Gå til innhold

Hva er det med disse nordlendingene?

Anbefalte innlegg

Gjest printa
Skrevet

"Alt nordafor Sinsenkrysset er kjekke folk, uansett, ærlige er de også."

Et uimotståelig utsagn! Se ellers mitt svar til Prozak. Dog, jeg skjønner jo at geografien nord for Sinsenkrysset blir litt vel komplisert for en søringene.;)

Jeg vet!

Og er helt enig. Det blir litt komplisert for søringene. Vi burde tenkt på å starte en interesseorganisasjon, hvor vi tar "bevar landsdelene" på alvor.

Å bli kalt nordlending for en tromsøvering, er like forbanna fornærmende som at en nordmøring blir kalt trønder! (eller kanskje bare nesten?).

Tøff er du;-)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• flisa

10

• Prozak

6

• gammel røy

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

gammel røy
Skrevet

Jeg vet!

Og er helt enig. Det blir litt komplisert for søringene. Vi burde tenkt på å starte en interesseorganisasjon, hvor vi tar "bevar landsdelene" på alvor.

Å bli kalt nordlending for en tromsøvering, er like forbanna fornærmende som at en nordmøring blir kalt trønder! (eller kanskje bare nesten?).

Tøff er du;-)

"Vi burde tenkt på å starte en interesseorganisasjon, hvor vi tar "bevar landsdelene" på alvor."

Jeg er med! ;)

Gjest Rusle
Skrevet

Jeg er nordlending selv og det har jammen ikke bre vært greit opp gjennom årene.

Skrevet

Jeg vet!

Tøff er du;-)

Hva vil en fra Tromsø bli kalt? Tromsing? :-)

Skrevet

Nei, det er ikke en flott melodi.

Jeg har ikke hørt andre bidrag til GP enn akkurat denne låta, men jeg skulle uansett ønske Jahn Teigen hadde vunnet. Skal vi først drite oss ut kan vi like gjerne gjøre det skikkelig, og ingen har mer erfaring med å drite seg ut med stil i GP enn Jahn Teigen.

Dessuten er han en av de få i Norge som kler grønne tights.

Ikke alle i Prima Vera kledde det. Men jeg syntes han mørke var pen en gang - orker ikke å snakke om det - er trøtt - NATTA!

Skrevet

...men oioioi, han fikk jo svimlende fem måneders fengsel, så da er det heldigvis greit.

5 måneder for den fisinga? :) Jeg skulle hatt livstid....

Gjest printa
Skrevet

Hva vil en fra Tromsø bli kalt? Tromsing? :-)

Tromsøværing, tror jeg

;-)

Gjest Rusle
Skrevet

5 måneder for den fisinga? :) Jeg skulle hatt livstid....

Lol

Gjest Rusle
Skrevet

Jeg kan helt klart leve med at vi mister Kurt, men det er verre med Sissel Kyrkjebø. Hun er en babe.

Det er et skikkelig dilemma det her. Kommer ikke til å få sove i natt. Og når jeg tenker etter er det vel bare Østfold vi kan gi bort uten å miste noen.

Bor hun i Begen nå da?

Snorkfrøken
Skrevet

Hm...Men hvis vi bare gir bort Finnmark beholder vi jo Gamst.

Hvis vi gir bort Bergen mister vi Kurten, men det kan jeg godt leve med:-)

Flotters, send han til nordnorge du!

;o)

Gjest Rusle
Skrevet

De menneskene der er ikke riktig navla. Jeg synes vi skal gi bort hele nordnorge, i alle fall Finnmark, til dem som vil ha det! Alle fisende frp-gnomer, fiskere og alenemødre med klamydia og tunglærte unger følger selvsagt med på lasset;-)

Dette var i Troms, så de må også vekk. Nordland kan være bra å ha. Mye turisme der, rorbuer og fiske.

Skrevet

Jeg er nordlending selv og det har jammen ikke bre vært greit opp gjennom årene.

Kunne vel like gjerne sendt de fisende og voldelige udyra til Røst, nå som vi allikevel er igang ;-)

Gjest baremei
Skrevet

Ja, de er ikke helt siviliserte nord for Trondheim. Det visste du vel? ;)

Men fytti for en mann altså. *grøss*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, de er ikke helt siviliserte nord for Trondheim. Det visste du vel? ;)

Men fytti for en mann altså. *grøss*

Skal ærlig innrømme at fyren ikke høres helt god ut. Spesielt tror jeg denne dansinga hans må ha vært et syn for guder.

Gjest Rusle
Skrevet

Kunne vel like gjerne sendt de fisende og voldelige udyra til Røst, nå som vi allikevel er igang ;-)

Røst er ikke store plassen. Svenskene har sagt de vil ta i mot noen.

Gjest kverulerende søring
Skrevet

Oki, da. Men han er i hvert fall nordlending! Akkurat som om jeg skal klare å høre forskjell på dem.

Samer kjenner jeg forresten igjen når jeg ser dem. Men det er ikke på grunn av dialekta. Snarere alkoholinntaket og den psykodeliske klesstilen de har gående.

han er vel da ikke nordlending, men finnmarking?

nordandte er de begge :-)

har du problemer med å skille finnmark og nordlandsdialekt fra hverandre så kan man vel påstå at du har et ræva språkøre. finnmarksdialekten er tross alt mer likt østlandsk enn det meste andre

Gjest printa
Skrevet

Ler * Javel, nytt for meg, men ok!!

Gjest baremei
Skrevet

Nei! Hit bort får de IKKE komme!!! I så fall får dere sende dem til Haparanda eller noe, og tjore dem fast der..

Skrevet

"Uhm...en "nordlenning" er like gjerne fra troms eller finnmark som norland. "

Nix. Teskjemetoden?

En fra Troms -> tromsværing

En fra Finnmark -> finnmarking

Selv er jeg nordlending [en firkanta en], bosatt i Nordland. :)

Ikke enig. Snakker man på detaljnivå, så blir det selfølgelig korrekt. Men det brukes om alle som kommer fra nordland og oppover. Ikke helt ulogisk heller, iom. at dialektene i den delen av landet har mange fellestrekk. Det vil være mer korrekt å si nordnorsk, men man kaller ikke noen for en "nordnorsking" eller en "nordnordmann".

".............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...