la på meg.

Bare AD og zyprexa vet jeg ingenting om. Men hos meg blir det mye verre med AD. Blir veldig oppstemt i to dager eller noe og faller rett ned i et mørkt helvete med en gang.

For meg er det bedre med kun SS og ikke AD+anti psyk

Hei jeg er også bipolar, og bruker orfiril. Jeg brukte først zyprexa, men ble for trøtt, og la merkelig nok også på meg 15 kg,så det fikk jeg slutte med. Nå bruker jeg noe zeldox, det holder tankene bra samlet og jeg er i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...