Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått utrolig mye hjelp på dette stedet, og nå prøver jeg igjen!

Jeg har ADSL fra Telenor, som jeg er veldig godt fornøyd med. Men: For å komme på nettet må jeg klikke på ADSL-ikonet som så skal godkjenne passord og slikt.

Men jeg tror det er mulig å være på nettet straks man slår på maskinen uten å måtte gå via dette ikonet.

Ikke akkurat noe stort problem, men hadde vært artig å forbigå denne "forsinkelsen". Jeg har prøvd å gå på nettverkskoblinger, utført diverse ting - men maskinen nekter å gå direkte på nett ved oppstart.

Noen som har peiling?

Skrevet

Du kan forsøke å legge en snarvei til ADSL-ikonet i oppstarts-mappen i startmenyen din.

Den "tekniske" måten å løse dette på er å anskaffe en ruter, som da alltid vil holde forbindelsen åpen for deg, enten maskinen er av eller på.

Skrevet

Du kan forsøke å legge en snarvei til ADSL-ikonet i oppstarts-mappen i startmenyen din.

Den "tekniske" måten å løse dette på er å anskaffe en ruter, som da alltid vil holde forbindelsen åpen for deg, enten maskinen er av eller på.

Dette blir nok gresk for meg. Oppstartsmenyen? Åssn får jeg ikonet inn der? Og hva er en ruter?

Skrevet

Dette blir nok gresk for meg. Oppstartsmenyen? Åssn får jeg ikonet inn der? Og hva er en ruter?

Ser du den lille knappen nede i venstre hjørne der det står "Start"? Klikk på den, så får du en liste med ulike valg. Under "Programmer" skal det ligge en mappe som heter "Oppstart". For å kopiere snarveien dit, drar du den ned over knappen, venter til menyen åpner seg, og drar den med til riktig plass og slipper den i oppstartsmappen. For at dette skal fungere sømløst må påloggingen være satt til å logge på automatisk når du klikker på ikonet.

En ruter er kort forklart en boks som står mellom maskinen og ADSL-modemet. Hovedfordelen med en ruter er at du kan dele nett-tilgangen med flere andre samtidig.

Skrevet

Ser du den lille knappen nede i venstre hjørne der det står "Start"? Klikk på den, så får du en liste med ulike valg. Under "Programmer" skal det ligge en mappe som heter "Oppstart". For å kopiere snarveien dit, drar du den ned over knappen, venter til menyen åpner seg, og drar den med til riktig plass og slipper den i oppstartsmappen. For at dette skal fungere sømløst må påloggingen være satt til å logge på automatisk når du klikker på ikonet.

En ruter er kort forklart en boks som står mellom maskinen og ADSL-modemet. Hovedfordelen med en ruter er at du kan dele nett-tilgangen med flere andre samtidig.

Takk for svar! Ja, det ville løse det - å bruke Oppstart-menyen. Men som du skriver: Det krever at påloggingen skjer automatisk. Det gjør det jo ikke her - man må trøkke OK. Ikke akkurat masse jobb, hehe, men hadde vært artig å få til. Så. Finnes det en metode for å hoppe over OK-godkjenningen, aner du det?

Skrevet

Takk for svar! Ja, det ville løse det - å bruke Oppstart-menyen. Men som du skriver: Det krever at påloggingen skjer automatisk. Det gjør det jo ikke her - man må trøkke OK. Ikke akkurat masse jobb, hehe, men hadde vært artig å få til. Så. Finnes det en metode for å hoppe over OK-godkjenningen, aner du det?

Det må du sjekke i innstillingene i oppringningprogrammet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...