Gå til innhold

FU : Hvor mange her kan svømme?

Anbefalte innlegg

Gjest to(r)sk
Skrevet

Kan du svømme?

Når lærte du det?

Av hvem lærte du det?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Babette

4

• Lillemus

2

• Zarine

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest svømmeren i dag
Skrevet

Kan ikke alle nordenn å svømme? Vi lærer det jo på skolen, og alle er da vel ute å bader om sommeren..??

Lærte å svømme før jeg begynte på skolen.

Gjest midia
Skrevet

Selvfølgelig lærte jeg å svømme når jeg var barn.

Skrevet

Jeg lærte det da jeg var ca. 6 år, av faren min.

Skrevet

Ja, jeg kan svømme. Hadde svømmeundervisning på barneskolen, men det var i grunnen ved å studere spesielt en klassevenninne som var veldig god til å svømme at jeg skjønte hvordan det fungerte.

Alle som lærte å svømme i Sentralbadet i Trondheim på 70-tallet husker vel Loe med de store tærne? ;o) Skal tro om han noen gang var nedi vannet? Det kan ikke jeg huske i alle fall!

Skrevet

Kan å svømme og har vært god til å svømme også. Har vært med i mange svømmekonkurranser i sin tid. Talentet var det ikke noe å si på:-) Vi trente mange ganger i uka.

Lærte å svømme ved de tider jeg begynte på skolen. Er litt usikker på om jeg hadde begynt eller ikke. Men det må ha vært enten rett før eller i løpet av 1.klasse.

Har forresten en kamerat som, da han var barn, reddet to i fra å drukne, i to forskjellige hendelser, men han kan ikke å svømme selv.

mil1365380270
Skrevet

Husker ikke når faren min lærte meg det, men jeg kunne svømme da jeg begynte på skolen.

Gjest malun
Skrevet

Jeg er en kløpper til å svømme, stupe og hoppe. Har alltid vært veldig glad i vann.

Lærte å svømme da jeg var 4 år gammel, av mamma og bestemor.

Vi tilbragte mange måneder hvert år ved sjøen, så jeg lærte meg å svømme i saltvann.

Nå er guttungen 4, og vi kommer nok til å bedrive litt svømmetrening til sommeren, men svært forsiktig - han er en litt mer engestelig type.

Skulle gjerne tatt ham med i basseng, men jeg tåler ikke klor noe særlig lenger.

serendipity
Skrevet

Da jeg var 5-6 år tror jeg. Av min mor og far.

Skrevet

Jeg lærte å svømme da jeg var ca. 6 år. Lærte det hovedsaklig av moren min, men prøvde også mye på egenhånd, og jeg svømte under vann før jeg lærte å svømme.

Jeg elsker vann og lange, rolige svømmeturer, helst i ferskvann.

Få ting er bedre enn å hive seg rett ut i etter en het løpetur i sommervarmen.

Skrevet

Kan ikke alle nordenn å svømme? Vi lærer det jo på skolen, og alle er da vel ute å bader om sommeren..??

Lærte å svømme før jeg begynte på skolen.

det skal være ganske varmt i vannet før man orker å være uti lenge nok til å lære å svømme, og mange i Norge bor på steder der der kan være nokså kaldt.

Skrevet

Jeg lærte det faktisk på skolen! ;-)

Ukentlige svømmetrening fra 1. klasse, og da jeg var litt større begynte jeg også på svømmetrening m idrettslaget.

Men det er såpass kaldt i vannene der jeg vokste opp, pluss at vi ikke hadde råd til sydenferier og denslags, så det hadde ikke vært så lett å lære seg svømming kun om sommeren.

Skrevet

Padla litt rundt med vest og armringer helt fra jeg var bitteliten, men lærte å svømme helt på egen hånd da jeg var 5.

Var med pappa på oljetankeren der han jobba, og der var det saltvannsbasseng ombord. Dette foregikk ved at jeg først begynte å svømme en hel masse _med_ ringer, så lurte pappa meg til å svømme med bare en ring, og til slutt klarte jeg å svømme helt uten dem!

Kan tro jeg var stolt!:)

Både jeg og min far elsker å bade, men min mor har ikke vært i annet enn et badekar siden hun var 12 år -hun er nå 60.. Hun _kunne_ svømme før, men etter at hun som 12-åring ble holdt fast under vann av en eller annen dust til hun omtrent drukna, er hun skrekkslagen, og synker som en stein om hun prøver seg.

Tror hun hadde kunnet om hun ville, men skrekken gjør at hun ikke klarer under normale omstendigheter.

Skrevet

Jeg vet ikke når jeg lærte å svømme, men kunne det da vi hadde svømmeundervisning i 2. klasse på barneskolen.

Skikkelig trygg i vannet ble jeg da vi var to uker i syden da jeg var åtte - da var jeg mer under enn over vann.

Jentungen min lærte å svømme litt før hun fylte fem år.

Gjest krepsa
Skrevet

Lærte å svømme før jeg begynte på skolen (var 6-7 år).

Lærte det vel på sommerferier, av foreldrene mine.

Datteren min lærte det sommeren hun ble 6.

Gjest svømmeren i dag
Skrevet

det skal være ganske varmt i vannet før man orker å være uti lenge nok til å lære å svømme, og mange i Norge bor på steder der der kan være nokså kaldt.

Men finnes det virkelig steder i norge uten svømmebassenger og uten svømmeopplæring?

Skrevet

Men finnes det virkelig steder i norge uten svømmebassenger og uten svømmeopplæring?

Ja, dessverre. Se en del svar i en tråd lenger ned her om 10-åringer som ikke kan svømme.

Jeg hadde bra svømmeopplæring som barn - det kommunale bassenget lå like i nærheten av skolen.

Men enkelte kommuner hra ikke basseng, eller det er for dyrt å la skolene bruke bassenget "for mye", eller bassenget ligger så langt unna skolen at det tar tid å komme seg t/r, man må leie inn buss etc.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, jeg kan svømme. Hadde svømmeundervisning på barneskolen, men det var i grunnen ved å studere spesielt en klassevenninne som var veldig god til å svømme at jeg skjønte hvordan det fungerte.

Alle som lærte å svømme i Sentralbadet i Trondheim på 70-tallet husker vel Loe med de store tærne? ;o) Skal tro om han noen gang var nedi vannet? Det kan ikke jeg huske i alle fall!

Loe, ja! Han var svømmelærer på Husebybadet på 80-tallet :) Han har jo lært halve Trondheim å svømme. Hadde han merkelig store tær?

Skrevet

Jeg kan svømme.

Vet ikke hvor gammel jeg var, men kan huske jeg svømte når jeg var en seks år iallefall.

Vi var stort sett selvlærte på ting som foregikk utenhus, så det var nok kanskje slik med dette også.

:)

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, det kan jeg. Ingen guru, men jeg flyter og kommer meg framover. Tror jeg var 8-9 år da jeg lærte det. Vi hadde svømmetimer gjennom skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...