Gå til innhold

120 dagers fengsel for overgrep mot et barn

Anbefalte innlegg

Luna21365380663
Skrevet

Man kan jo lure på om det heller er stortingspolitikerene som burde vært sendt en tur inn på 120 dagers soning - for total dumskap!

120 dager er jo uansett for lite for det!!

Skrevet

Har ikke en artikkel å vise til, men hørte om en mann som hadde gjort noe kriminelt sammen med en gjeng andre. Denne mannen hadde gjort flere ting som var straffbart, og DERFOR fikk han "rabatt" for det. Hadde det vært i USA hadde han sikkert fått høyere straff for det, mens her i teite Norge får han rabatt!

Gjør to kriminelle ting, betal for en!

Kan ikke beskrive hvor tragisk det er! Og vi lurer på hvorfor folk ikke er redde for å gjøre noe galt i Norge? Hvorfor kriminaliteten er såpass høy?? Det lønner seg jo faktisk for forbryterne å gjøre flere ting, så hvorfor skal de la være, da?

*ARGH!*

Strafferabatt ved flere forbrytelser er regelen og ikke unnatket i Norge - forstå det den som kan....

Personlig er det lite som får meg så ofte forbannet som straffeutmålinger i det norske rettsvesen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og folk synes det er rart når jeg, i ny og ne, forfekter at ofre (og deres familier) må begynne å ta slike saker i egne hender.

Enten ta han selv, eller få andre til å gjøre det. Jeg er 100 % sikker på at de rette folkene setter på plass svin som dette nesten gratis.

Det er våre politikere som legger til rette for at svin som dette er ute på gata igjen like raskt som en hvilken som helst trafikksynder.

Nei, ta dem sjøl! Det er ingen andre som kommer til å gjøre det.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Etter å ha lest tråden og alle eksemplene fra det virkelige liv kjenner jeg klumpen i halsen blir større og større. Samtidig blir jeg så jævlig forbanna! Hvordan i h*lvete kan man ha sympati for voldteksmenn? -Gi de LAV straff og samtidig permisjon!! Jeg skjønner det bare ikke.

Norge er et fristed for kriminelle!

:(

Skrevet

Økonomisk kriminalitet og fartsyndere blir slått mye hardere ned på enn om man ødelegger et menneskeliv! Drep et og du er ute på gate allerede etter 4-5 år. En fra distriktet her mishandlet og drepte kona si, så brant han henne opp mens barna så på. Ble tatt og etter fem år var han ute på gata igjen. Heldigvis bor han ikke her lengre..

Når det gjelder sedelighetssaker, blir de som oftest henlagt også. Etter å ha opplevd det selv, fraråder jeg jenter å anmelde voldtekt. Det var grusomt å gå gjennom.

Nei, jeg har null tillit til rettssystemet.

Luna21365380663
Skrevet

Jeg jobbet tidligere i lagmannsretten i mange år. Min oppfatning er også at det ofte er legdommerne/juryen som ønsker frifinnelse og lave straffer.

Herrlighet, da! Enten må jo lekdommerne være i psykisk ubalanse, eller så er hele rettsvesenet korrupt..!! Ingen vanlig person ved sin fulle fem ville be om lavere straff for svin som dette!

Og kan man egentlig straffe noen som ødelegger et liv, hardt nok?

Skrevet

Herrlighet, da! Enten må jo lekdommerne være i psykisk ubalanse, eller så er hele rettsvesenet korrupt..!! Ingen vanlig person ved sin fulle fem ville be om lavere straff for svin som dette!

Og kan man egentlig straffe noen som ødelegger et liv, hardt nok?

Mener det var derfor det nå jobbes/lobbes (kan man si det om jobben lobbyister gjør?) med å forandre på rettsystemet (og dermed derfor den artikkelen jeg mener å ha lest ble skrevet)...

Hm...kan ha vært Dagbladets Magasinet det kanskje, jeg husker bare ikke :(

Skrevet

Jeg jobbet tidligere i lagmannsretten i mange år. Min oppfatning er også at det ofte er legdommerne/juryen som ønsker frifinnelse og lave straffer.

Spørsmålet er hvorfor? Kanskje det føles veldig tyngende å ha et så stort ansvar uten å ha noen særlige forkunnskaper/erfaringer..? Er fagdommere da mer "kyniske" siden de har erfaring/sett mer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...