Gå til innhold

Depresjon


bigtrouble1365380830

Anbefalte innlegg

bigtrouble1365380830

Min mor har vært mer eller mindre tungt depressiv over en 2års-periode. Hun har nylig fått elektrosjokk behandling, noe som hjalp en stund. Nå er hun tilbake til samme nivå som før behandlingen. Jeg tror hovedårsaken til depresjonen er høy alder som fører til at hjernen ikke fungerer like bra som før.Jeg leste i Dagbladet i dag at depressive kan få det mye bedre ved inntak av opptil 14 Omega 3 kapsler pr.dag.Jeg har tatt 3 kapsler hver dag i ca et halvt år og føler meg lettere til sinns enn før.Spørsmålet mitt er derfor.Ville du ha anbefalt min mor å prøve Omega 3, eller kan de gi bivirkninger ved høyt inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

I Dagbladet?!

Du må ta det med ei klype salt når aviser skriver om slike ting! Måten de forholder seg til "vitenskaplig forskning" på, har som regel ikke noe med virkeligheten å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vil sterkt anbefale at hun tar en tablet TrioBe per døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Jeg vil sterkt anbefale at hun tar en tablet TrioBe per døgn.

Kan jeg spørre hva triobe er? Får man kjøpt det reseptfritt evt? Bør alle som sliter med depresjon ta dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan jeg spørre hva triobe er? Får man kjøpt det reseptfritt evt? Bør alle som sliter med depresjon ta dette?

TABLETTER: Hver tablett inneh.: Folsyre 0,8 mg, cyanokobalamin (B12) 0,5 mg, pyridoksinhydroklorid (B6) 3 mg,

All dokumentasjon går fra ingen til helt sikker.

Her er dokumentasjonen et sted litt over midten - foreløpig.

Om jeg ble deprimert, ville jeg tatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

TABLETTER: Hver tablett inneh.: Folsyre 0,8 mg, cyanokobalamin (B12) 0,5 mg, pyridoksinhydroklorid (B6) 3 mg,

All dokumentasjon går fra ingen til helt sikker.

Her er dokumentasjonen et sted litt over midten - foreløpig.

Om jeg ble deprimert, ville jeg tatt den.

Jeg tar fra før av b-vitaminer fra Sunkost. Det er en tablett som inneholder alle de du nevner (men ikke i samme doser). Kan det likevel lønne seg og ta TrioBe, eller kan det bli for mye da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hva triobe er? Får man kjøpt det reseptfritt evt? Bør alle som sliter med depresjon ta dette?

Må ha sånn resept, i alle fall sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...