Gå til innhold

utslett etter bruk av Femepen

Anbefalte innlegg

Var til tannlegen og fikk der penicillin for og ta knekken på en betennelse i ganen (verkebyll i roten av en tann) Dagen etter jeg begynte med Femepen fikk jeg utslett på hele kroppen ca.3-4cm store røde felt. Foreløpig føler jeg det ikke er noen stor plage men hvor mye skal en tåle før en vurderer og slutte og ta disse tablettene? Set i felleskatalogen at alergiske reaksjoner kan forekomme uten at det er beskrevet noe nermere. Tar 4 om dagen.På fårhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17661-utslett-etter-bruk-av-femepen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære mlethol

Du bør slutte med Femepen med en gang når du får en slik reaksjon - det kan bety at du er allergisk for penicillin. Du bør ikke ta penicillin før du har testet ut om du er allergisk - snakk med legen din om en allergitest for penicillin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...