Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!Jeg er en kvinne på 41 år som er frisk og rask men noe overvektig. Holder på å slanke meg nå.Spørsmålet mitt: Noen ganger, og senest i dag fikk jeg et kraftig stikk midt i brystet samtidig som munnen fikk en rykning. Veldig ekkelt og ubehagelig, men gikk fort over. Hadde akkurat gått opp en trapp, pleier å tåle det!Hva tror du dette kan være, det er svært ubehagelig med stikk i brystet (hjertet?) og rykningen. Rykningen føler jeg kan være noe alà epilepsirykning, men veldig kortvarig.Var for et par år siden på Volvat og tok div. prøver vedr. slike ting, men ikke noe ble funnet.

• 2 uker senere...
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer
Skrevet

Svar til Gorild.

Dette er høyst sannsynlig helt uskyldig. Slike "stikk" er vanligvis muskulært betinget, og den rykningen du kjente er muligens en refleks p.g.a. muskelsmerten. Det har ikke noe med epilepsi å gjøre.

Det er ikke noe som taler for at dette har noe med ditt hjerte å gjøre.

Hvis dine symptomer skulle endre karakter og bli mer langvarige, f.eks. være relatert til fysisk belastning, vil det være ønskelig at en undersøkelse ved lege ble gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...