Gå til innhold

Er det mulig å gå ned 10 kg

Anbefalte innlegg

Gjest på 3,5 mnd?
Skrevet

Ja, er det mulig?

Og hva og hvor mye trening må i såfall til??

Jeg gikk en gang ned 11 kg fra slutten av januar til midten av juni, men det var litt lenger tid da...

Kommentarer??

Gjest Jeg skal!
Skrevet

Alt er mulig,så lenge man går inn for det:)

Trening og riktig kosthold gjør nok susen.

Lykke til!

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jeg gikk en gang ned 11 kg fra slutten av januar til midten av juni, men det var litt lenger tid da..."

Jeg blir naturligvis skeptisk når jeg leser dette. Hvor ofte driver du med denne typen jojo-slanking?

Du kommer til å ødelegge deg, fucke opp forbrenninga di sånn at du etter hvert eser ut til Moskva-dimensjoner, og du har deg selv å takke.

Gratulerer med kvinnedagen! :)

Gjest på 3,5 mnd?
Skrevet

"Jeg gikk en gang ned 11 kg fra slutten av januar til midten av juni, men det var litt lenger tid da..."

Jeg blir naturligvis skeptisk når jeg leser dette. Hvor ofte driver du med denne typen jojo-slanking?

Du kommer til å ødelegge deg, fucke opp forbrenninga di sånn at du etter hvert eser ut til Moskva-dimensjoner, og du har deg selv å takke.

Jeg er ingen jo-jo slanker i det hele tatt.

Jeg slanket meg EN gang fordi jeg sakte men sikkert hadde lagt på meg og ikke trivdes med meg selv lenger.

Da gikk jeg altså ned 11 kg ved å spise magert, sunt og ofte,- og jeg trente 3-4 ganger i uka.

Jeg var veldig standhaftig og motivert, og det er jeg nå også.

Grunnen til at jeg har gått opp igjen er at jeg fikk mitt første barn for et års tid siden og ikke har prioritert kropp og kosthold siden det.

Altså; ingen jo-jo slanker i det hele tatt!!

Har bare så lyt til å møte sommeren fornøyd med meg selv:)

Gjest Jeg skal!
Skrevet

Oi Oi Oi..

Kan man legge på seg 10kg i løpet av kort tid,kan man vel også ta av?? Hva er galt med det??

Spørs vel hvordan man gjør det,eller??

Er det fy og holde seg i form??

Jeg bare lurte..

Gjest baremei
Skrevet

Det skulle vel ikke være umulig. Et vekttap ¨på 3-4 kg per måned er realistisk vil jeg tro.

Lykke til:)

Gjest jente24år
Skrevet

Meld deg på et kurs med "hverdagskost fibermat". Du kan lese om det her: www.fibermat.no.

Jeg har gått ned 5 kilo på 5 uker nå. Kombinerer sunt kosthold (mye fiber og magert pålegg osv.) med trening 2-3 dager i uka (styrke og kondisjon).

Spørs hva ditt utgangspunkt er da... Om du er veldig stor, og har veldig dårlige vaner..Da kan det gå litt raskere enn om du er mindre og bare trenger å legge om litt.

Cluet er å finne et kosthold og en treningsmengde det går an å leve med, at man legger om livsstilen, og ikke bare gjør det for en liten periode.

Derfor unner jeg med sjokolade og litt godt i helgene, fordi jeg vil ikke forsake alt sånt for resten av livet. Så får det heller ta litt lenger tid.

(Jeg er forresten 24 år, veide 84,5 kg da jeg starta, og er ca.168cm høy).

Gjest Jeg skal!
Skrevet

Jeg slanket meg EN gang fordi jeg sakte men sikkert hadde lagt på meg og ikke trivdes med meg selv lenger.

Da gikk jeg altså ned 11 kg ved å spise magert, sunt og ofte,- og jeg trente 3-4 ganger i uka.

Grunnen til at jeg har gått opp igjen er at jeg fikk mitt første barn for et års tid siden og ikke har prioritert kropp og kosthold siden det.

Helt enig med deg:)

Var vel ikke det som var tema heller.

Jeg har også sakte men sikkert lagt på meg,slik at jeg ikke føler meg vel lenger.Må nok bare innse at det ikke forsvinner av seg selv.

Ett sunt kosthold sammen med sunn trening,skal nok hjelpe på.

Igjen lykke til!!

Gjest på 3,5 mnd?
Skrevet

Helt enig med deg:)

Var vel ikke det som var tema heller.

Jeg har også sakte men sikkert lagt på meg,slik at jeg ikke føler meg vel lenger.Må nok bare innse at det ikke forsvinner av seg selv.

Ett sunt kosthold sammen med sunn trening,skal nok hjelpe på.

Igjen lykke til!!

Takk skal du ha:)

Som sagt, jeg er motivert, og det er det viktigste. Nytter ikke å gå halvhjertet inn for saken iallfall:)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Ja, fult mulig. Jeg gikk ned fra 87 til 73 kg på litt over to mnd, og har nesten holdt meg der. Har gått opp tre kg det siste året fordi jeg slutta å trene:/

Brukte en modifisert fedon kur og kiloene bare rant av. Det er lett å slanke seg om man bare har funnet viljestyrken, det er stabiliseringa etterpå hvor arbeidet virkelig begynner. Livsstilsendring er et nøkkelord:)

Gjest på 3,5 mnd?
Skrevet

Meld deg på et kurs med "hverdagskost fibermat". Du kan lese om det her: www.fibermat.no.

Jeg har gått ned 5 kilo på 5 uker nå. Kombinerer sunt kosthold (mye fiber og magert pålegg osv.) med trening 2-3 dager i uka (styrke og kondisjon).

Spørs hva ditt utgangspunkt er da... Om du er veldig stor, og har veldig dårlige vaner..Da kan det gå litt raskere enn om du er mindre og bare trenger å legge om litt.

Cluet er å finne et kosthold og en treningsmengde det går an å leve med, at man legger om livsstilen, og ikke bare gjør det for en liten periode.

Derfor unner jeg med sjokolade og litt godt i helgene, fordi jeg vil ikke forsake alt sånt for resten av livet. Så får det heller ta litt lenger tid.

(Jeg er forresten 24 år, veide 84,5 kg da jeg starta, og er ca.168cm høy).

5 kg på 5 uker er jo masse. Gratulerer!:)

Matchvekta mi er 65-67 kg,- nå veier jeg 10 kg mer. Skylder fortsatt på graviditeten, men dattra mi er 1 år nå så den holder vel ikke lenger..

Jeg trives ganske enkelt ikke med meg selv.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da sørger du i så fall for å dytte i deg sunn mat, ca. hver tredje time hver dag, fordelt på så mange kalorier du og din vekt trenger for å gå ned i vekt, samtidig som du trener.

Hvor mye du må trene er det egentlig umulig å svare på, men 3-5 ganger i uka er fint. Gjerne styrketrening først, dersom du liker den slags, etterfulgt f.eks. stepping, jogging, sykling, eller lignende.

Liker du å jogge ville jeg f.eks. tatt meg en times joggetur 3-5 ganger i uka.

Hvis du har muligheten til det er heller ikke lett trening før frokost det dummeste du kan gjøre. F.eks. en halvtime på ergometersykkel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Oi Oi Oi..

Kan man legge på seg 10kg i løpet av kort tid,kan man vel også ta av?? Hva er galt med det??

Spørs vel hvordan man gjør det,eller??

Er det fy og holde seg i form??

Jeg bare lurte..

Nei, det er ikke fy å holde seg i form. Det er derimot fy å la det stå til 45 uker i året, og superslanke seg de resterende ukene.

Gjest jeg holder på :o)
Skrevet

Matchvekta mi er 65-67 kg,- nå veier jeg 10 kg mer. Skylder fortsatt på graviditeten, men dattra mi er 1 år nå så den holder vel ikke lenger..

Jeg har gått ned 3,8 kilo på tre uker nå.

Det jeg har gjort er å legge om kostholdet mitt.

Den eneste trimmen jeg har hatt anledning til disse ukene er kun husarbeide.

gammel røy
Skrevet

Jada, det er fullt mulig. Mellom medio mars og medio juni i fjor gikk jeg ned fra 72,5 - 61,5 kg. Kuttet ut alt av søtsaker og fet snacks, samt brus. 3 - 4 sunne måltider om dagen ,hvorav gjerne det 4. besto kun av frukt eller grønnsaker. Gikk tur 2-3 dager i uka. Det føltes ikke slitsomt i det hele tatt. Bortsett fra første uka uten snop... Lykke til!

Gjest jente24år
Skrevet

Da er det bare å få ræva i gir da ;) Mye man kan skylde på, jeg skyldte lenge på at jeg gikk opp noen kilo etter jeg begynte på p-piller for 6 år siden, men tror ikke alle de 20 kiloene er pilla sin skyld... :)

Her er et eksempel på hvordan min dag ser ut:

Frokost: 1 beger youghurt 0,1% med 3 ss kruskakli + 2 skiver Ingers rugbrød med magert pålegg (mager prim, skinke, mageroster, makrell i tomat..)

Lunsj: 2 skiver Ingers rugbrød med magert pålegg

Middag: "Vanlig middag" men lag magre sauser, mye kylling og fisk og grønnsaker. + poteter/ris/pasta. (1/4 tallerken kylling/fisk/kjøtt, 1/4 poteter/ris/pasta, og 2/4 grønnsaker).

Kvelds: 1 skive Ingers rugbrød og 1 ryvita knekkebrød med pålegg

2 frukter i løpet av dagen + så mye grønnsaker jeg vil + VANN

Dette har fått fart på fordøyelsen min :) Kli og det grove brødet (ikke hvetemel) har satt ting i gang. Går litt mer på do enn før da ;)

Skrevet

Sikkert mulig det, men hvorfor så hastverk? Noen er så ivrig på å slanke seg raskt at det går på helsa løs.

Skjønner ikke hvorfor ikke dette kan planlegges litt mer over tid. Tenk heller på hva du stapper i deg ellers i året i stedenfor slik panikk slanking.

Gjest en grunn kan være
Skrevet

Sikkert mulig det, men hvorfor så hastverk? Noen er så ivrig på å slanke seg raskt at det går på helsa løs.

Skjønner ikke hvorfor ikke dette kan planlegges litt mer over tid. Tenk heller på hva du stapper i deg ellers i året i stedenfor slik panikk slanking.

Nå har ikke jeg noe med trådstarteren å gjøre, men ewn grunn kan feks vre at man plutselig får beskjed om at man må få på seg en jobbuniform til en viss dato (slik var det med meg, jeg kom tilbake fra fødselsperm, ante ikke at det skulle være galla-antrekk (med uniform) kort tid etter jeg startet i jobben igjen.)

Jeg kom inn i den etter ekstrem-diett, gikk litt opp igjen etterpå før jeg på en normal måte gikk ned i matchvekt som jeg har gjort etter de andre svangerskapene også. Har alltid mistet de siste kiloene etter jeg begynte å jobbe / sluttet å amme (får så ekstrem apetitt av ammingen..).

Skrevet

Nå har ikke jeg noe med trådstarteren å gjøre, men ewn grunn kan feks vre at man plutselig får beskjed om at man må få på seg en jobbuniform til en viss dato (slik var det med meg, jeg kom tilbake fra fødselsperm, ante ikke at det skulle være galla-antrekk (med uniform) kort tid etter jeg startet i jobben igjen.)

Jeg kom inn i den etter ekstrem-diett, gikk litt opp igjen etterpå før jeg på en normal måte gikk ned i matchvekt som jeg har gjort etter de andre svangerskapene også. Har alltid mistet de siste kiloene etter jeg begynte å jobbe / sluttet å amme (får så ekstrem apetitt av ammingen..).

Joda, jeg ser jo at det kan oppstå spesielle situasjoner som gjør at noe sånt kan haste. Men da tror jeg at tiden blir korterere enn 3,5 måneder. Mistenker heller at det er sommeren og badesesongen som står for tur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...