Gjest dina2 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Kan ikke svømme. Er det virkelig sant? tar ikke foreldrene ansvar for å lære ungene sine svømming? Mi datter har svømt som en fisk siden hun var fire og det trur jeg de fleste kunne ha gjort om de bare fikk trent seg. 0 Siter
amber sun Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Lærer de ikke å svømme på skolen da? Trodde det var del av gym/svømmeundervisningen jeg. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Lærer de ikke å svømme på skolen da? Trodde det var del av gym/svømmeundervisningen jeg. En lærer på 30 elever Legger du ansvaret på en sta¨kkars lærer. Forøvrig kan det bli svært vanskelig når det ikke er svømmeundervisning på enkelte skoler pga manglende basseng 0 Siter
Rhea Silvia Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Lærer de ikke å svømme på skolen da? Trodde det var del av gym/svømmeundervisningen jeg. Svært mange skoler kutter ned på svømmeundervisningen, pga dårlig økonomi. Den nye læreplanen legger heller ikke opp til at de skal kunne lære å svømme heller..... Min åtte åring har hatt fire svømmetimer de tre første årene på skolen. Svømme er det vi som har lært henne. 0 Siter
tiliti Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Lærer de ikke å svømme på skolen da? Trodde det var del av gym/svømmeundervisningen jeg. Joda, vet om 3 skoler som har tørrsvømming i gymsalen. Men de lærer bevegelsene da, det er jo det viktigste .. hehe.. (ironi) 0 Siter
Gjest josefine 1 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Lærer de ikke å svømme på skolen da? Trodde det var del av gym/svømmeundervisningen jeg. Joda de lærer det på skolen, vel og merke der de har svømmeundervisning. 0 Siter
Gjest det finnes lover å regler å følge Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 En lærer på 30 elever Legger du ansvaret på en sta¨kkars lærer. Forøvrig kan det bli svært vanskelig når det ikke er svømmeundervisning på enkelte skoler pga manglende basseng du har da absolutt ikke lov å være EN lærer på 30 elever i en svømmehall !!!! 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 du har da absolutt ikke lov å være EN lærer på 30 elever i en svømmehall !!!! satt det kanskje litt på spissen, men det jeg mente er at foreldrene har hovedansvaret for å lære sine barn å svømme 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 En lærer på 30 elever Legger du ansvaret på en sta¨kkars lærer. Forøvrig kan det bli svært vanskelig når det ikke er svømmeundervisning på enkelte skoler pga manglende basseng Hvis det ikke er basseng på skolen, skal de benytte seg av et annet kommunalt basseng. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hvis det ikke er basseng på skolen, skal de benytte seg av et annet kommunalt basseng. her i Tromsø er det flere skoler som ikke har svømmeundervisning, hva skal skolene gjøre når det ikke er bassenger med ledig kapsitet? Så teori opg praksis er to forskjellige ting. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Joa, hvis du betaler 250,- for meg og ungene i svømmehallen noen ganger i mnd så skal jeg da klare å lære dem å svømme, men jeg har rett og slett ikke råd! Og her i Trøndelag er det langt mellom så varme somre at man kan bade i sjøen hele sommeren og lære det der. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 En lærer på 30 elever Legger du ansvaret på en sta¨kkars lærer. Forøvrig kan det bli svært vanskelig når det ikke er svømmeundervisning på enkelte skoler pga manglende basseng Det må minst være to lærere på så mange barn. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 satt det kanskje litt på spissen, men det jeg mente er at foreldrene har hovedansvaret for å lære sine barn å svømme Ja enig med deg. handler om prioritering litt også. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Det er ikke svømmekurs i nærheten der jeg bor og jeg bor midt i byen. De andre ungene har lært å svømme på skolen, fjerde klasse? 0 Siter
asterix Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hvis du kommer hit å bygger svømmehall blir vi veldig glade vi! 0 Siter
asterix Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hvis det ikke er basseng på skolen, skal de benytte seg av et annet kommunalt basseng. Når kommunen ikke har basseng i det hele tatt hjelper jo det lite... 0 Siter
asterix Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Hvis du kommer hit å bygger svømmehall blir vi veldig glade vi! Æsj. Fingrene sprang for kjapt. Sånne irriterer meg, så : å = og 0 Siter
asterix Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 satt det kanskje litt på spissen, men det jeg mente er at foreldrene har hovedansvaret for å lære sine barn å svømme Vi har dessverre ikke plass til så fryktelig mange svømmetak i badekaret hos oss... 0 Siter
pip Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 Tja, norge er et land der mange ikke har vann tilgjengelig som man kan svømme i. Og har man ikke vann hverken ute eller i en hall inne, hvorfor skal man da egentlig lære å svømme? Faller man over rekke på danskebåten så kjører båten fra deg okke som. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 8. mars 2005 Skrevet 8. mars 2005 'Om de bare fikk trent seg...* Nettopp!!! Tenker du ikke over at det faktisk er mange her i landet som ikke bor ved sjøen eller ved ferskvann med temperatur en orker å bade lenge i, samt at det er mange som bor langt unna svømmehall? For førti år siden, hadde vi bading i hall først i 4.klasse, og det var de fleste den gangen som ikke kunne svømme! OG vi hadde svømmehall tilgjengelig, pluss at vi bor ved sjøen. Men hvis foreldrene ikke er av typens om drar på stranda eller til sjøs, så blir det jo ikke så mye tid til slikt i disse dobbeltarbeidende tider. Det meste blir jo overlatt barnehage og skole. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.