Gå til innhold

Kan barn få psykose? Kan barn på hans alder få psykoser?


Gjest halussi

Anbefalte innlegg

Gjest halussi

Femåringen min sa i kveld han ser endringer i veggene etter han har lagt seg. Veggene er av panel, men sier de endrer seg til å bli som flater når han skal sove.

Kan barn på hans alder få psykoser? Hvordan oppdager man evt. det?

Det har vært og er en del psykiske lidelser i min famile er derfor noe bekymret får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, de kan få psykoser.

Men dette du skriver om, mener jeg du kan ta helt med ro. Dette oppfatter jeg som helt normalt.

Kan ikke hvem som helst som ligger i halvmørket og slipper fantasien litt løs oppleve både det ene og andre skuespillet på vegg og tak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

Min sønn så troll han, da han var liten. Han var helt sikker. Det var der bare noen ganger, sa han. Så jeg måtte komme inn en kveld og se sammen med han. Faktisk så SÅ det ut som et troll det jeg så på veggen, som kom og forsvant. Husker ikke helt eksakt, men det hadde noe med skyggebilder på veggen pga lysstråler fra bilene på veien nedenfor.

Da han fikk oppklart det, og vi dra gardina for og fra for å se forskjellen, samt at vi lagde andre skyggebilder, så skjønte han til slutt at det var helt ufarlig.

Så en skal ikke bare blåse i barns 'fantasier'!

Jeg opplever selv at lyder blir 'mystiske' i mørket fortsatt jeg, som voksen. Er mørkredd fortsatt. Og hvis en er redd i utgangspunktet, så kan ting i mørket, utendørs for meg da, innta potensielle farlige ting. Men jeg VET jo at det ikke er slik, så jeg klarer å besinne meg. Men det er allikevel deilig å få oppklart hva som var sammenhengen for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...