Gå til innhold

1/2 parten av norske 10 åringer

Anbefalte innlegg

Gjest dina2
Skrevet

Kan ikke svømme. Er det virkelig sant? tar ikke foreldrene ansvar for å lære ungene sine svømming? Mi datter har svømt som en fisk siden hun var fire og det trur jeg de fleste kunne ha gjort om de bare fikk trent seg.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pip

10

• asterix

4

• morsan

3

• Rhea Silvia

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lærer de ikke å svømme på skolen da? Trodde det var del av gym/svømmeundervisningen jeg.

Gjest dina2
Skrevet

Lærer de ikke å svømme på skolen da? Trodde det var del av gym/svømmeundervisningen jeg.

En lærer på 30 elever Legger du ansvaret på en sta¨kkars lærer. Forøvrig kan det bli svært vanskelig når det ikke er svømmeundervisning på enkelte skoler pga manglende basseng

Rhea Silvia
Skrevet

Svært mange skoler kutter ned på svømmeundervisningen, pga dårlig økonomi.

Den nye læreplanen legger heller ikke opp til at de skal kunne lære å svømme heller.....

Min åtte åring har hatt fire svømmetimer de tre første årene på skolen. Svømme er det vi som har lært henne.

Skrevet

Joda, vet om 3 skoler som har tørrsvømming i gymsalen. Men de lærer bevegelsene da, det er jo det viktigste .. hehe.. (ironi)

Gjest josefine 1
Skrevet

Joda de lærer det på skolen, vel og merke der de har svømmeundervisning.

Gjest det finnes lover å regler å følge
Skrevet

En lærer på 30 elever Legger du ansvaret på en sta¨kkars lærer. Forøvrig kan det bli svært vanskelig når det ikke er svømmeundervisning på enkelte skoler pga manglende basseng

du har da absolutt ikke lov å være EN lærer på 30 elever i en svømmehall !!!!

Gjest dina2
Skrevet

du har da absolutt ikke lov å være EN lærer på 30 elever i en svømmehall !!!!

satt det kanskje litt på spissen, men det jeg mente er at foreldrene har hovedansvaret for å lære sine barn å svømme

Gjest Rusle
Skrevet

Hvis det ikke er basseng på skolen, skal de benytte seg av et annet kommunalt basseng.

Gjest dina2
Skrevet

Hvis det ikke er basseng på skolen, skal de benytte seg av et annet kommunalt basseng.

her i Tromsø er det flere skoler som ikke har svømmeundervisning, hva skal skolene gjøre når det ikke er bassenger med ledig kapsitet? Så teori opg praksis er to forskjellige ting.

Skrevet

Joa, hvis du betaler 250,- for meg og ungene i svømmehallen noen ganger i mnd så skal jeg da klare å lære dem å svømme, men jeg har rett og slett ikke råd!

Og her i Trøndelag er det langt mellom så varme somre at man kan bade i sjøen hele sommeren og lære det der.

Gjest midia
Skrevet

Det må minst være to lærere på så mange barn.

Gjest midia
Skrevet

satt det kanskje litt på spissen, men det jeg mente er at foreldrene har hovedansvaret for å lære sine barn å svømme

Ja enig med deg.

handler om prioritering litt også.

Skrevet

Det er ikke svømmekurs i nærheten der jeg bor og jeg bor midt i byen. De andre ungene har lært å svømme på skolen, fjerde klasse?

Skrevet

Hvis du kommer hit å bygger svømmehall blir vi veldig glade vi!

Skrevet

Når kommunen ikke har basseng i det hele tatt hjelper jo det lite...

Skrevet

Hvis du kommer hit å bygger svømmehall blir vi veldig glade vi!

Æsj. Fingrene sprang for kjapt. Sånne irriterer meg, så : å = og

Skrevet

Vi har dessverre ikke plass til så fryktelig mange svømmetak i badekaret hos oss...

Skrevet

Tja, norge er et land der mange ikke har vann tilgjengelig som man kan svømme i. Og har man ikke vann hverken ute eller i en hall inne, hvorfor skal man da egentlig lære å svømme? Faller man over rekke på danskebåten så kjører båten fra deg okke som.

Gjest rutangis netu
Skrevet

'Om de bare fikk trent seg...* Nettopp!!!

Tenker du ikke over at det faktisk er mange her i landet som ikke bor ved sjøen eller ved ferskvann med temperatur en orker å bade lenge i, samt at det er mange som bor langt unna svømmehall?

For førti år siden, hadde vi bading i hall først i 4.klasse, og det var de fleste den gangen som ikke kunne svømme! OG vi hadde svømmehall tilgjengelig, pluss at vi bor ved sjøen. Men hvis foreldrene ikke er av typens om drar på stranda eller til sjøs, så blir det jo ikke så mye tid til slikt i disse dobbeltarbeidende tider. Det meste blir jo overlatt barnehage og skole.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...