Gå til innhold

Han vil ikke leve mer....


Gjest Fortvilet nå!

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet nå!

Jeg spør dere her om råd og hjelp i en litt kinkig situasjon, min eks, faren til sønnen min, ringte her en kveld.

Det var lenge siden sist han hadde latt høre fra seg og det nærmet seg samvær med sønnen, men han ringte for å si at han ikke ville treffe sønnen sin mer foreløpig.

Han har mistet livsgnisten og hadde bare lyst til å avslutte alt.

Han sa som avslutning at jeg skulle ta godt vare på sønnen vår og mente han hadde det best uten han uansett, og så la han på.

Har ingen erfaring med sånt, men fikk frysninger når jeg hørte stemmen hans, den var helt monoton og flat og ingenting jeg sa gjorde noen forskjell.

Jeg spurte om han fikk hjelp, og han sa at han fikk det og at han hadde fått noen tabletter, men at han ikke ville ta dem, han hadde bestemt seg sa han.

Så jeg må klare meg uten barnefaren på ubestemt tid og han får konsentrere seg om å bli frisk.

Men hva gjør jeg i en sånn situasjon?

Han bor langt unna og jeg kjenner ikke til familien hans så godt at jeg kan ringe, og han ga liksom beskjed om at han ville være i fred, ville ikke treffe eller snakke med sønnen på 4 år.

Men jeg sliter litt med dette, hvor lang tid kan det gå før han blir bra igjen?

Jeg hopper høyt hver gang telefonen ringer, redd jeg skal få forferdelige nyheter.

Er det noen gode råd å få??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør som Laban sier - ring familien hans.

Dette er ikke ditt ansvar å ta, men jeg er helt sikker på at familien hans vil sette stor pris på å få vite hvordan situasjonen er.

Så for både din egen samvittighets skyld, hans families skyld og for hans egen skyld, så synes jeg du skal kontakte familien hans - uansett hvor lite du kjenner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortvilet nå!

I det tilfellet hadde jeg kontaktet familien hans, uansett hvor dårlig jeg hadde kjent dem.

Han sa at familien var informert, og at de brydde seg. Men han ga utrykk for at han ville være i fred og jeg er livredd for å presse han visst dere forstår....

Ikke enkelt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at familien var informert, og at de brydde seg. Men han ga utrykk for at han ville være i fred og jeg er livredd for å presse han visst dere forstår....

Ikke enkelt dette!

Det kan hvem som helst si. Jeg ville likevel kontaktet hans nærmeste. Du kan ha fått en helt annen versjon enn de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marlenexxx27

Hva med å ringe han? Dere er jo ikke sammen lengre, og du har IKKE noe ansvar for han. MEN, han er faren til din sønn, så kanskje du kunne ringt han for din sønns skyld? Og ut av ren medmenneskelighet? Hør hvordan han har det, si at du skulle ønske at ville fortsette å leve, at du bryr deg om han, at du synes han har en del gode sider selv om dere ikke er sammen lengre, eller noe sånt...

Men hvis noen har BESTEMT seg for å ta livet av seg, så er det jo ikke så mye noen kan gjøre. Men da vet man i ettertid at man forsøkte å strekke ut ei hand, man gjorde NOE. Det vil nok også sønnen deres sette pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvor stor grad kan man anse at dette er reellt?

I og med at du har levd sammen med fyren en stund, og en gang i tiden ansett ham for å være en egnet far til ditt barn; bør du også kjenne ham godt nok til at du kan ha en formening om dette er reellt, eller bare tomme ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...