Gå til innhold

nytt pass?

Gjest men jeg skal jobbe....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, du trenger ikka pass, kun legitimasjon. Se her:

http://odin.dep.no/ud/norsk/tema/landinfo/032091-991159/dok-bn.html

For en stund siden var det forøvrig en sak i media om at SAS hadde krevd pass ved innsjekking på ruta mellom København og Oslo. Det ble litt blest...

Det er ingen annen norsk legitimasjon som er internasjonalt godtatt, enn passet.

Bankkort og andre identifikasjonskort er ikke gyldige utenfor landet. Mulig at det fungerer i noen tilfeller i praksis, men reglene er slik at kun passet er godkjent som legitimasjon. Så det er ikke for pass-regler, men regler vedr. gyldig legitimasjon at man bør ha gyldig pass når man reiser innen schengen-området.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

9

• Åsemor

7

• annegunn

4

• fei1365380229

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Ikke vi heller :) Får ut penger som bare det enda vi byttet etternavn for over 1 år siden.

Skamme seg, burde du! Og penga dine burde blitt inndratt og bilen burde blitt tauet bort om det samme gjelder førerkortet ditt.

Gjest men jeg skal jobbe....
Skrevet

Det er ingen annen norsk legitimasjon som er internasjonalt godtatt, enn passet.

Bankkort og andre identifikasjonskort er ikke gyldige utenfor landet. Mulig at det fungerer i noen tilfeller i praksis, men reglene er slik at kun passet er godkjent som legitimasjon. Så det er ikke for pass-regler, men regler vedr. gyldig legitimasjon at man bør ha gyldig pass når man reiser innen schengen-området.

Så mannen min kan ikke ta med seg sertifikatet som legimitasjon?

Skrevet

Innenfor Schengen kreves internasjonalt godkjent legitimasjon, dvs pass for norske stasborgere.

Innen Norden har det vært passfrihet lenge før Schengen, og her kreves kun legitimasjon - den trenger ikke være internasjonalt godkjent.

Om du ser hva det står om innreise til Danmark og sammenligner med et Schengenland, feks Frankrike, i linken over, ser du at det faktisk ikke står det samme.

Skrevet

Innenfor Schengen kreves internasjonalt godkjent legitimasjon, dvs pass for norske stasborgere.

Innen Norden har det vært passfrihet lenge før Schengen, og her kreves kun legitimasjon - den trenger ikke være internasjonalt godkjent.

Om du ser hva det står om innreise til Danmark og sammenligner med et Schengenland, feks Frankrike, i linken over, ser du at det faktisk ikke står det samme.

OK, takk for avklaring.

fei1365380229
Skrevet

Skamme seg, burde du! Og penga dine burde blitt inndratt og bilen burde blitt tauet bort om det samme gjelder førerkortet ditt.

Sant nok :), men jeg har ikke kjørt bil på over ett år da.

Førerkortet skulle nok vært inndratt, men jeg har heldigvis en sløv fastlege :)

Skrevet

Se annegunns svar til meg.

Skrevet

Sant nok :), men jeg har ikke kjørt bil på over ett år da.

Førerkortet skulle nok vært inndratt, men jeg har heldigvis en sløv fastlege :)

Okey da.

c",)

Skrevet

Hyler: LEGITIMASJON! Ikke legimitasjon. Sorry, men jeg blir gal av folk som sier/skriver legimitasjon.

Skrevet

Utløpsdato står jo i passet hennes. Det er bare å se etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...