Gå til innhold

gmail og motta filer/dokumenter

Anbefalte innlegg

Gjest gmail
Skrevet

Jeg har gmail, men får ikke åpnet word-dokumenter, pdf-filer osv som jeg mottar. Fungerer greit på andre mailer, men ikke gmail. Hva er galt, eller fungerer ikke det ikke å motta vedlegg på gmail?

Skrevet

Det fungerer helt greit på mine gmail-kontoer. Det sjekket jeg for et øyeblikk siden. Jeg så om det var noen spesielle innstillinger for vedlegg, men fant ingen. Kanskje din fungerer neste gang du prøver?

Noen ganger mottar jeg en slags word-filer som ikke lar seg åpne direkte. Dette er helst på Outlooken på jobb. Da må jeg først høyreklikke på vedlegget og lagre det på mine dokumenter. Så åpner jeg et nytt word-dok og bruker funksjonen "Sett inn" fil. Da virker det alltid, men jeg vet ikke hvorfor.

Gjest gmail
Skrevet

Det fungerer helt greit på mine gmail-kontoer. Det sjekket jeg for et øyeblikk siden. Jeg så om det var noen spesielle innstillinger for vedlegg, men fant ingen. Kanskje din fungerer neste gang du prøver?

Noen ganger mottar jeg en slags word-filer som ikke lar seg åpne direkte. Dette er helst på Outlooken på jobb. Da må jeg først høyreklikke på vedlegget og lagre det på mine dokumenter. Så åpner jeg et nytt word-dok og bruker funksjonen "Sett inn" fil. Da virker det alltid, men jeg vet ikke hvorfor.

Nei, det fungerer fremdeles ikke.

Skrevet

Nei, det fungerer fremdeles ikke.

Hm.. da kan det være brannmur eller andre ting som ikke lar deg åpne dokumentene.

Det høres kanskje litt rart ut, men prøv å bruke denne linken for å komme til påloggingsbildet:

https://gmail.google.com

Prøv nå å åpne dokumentene. Det er ikke sikkert at du får åpnet de som allerede ligger der, men da kan du jo prøve å sende deg selv noen nye word-dokumenter som du kan sjekke.

Lykke til da :-)

Sier du ifra hvis det funker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...