Gjest printa Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 "Alt nordafor Sinsenkrysset er kjekke folk, uansett, ærlige er de også." Et uimotståelig utsagn! Se ellers mitt svar til Prozak. Dog, jeg skjønner jo at geografien nord for Sinsenkrysset blir litt vel komplisert for en søringene. Jeg vet! Og er helt enig. Det blir litt komplisert for søringene. Vi burde tenkt på å starte en interesseorganisasjon, hvor vi tar "bevar landsdelene" på alvor. Å bli kalt nordlending for en tromsøvering, er like forbanna fornærmende som at en nordmøring blir kalt trønder! (eller kanskje bare nesten?). Tøff er du;-) 0 Siter
gammel røy Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Jeg vet! Og er helt enig. Det blir litt komplisert for søringene. Vi burde tenkt på å starte en interesseorganisasjon, hvor vi tar "bevar landsdelene" på alvor. Å bli kalt nordlending for en tromsøvering, er like forbanna fornærmende som at en nordmøring blir kalt trønder! (eller kanskje bare nesten?). Tøff er du;-) "Vi burde tenkt på å starte en interesseorganisasjon, hvor vi tar "bevar landsdelene" på alvor." Jeg er med! 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Jeg er nordlending selv og det har jammen ikke bre vært greit opp gjennom årene. 0 Siter
flisa Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Jeg vet! Og er helt enig. Det blir litt komplisert for søringene. Vi burde tenkt på å starte en interesseorganisasjon, hvor vi tar "bevar landsdelene" på alvor. Å bli kalt nordlending for en tromsøvering, er like forbanna fornærmende som at en nordmøring blir kalt trønder! (eller kanskje bare nesten?). Tøff er du;-) Hva vil en fra Tromsø bli kalt? Tromsing? :-) 0 Siter
flisa Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Nei, det er ikke en flott melodi. Jeg har ikke hørt andre bidrag til GP enn akkurat denne låta, men jeg skulle uansett ønske Jahn Teigen hadde vunnet. Skal vi først drite oss ut kan vi like gjerne gjøre det skikkelig, og ingen har mer erfaring med å drite seg ut med stil i GP enn Jahn Teigen. Dessuten er han en av de få i Norge som kler grønne tights. Ikke alle i Prima Vera kledde det. Men jeg syntes han mørke var pen en gang - orker ikke å snakke om det - er trøtt - NATTA! 0 Siter
flisa Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 ...men oioioi, han fikk jo svimlende fem måneders fengsel, så da er det heldigvis greit. 5 måneder for den fisinga? Jeg skulle hatt livstid.... 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hva vil en fra Tromsø bli kalt? Tromsing? :-) Tromsøværing, tror jeg ;-) 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 5 måneder for den fisinga? Jeg skulle hatt livstid.... Lol 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Jeg kan helt klart leve med at vi mister Kurt, men det er verre med Sissel Kyrkjebø. Hun er en babe. Det er et skikkelig dilemma det her. Kommer ikke til å få sove i natt. Og når jeg tenker etter er det vel bare Østfold vi kan gi bort uten å miste noen. Bor hun i Begen nå da? 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hm...Men hvis vi bare gir bort Finnmark beholder vi jo Gamst. Hvis vi gir bort Bergen mister vi Kurten, men det kan jeg godt leve med:-) Flotters, send han til nordnorge du! ;o) 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 De menneskene der er ikke riktig navla. Jeg synes vi skal gi bort hele nordnorge, i alle fall Finnmark, til dem som vil ha det! Alle fisende frp-gnomer, fiskere og alenemødre med klamydia og tunglærte unger følger selvsagt med på lasset;-) Dette var i Troms, så de må også vekk. Nordland kan være bra å ha. Mye turisme der, rorbuer og fiske. 0 Siter
Gjest pin1 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Jeg er nordlending selv og det har jammen ikke bre vært greit opp gjennom årene. Kunne vel like gjerne sendt de fisende og voldelige udyra til Røst, nå som vi allikevel er igang ;-) 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Ja, de er ikke helt siviliserte nord for Trondheim. Det visste du vel? Men fytti for en mann altså. *grøss* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Skrevet 8. mars 2005 Ja, de er ikke helt siviliserte nord for Trondheim. Det visste du vel? Men fytti for en mann altså. *grøss* Skal ærlig innrømme at fyren ikke høres helt god ut. Spesielt tror jeg denne dansinga hans må ha vært et syn for guder. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Kunne vel like gjerne sendt de fisende og voldelige udyra til Røst, nå som vi allikevel er igang ;-) Røst er ikke store plassen. Svenskene har sagt de vil ta i mot noen. 0 Siter
ariadne Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Norske kvinner er til å bli kvalm av i sammenligning med russiske: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article988217.ece 0 Siter
Gjest kverulerende søring Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Oki, da. Men han er i hvert fall nordlending! Akkurat som om jeg skal klare å høre forskjell på dem. Samer kjenner jeg forresten igjen når jeg ser dem. Men det er ikke på grunn av dialekta. Snarere alkoholinntaket og den psykodeliske klesstilen de har gående. han er vel da ikke nordlending, men finnmarking? nordandte er de begge :-) har du problemer med å skille finnmark og nordlandsdialekt fra hverandre så kan man vel påstå at du har et ræva språkøre. finnmarksdialekten er tross alt mer likt østlandsk enn det meste andre 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Røst er ikke store plassen. Svenskene har sagt de vil ta i mot noen. Ler * Javel, nytt for meg, men ok!! 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Røst er ikke store plassen. Svenskene har sagt de vil ta i mot noen. Nei! Hit bort får de IKKE komme!!! I så fall får dere sende dem til Haparanda eller noe, og tjore dem fast der.. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 "Uhm...en "nordlenning" er like gjerne fra troms eller finnmark som norland. " Nix. Teskjemetoden? En fra Troms -> tromsværing En fra Finnmark -> finnmarking Selv er jeg nordlending [en firkanta en], bosatt i Nordland. Ikke enig. Snakker man på detaljnivå, så blir det selfølgelig korrekt. Men det brukes om alle som kommer fra nordland og oppover. Ikke helt ulogisk heller, iom. at dialektene i den delen av landet har mange fellestrekk. Det vil være mer korrekt å si nordnorsk, men man kaller ikke noen for en "nordnorsking" eller en "nordnordmann". ".............................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.