Gå til innhold

Hva kan man kreve av behandler?


Gjest feilbehandlet?

Anbefalte innlegg

Gjest feilbehandlet?

Synes jeg har gått alt for lenge i terapi (8 1/2 år). Det jeg lurer på, er om jeg har blitt feilbehandlet siden jeg har gått så lenge i terapi uten at det har skjedd ønsket bedring sosialt? Hva kan jeg kreve når jeg går i behandling? Begynte hos en ny behandler for ett år siden og mye har skjedd av forbedring siden da. Hun mener jeg har fått feilbehandling. Men hvordan vet jeg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Man kan kreve at behandlingsresultatet regelmessig evalueres, og at behandlingen endres om det ikke kommer til fremgang. Det skulle bare mangle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feilbehandlet?

Man kan kreve at behandlingsresultatet regelmessig evalueres, og at behandlingen endres om det ikke kommer til fremgang. Det skulle bare mangle....

Dette har ikke skjedd i mitt tilfellet. Jeg har gått med samme behandling i 5 år. I ettertid mener jeg at terapeut burde ha endret behandling siden det ikke skjedde noe merkbar bedring med meg. Er det mulig å klage på at man ikke har fått riktig behandling? Jeg mener at jeg har gått alt for lenge til behandling ut fra de problemene jeg hadde i utgangspunktet. Synes jeg bare ble verre etter at jeg begynte hos psykolog. Nå har jeg gått i terapi i 8 1/2 år. Hadde aldri trodd at dette skulle være nødvendig da jeg startet i behandling. Har jeg rett til å klage? Og hvor sterkt stiller jeg? Orker ikke klage hvis det blir en kamp uten resultater. NHD kan du svare meg vær så snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette har ikke skjedd i mitt tilfellet. Jeg har gått med samme behandling i 5 år. I ettertid mener jeg at terapeut burde ha endret behandling siden det ikke skjedde noe merkbar bedring med meg. Er det mulig å klage på at man ikke har fått riktig behandling? Jeg mener at jeg har gått alt for lenge til behandling ut fra de problemene jeg hadde i utgangspunktet. Synes jeg bare ble verre etter at jeg begynte hos psykolog. Nå har jeg gått i terapi i 8 1/2 år. Hadde aldri trodd at dette skulle være nødvendig da jeg startet i behandling. Har jeg rett til å klage? Og hvor sterkt stiller jeg? Orker ikke klage hvis det blir en kamp uten resultater. NHD kan du svare meg vær så snill?

Klart du kan klage. Men hva fører det til?

Du kan få en erstatninig.

Andre kan slippe å bli utsatt for det samme.

Men du blir ikke bedre av lidelsen din.

Kanksje kan du få førsteprioritet hos en kvalifisert behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feilbehandlet?

Klart du kan klage. Men hva fører det til?

Du kan få en erstatninig.

Andre kan slippe å bli utsatt for det samme.

Men du blir ikke bedre av lidelsen din.

Kanksje kan du få førsteprioritet hos en kvalifisert behandler.

Hei og takk for kjapt svar! Jeg går nå til en annen behandler. Nå merker jeg bedring selv om det har sin pris. Før fikk jeg mer overflatebehandling som jeg kaller det (vi fokuserte kun på fungering og tenkning) nå får jeg mer dybdebehandling og psykomotrisk behandling. Det er veldig tøft å få innsikt, men det er nok den eneste veien til bedre helse tror jeg. Får glede meg over det postive som skjer i livet mitt. Hadde det ikke så verst før heller, men føler mer at jeg får kontakt med meg selv nå. Tror ikke jeg kommer til å klage. Får bruke kreftene på livet mitt i stedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...