Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sinai
Skrevet

mulig jeg er bortskjemt og ikke har opplevd diskriminering, men synes det er litt mye mas med denne likestillingen. selfølgelig skal vi tjene like mye for samme arbeid, og ha like muligheter og rettigheter. men kvinne og mann er forskjellige. kan vi ikke godta det og utfylle hverandre i stedet? Jeg mener bare: må mannen strikke og dama skifte dekk.høres dette litt gammaldags ut, eller hva mener dere?

Gjest turkisstrømpe
Skrevet

Jeg mener at det jo skal være litt forskjell på menn og kvinner også..

Skrevet

Ikke gammeldags, men umodent og historieløst.

Skrevet

Så lenge man får gjøre hva man vil, så vil forskjellene utfylle hverandre, ja.

"............................"

Gjest svaksterk
Skrevet

Heisann:) joa, så lenge man får gjøre som man vil som prozak sier:-) Men situasjonen er nå slik at man ikke alltid har fått gjort som man ville fordi man var kvinne. Mange har kjempet for å få det vi har i dag, og ikke så langt tilbake heller:)) en markering av dette er vel greit nok for dem som ønsker det? Ellers er det jo fortsatt undertrykking mange steder i verden pga at man er kvinne. Menn er sterkere enn kvinner, og man kan komme til å lide for dette nettopp fordi man er et svakere kjønn. Dette er noe man ikke bør tolerere:-) Så jeg skal ut og gå i tog jeg:) under banneret mot incest. Enkelte saker er det fortsatt verdt å kjempe for :)

Gjest nickedokka
Skrevet

Jeg kan verken strikke eller skifte dekk. Men jeg syns kvinner og menn fortjener like rettigheter og like plikter, og jeg tror ikke kvinner blir mindre feminine av den grunn. Hvis denne holdningen gjør meg til rødstrømpe så kan du gjerne kalle meg det.

Skrevet

Du har skjønt det. Likestilling betyr _akkurat_ det du snakker om, nemlig at menn må strikke og kvinner skifte dekk.

Den satt!

Skrevet

Du har skjønt det. Likestilling betyr _akkurat_ det du snakker om, nemlig at menn må strikke og kvinner skifte dekk.

Den satt!

Ja, det er jo akkurat det som hele kvinnerørsla har kjempet for i årevis! ;-)

Og så snart Norge har skjønt det, så skal vi ta for oss den tredje verden. For ingenting er bedre enn om også kvinner og menn i u-land skjønner at dette med mannlige strikkere og kvinnelige dekkskiftere er veien til lykken.

Gjest nickedokka
Skrevet

Ja, det er jo akkurat det som hele kvinnerørsla har kjempet for i årevis! ;-)

Og så snart Norge har skjønt det, så skal vi ta for oss den tredje verden. For ingenting er bedre enn om også kvinner og menn i u-land skjønner at dette med mannlige strikkere og kvinnelige dekkskiftere er veien til lykken.

*Vifter med fanen*

;o)

Gjest printa
Skrevet

I dag feirer vi at vi ikke lenger blir sett på som kompetent til å ta en fornuftig avgjørelse mht. selvbestemt abort lengre. Slikt skal bestemmes av et råd.

Vi feirer også at antall kvinner i styrer og ledende stillinger er fallende.

Biskoper med et kvinneundertrykkende syn, blir applaudert frem, og sist men ikke minst. Vi får betalt for å si opp våre jobber og gå tilbake til kjøkkenbenken.

Alt dette feirer vi i dag.

Er vi stolt av det?

Bare noen tanker fra en medsøster.

Gjest Sinai
Skrevet

alle er vel enige i at kvinner og menn skal ha samme rettigheter. spørsmålet er vel heller om vi skal være like? må vi være like for å ha samme rettigheter? Det som fikk tankene mine i sving var denne mamma-pappapermisjonen. angår ikke meg enda, men blir litt irritert over denne oversyringen. det må vel være opp til foreldrene å avgjøre hvem som skal være hjemme? Og her spiller likestillingen inn: faren jobber fordi han tjener mest. synes ikke det skal avgjøre. hjemme hos oss er det jeg som tar mest ansvar hjemme mens samboeren ordner med andre ting. kansje tradisjonelt men vi trives best med det.Vil også få med at jeg kan både skifte dekk og strikke:)

Gjest Sinai
Skrevet

Ikke gammeldags, men umodent og historieløst.

Umoden? Javel...

Skrevet

alle er vel enige i at kvinner og menn skal ha samme rettigheter. spørsmålet er vel heller om vi skal være like? må vi være like for å ha samme rettigheter? Det som fikk tankene mine i sving var denne mamma-pappapermisjonen. angår ikke meg enda, men blir litt irritert over denne oversyringen. det må vel være opp til foreldrene å avgjøre hvem som skal være hjemme? Og her spiller likestillingen inn: faren jobber fordi han tjener mest. synes ikke det skal avgjøre. hjemme hos oss er det jeg som tar mest ansvar hjemme mens samboeren ordner med andre ting. kansje tradisjonelt men vi trives best med det.Vil også få med at jeg kan både skifte dekk og strikke:)

Er alle enige om at kvinner og menn skal ha samme rettigheter?

Hvilken rosa planet lever du på?

.

.

.

An passant... det er ingen likestillingssak hvordan du og mannen fordeler husarbeide og dekkskifte, hvis du trodde det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...