Gå til innhold

Når ett ssri ikke virker-eller gir for store bivirkninger--østrogen???


inkink

Anbefalte innlegg

Hei, her er jeg igjen.

Fikk i dag snakket med en psykiater som jeg har hatt sporadisk kontakt med opp gjennom årene og som er tilsluttet sykehuset her i distriktet.

Han trodde desverre ikke at jeg ville få noe utbytte av ssri, når jeg reagerer så voldomt nå, og også har reagert på anafranil og seroxat. Han tror jeg er overfølsom for serotininen???

Hva tror NHD og andre?

Han sa at det er en del mennesker som ikke tåler ssri.

Han mente også at tålte man ikke ett , så var disse så beslektet at man sannsynligvis ikke ville tåle et annet heller. Det var hans erfaring. Og han har holdt på i mange, mange år.

Men her på forumet er det jo andre erfaringer?

NHD mente å prøve ut to.

Men det virker jo som mange her på forumet har hatt klaff på tredje forsøk ssri??

Men er det da manglende virkning eller på grunn av for store bivirkninger.

Psykiatikeren jeg snakket med, mente også at en depresjon/angst kunne gå over av seg selv før eller siden.

Det har han sagt til meg før også, men kanskje det bare er for å trøste og ikke ta motet fra meg, siden jeg er så inntolerant for AD.

Håper fortsatt på effekt av Cipralex, og kommer til å forsøke 4 uker. De skal visst ikke være farlige disse bivirkningene så.. jeg får holde ut.

Men hva om det da ikke hjelper? Hva gjør jeg da?

Det er det 6 AD jeg forsøker uten hell.

Har noen forsøkt østrogen? Har lest og hørt om en del tilfeller av av når kvinner kommer i overgangsalderen, og begynner med østrogen, så får de det også bedre spykisk? Noen som har erfaring?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...