Gå til innhold

120 dagers fengsel for overgrep mot et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Straffene her i landet er helt på trynet. Her får altså en mann kun 120 dagers straff for et slikt overgrep, skulle faen meg ha skjært hele stasen av han.

Kan lure på hvor dommerne er i en slik sak. Sitter de der og halvsover og ikke følger med? Forbannede knetuter. Jeg tror jeg hadde gått på jakt med balltre, hadde dette vært min datter, skulle ha vurdert å knertet ned dommerne også.

Tenk den redselen denne stakkars jentungen vil ha for resten av livet. Hun vil vel aldri klare å sove alene på eget soverom eller gå ute alene i mørket. Hele sexlivet hennes kan også være ødelagt.

Men gå ta banen om du ligger 20 km/h over fartsgrensen på en motorvei.

Gjest Timari
Skrevet

Tror jeg gjør alvor av planene mine om å emigrere til USA

jeg er helt tom for ord

Skrevet

jeg er helt tom for ord

Men der er det andre ting som kanskje ikke er så greit... En jeg har kontakt med der borte vurderte å emigrere til Canada eller Europa etter at Bush ble gjenvalgt... ;-)

Skrevet

jeg er helt tom for ord

Men - selvsagt er det ILLE at overgrep mot barn, og også mot voksne, straffes så altfor lavt i dette landet...

Skrevet

Straffen for slikt skum er altfor lav, det er jo noe som er helt sikkert.

Kjenner en gutt som når han var litt over tre år ble voldtatt og truet med skrujern gjentatte ganger over en lang periode.

Den skyldige hadde vært på et stort antall barn, mest jentunger men og noen gutter.

Ikke alle foreldre sto frem - ikke kan jeg for mitt bare liv forstå hvorfor - så han ble "bare" tatt for å ha forbrukt seg på en fire jenter og et par gutter var det vel.

Den jævelen fikk et par år inne!!!!!!!!!!!!

Den gutten jeg snakker om har store psykiske problemer i dag, klarer seg greit, men har vært hardt på stoff og har generellt hatt det tøfft.

Når man ser her inne på forummet "overgrep" så kan man lese de mest horrible historier på hvordan ungdom har fått sine liv ødelagt pga. slikt.

Jeg kjenner selv til mange vanskelige liv pga. dette.

I den saken jeg begynte med så er det kjempestore sjangser for at herket klarte å ødelegge mange liv og selv så satt han inne kun to år av sitt.

Ja, da kan man virkelig snakke om urettferdighet.

Det ser ut til at for å få straff i det hele tatt her i landet så må man ha snytt på staten på et eller annet vis. Da kommer tid som svir.

:(

Skrevet

Kjør en del for fort på en øde motorvei i stedet, og du får samlet sett strengere straffer enn dette (fengsel, høy bot og inndragning av førerkortet for laaang tid).

Er det rart den "vanlige nordmann" reagerer på deler av norsk rettsvesen og straffenivå...?

Skrevet

Straffen for slikt skum er altfor lav, det er jo noe som er helt sikkert.

Kjenner en gutt som når han var litt over tre år ble voldtatt og truet med skrujern gjentatte ganger over en lang periode.

Den skyldige hadde vært på et stort antall barn, mest jentunger men og noen gutter.

Ikke alle foreldre sto frem - ikke kan jeg for mitt bare liv forstå hvorfor - så han ble "bare" tatt for å ha forbrukt seg på en fire jenter og et par gutter var det vel.

Den jævelen fikk et par år inne!!!!!!!!!!!!

Den gutten jeg snakker om har store psykiske problemer i dag, klarer seg greit, men har vært hardt på stoff og har generellt hatt det tøfft.

Når man ser her inne på forummet "overgrep" så kan man lese de mest horrible historier på hvordan ungdom har fått sine liv ødelagt pga. slikt.

Jeg kjenner selv til mange vanskelige liv pga. dette.

I den saken jeg begynte med så er det kjempestore sjangser for at herket klarte å ødelegge mange liv og selv så satt han inne kun to år av sitt.

Ja, da kan man virkelig snakke om urettferdighet.

Det ser ut til at for å få straff i det hele tatt her i landet så må man ha snytt på staten på et eller annet vis. Da kommer tid som svir.

:(

Jeg selv kjenner til en sak der en far som var dømt for grovt misbruk av både egne og andres barn fikk 2 mnd fengsel, og dessuten permisjon for å ha "samvær" med sine barn, UTEN oppsyn!!!

Detter var altså de samme barna han var dømt for å ha ødelagt livet til på denne måten, og så får han ha samvær alene med disse??!!

DA forsvant min tillit til vårt rettssystem!

Skrevet

Dette landet er helt på trynet, vi kommer heller aldri til å bli bedre, om vi ikke får jævelene ut av stortinget og lar nye styre dette gudsforlatte landet!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg selv kjenner til en sak der en far som var dømt for grovt misbruk av både egne og andres barn fikk 2 mnd fengsel, og dessuten permisjon for å ha "samvær" med sine barn, UTEN oppsyn!!!

Detter var altså de samme barna han var dømt for å ha ødelagt livet til på denne måten, og så får han ha samvær alene med disse??!!

DA forsvant min tillit til vårt rettssystem!

Går det an!?!

Ble skremt og dårlig jeg nå!

Skrevet

Går det an!?!

Ble skremt og dårlig jeg nå!

Man kan jo lure på om det heller er stortingspolitikerene som burde vært sendt en tur inn på 120 dagers soning - for total dumskap!

Gjest Shira12
Skrevet

Man kan jo lure på om det heller er stortingspolitikerene som burde vært sendt en tur inn på 120 dagers soning - for total dumskap!

Ikke dumt!

Blir forbanna når jeg hører om slike historier, og dessverre er det alt for mange av dem!

Skrevet

Straffene her i landet er helt på trynet. Her får altså en mann kun 120 dagers straff for et slikt overgrep, skulle faen meg ha skjært hele stasen av han.

Kan lure på hvor dommerne er i en slik sak. Sitter de der og halvsover og ikke følger med? Forbannede knetuter. Jeg tror jeg hadde gått på jakt med balltre, hadde dette vært min datter, skulle ha vurdert å knertet ned dommerne også.

Tenk den redselen denne stakkars jentungen vil ha for resten av livet. Hun vil vel aldri klare å sove alene på eget soverom eller gå ute alene i mørket. Hele sexlivet hennes kan også være ødelagt.

Men gå ta banen om du ligger 20 km/h over fartsgrensen på en motorvei.

Ikke at det har noe med denne saken å gjøre, men mener å ha lest/sett (på tv?) at en fagdommer påstod at i de fleste sakene så var det lekdommerne/juryen (eller hva de nå har) som insisterte på/fikk gjennomslag for lavere straffer enn fagdommerne.... også at man ønsker et nytt rettssystem, lekdommere har alt for lite kunnskap/interesse til å kunne dømme alvorlige saker...

Skrevet

Ikke dumt!

Blir forbanna når jeg hører om slike historier, og dessverre er det alt for mange av dem!

Har enda et grelt tilfelle i min omgangskrets:

En liten gutt ble så grovt voldtatt at han endte med å måtte få pose på magen siden tarmen hans var ødelagt. Faren hans ble så rasende på personen som hadde gjort dette at han slo ham ned en gang han støtte på ham- ikke en anbefalt måte å takle slike ting på, men etter min mening FULLSTENDIG forståelig- og det hele endte med at _faren_ fikk strengere straff enn ham som ødela guttungen for livet!

Ærlig talt! Jeg kjenner jeg blir lei meg når jeg tenket på sånt som dette!

Skrevet

Ikke at det har noe med denne saken å gjøre, men mener å ha lest/sett (på tv?) at en fagdommer påstod at i de fleste sakene så var det lekdommerne/juryen (eller hva de nå har) som insisterte på/fikk gjennomslag for lavere straffer enn fagdommerne.... også at man ønsker et nytt rettssystem, lekdommere har alt for lite kunnskap/interesse til å kunne dømme alvorlige saker...

Husker også at det har vært en slik sak, så det stemmer nok det du sier.

Uansett bør rettssystemet endres, straffene er for lave, for alt annen enn det som har med bil å gjøre. Rettsoppfatningen blant folk er dårlig.

Skrevet

En liten gutt ble så grovt voldtatt at han endte med å måtte få pose på magen siden tarmen hans var ødelagt. Faren hans ble så rasende på personen som hadde gjort dette at han slo ham ned en gang han støtte på ham- ikke en anbefalt måte å takle slike ting på, men etter min mening FULLSTENDIG forståelig- og det hele endte med at _faren_ fikk strengere straff enn ham som ødela guttungen for livet!

Urk!! :(

Gjest skriver fortsatt
Skrevet

fy faen! har ikke ord!

Luna21365380663
Skrevet

Har ikke en artikkel å vise til, men hørte om en mann som hadde gjort noe kriminelt sammen med en gjeng andre. Denne mannen hadde gjort flere ting som var straffbart, og DERFOR fikk han "rabatt" for det. Hadde det vært i USA hadde han sikkert fått høyere straff for det, mens her i teite Norge får han rabatt!

Gjør to kriminelle ting, betal for en!

Kan ikke beskrive hvor tragisk det er! Og vi lurer på hvorfor folk ikke er redde for å gjøre noe galt i Norge? Hvorfor kriminaliteten er såpass høy?? Det lønner seg jo faktisk for forbryterne å gjøre flere ting, så hvorfor skal de la være, da?

*ARGH!*

Gjest Shira12
Skrevet

Herregud!

Jeg forstår faren jeg, en vil jo beskytte ungene sine!

Stakkars gutt, kjenner jeg blir både fysisk og psykisk dårlig!

Nesten som det er fristende og begynne i politikken for og prøve og få gjort noe med dette rettsvesenet vårt!

Jeg fatter ikke at mennesker som gir straff og bestemmer strafferammene ikke kan sette seg inn i situasjonen.

Det er barn som får ødelagt livet sitt det er snakk om her!

Virker som at det er bare fartsynderene som skal taes her i landet!

Fy f... kjenner jeg snart sprekker av sinne her jeg sitter!

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg jobbet tidligere i lagmannsretten i mange år. Min oppfatning er også at det ofte er legdommerne/juryen som ønsker frifinnelse og lave straffer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...