Gå til innhold

Spenningshodepine?

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste tre-fire årene vært plaget av hodepine jevnlig. Den sitter somregel bak ett av øynenene, og jeg blir lyssky. Noen ganger blir jeg kvalm. Det virker som om det sporer seg til nakken. Føler at det er noe som har satt seg i kink når hodepinene setter inn. Det hjelper ofte med noen timer med søvn. Det føles ofte som om noen har stukket en kniv inn i tinningen, og virir den rundt til stadighet. Det er vondt å gni seg i øynene, og på annen måte legge trykk på det øyet smertene ligger bak. Ved bortimot hvert tilfelle føler jeg hele tiden at jeg ikke får "knukket" løs noen virvler i nakken. Kan dette være spenningshodepine?

Hilsen sterkt plaget!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17650-spenningshodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære shiela2 !

Det KAN vel være det, men det er ikke typisk at smertene er så ensidige og sitter bak øyet. Det passer bedre med migrene eller kanskje det vi kaller "cervicogen hodepine" som betyr plager som stammer fra en feilfunksjon i nakken. Mer kan jeg ikke si ut fra den informasjonen du har gitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17650-spenningshodepine/#findComment-80008
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...