Gå til innhold

Rift i endetarm i 3,5 år.. Desperat....

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå slitt med rift i endetarmen i 3,5 år nå (siden jeg var 16 år) og begynner å bli temmelig lei.. Ikke bare er det forferdelig vondt men det er også irriterende og måtte gå med papir i trusa i mange timer etterpå pga væske/blod og rester.. Har også oppdaget at den lille hudfolden rundt endetarmen har blitt betydelig større - ikke spesielt sjarmerende... Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette såret? Jeg gikk akkurat på antibiotika og dette gjorde avføringen myk i minst en uke.. Men såret var ikke grodd da jeg fortsatte som normalt igjen. Leste om Importal/Duphalec/Lactulose og at dette kan hjelpe, men hvor lenge kan jeg ta dette sammenhengende?? Jeg var hos legen, gjorde ingen undersøkelse, men jeg fikk beskjed om at det var hemorroider så jeg fikk salve mot dette, men det har ikke hjulpet.. Han sa at rift var veldig sjeldent, men jeg er helt sikekr på at det er dette det er.. Og hva kan jeg gjøre med den store klumpen? Er ikke spesilet glad i å besøke legen, så hvis jeg kan løse dette selv ville det vært flott. Vil ikke operere heller.. :( Tusen takk for evt. hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176675-rift-i-endetarm-i-35-%C3%A5r-desperat/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...