Gjest 55årig dame Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hadde tenkt meg dette innlegget på Diabetesforum, men der går det ikke an å skrive inn for tiden. Vil høre om noen har erfaring i mitt problem. Den siste uka har jeg vært så tørr i munnen. Lurer på om det kan komme av litt Sobrilbruk, men kan ikke huske å ha merket det av denne type piller før. Ikke noen store doser heller, 1 pille med flere dagers mellomrom. En halv Imovane et par-tre kvelder siste 10 dager, de vet jeg det står om munntørrhet som bivirkning, men har jo tatt lite av dette. Jeg tenker jo både på diabetes og Sjøgren, er vel flere diagnoser også med munntørrhet vil jeg tro. Har i det siste halve året måtte opp å tisse om natta. Da jeg har nevnt det for venninner sier de: Bare en gang om natta? De er stort sett oppe mere enn en gang. Kommer med alderen sier de, jeg er midt i 50årene. Vet ikke hva dette kan være, har ikke diabetes 1 eller 2 i familien, ikke tanter/onkler/søskenbarn en gang. Er ikke overvektig og lever sunt, og holder meg i form. Får vel kanskje bestille legetime da, måle blodsukkeret etc. Noen som har noe erfaring med ovennevnte plager? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176555-t%C3%B8rr-i-munnen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.