Gå til innhold

Endelig kjøpt hus!!

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Vi har endelig kjøpt oss hus! Vi gleder oss veldig. Vi flytter ikke før i januar (nybygg), og har derfor mye tid til å pynte på vår leilighet før salg.

Så, derfor et litet spørsmål til dere: Vi har et forholdsvis lite bad. Vi har badekar, men lurer på om vi skal sette in et dusjkabinett..?? Hvis dere var på visning; hva scorer høyest av badekar eller dusjkabinett?? Vi har en liten jente som elsker å bade, og kanskje er det et argument for å beholde badekaret? Men, for de som ikke har barn er det kanskje bedre med dusjkabinett...

Hva syns dere????

Gjest behold badekaret
Skrevet

Hvis dere ikke skal gjøre så mye annet med badet, ville jeg latt det være slik det er, og heller brukt penger på pene håndklær osv som gir badet et løft, og som dere kan ta med dere til det nye huset!

Det er lett å se for seg at det er plass til dusj der det står et badekar, (omvendt må man jo kanskje måle og se om det er plass). Dessuten har jeg lite til overs for rimelige dusjløsninger, så at dere skal bruke tusenlapper på noe som andre ikke ønsker å beholde er dumt.

Gjør heller dusjmulighetene i badekaret så fine som mulig, med nytt dusjforheng osv.

Skrevet

Da vi skulle kjøpe var det et krav for meg at det ikke var badekar der, men dusj. Vi har altså ikke barn.

Gjest behold badekaret
Skrevet

Da vi skulle kjøpe var det et krav for meg at det ikke var badekar der, men dusj. Vi har altså ikke barn.

Men ville du ikke like gjerne kunne satt inn en fin dusj selv, enn at de forrige eierne skulle satt inn en billigdusj like før de solgte?

Skrevet

Enig med flere andre her - et billig røkkel av et plast-dusjhjørne/kabinett er ikke tiltaltende i det hele tatt! Og et skikkelig kabinett til minst 10.000,- er dere vel neppe villige til å sette inn?

Jeg ville latt badekaret stå.

Skrevet

Men ville du ikke like gjerne kunne satt inn en fin dusj selv, enn at de forrige eierne skulle satt inn en billigdusj like før de solgte?

Niks! Jeg ville ha alt klappet, klart og ferdig til innflytting. Jeg kunne strekke meg til å male vegger, men det var også alt.

Skrevet

Mens vi ser etter et sted der det er badekar!:)

I praktisk løsning da, og mest fordi vi ønsker oss romantiske badestunder sammen!:)

Gjest behold badekaret
Skrevet

Niks! Jeg ville ha alt klappet, klart og ferdig til innflytting. Jeg kunne strekke meg til å male vegger, men det var også alt.

Jeg er enig hvis de setter inn et skikkelig dusjkabinett (eller aller helst en stor dusj med vegger), men det er dyrt, og slike kabinetter (med plastvegger) som settes inn rett før salg, er ikke noe jeg ville ønsket å beholde, selv om det var nytt.

Gjest malun
Skrevet

For meg var badekar et pluss da vi kjøpte huset vårt, men det var ikke noe absolutt.

Her er preferansene forskjellige, men jeg er veldig enig med de som sier at et billig dusjkabinett bare er tull å investere i for salg.

Konsentrer dere heller om salgsfremmende detaljer som ikke krever allverdens av tid og penger.

Fjern en del personlige detaljer i leiligheten før visning, legg frem diskret matchende håndklær og såper på badet, og ta evt et malingsstrøk på vinduskarmer el.l hvis det er behov for det.

Skrevet

Jeg synes dere skal la kjøperne fikse det selv. De ønsker kanskje å gjøre noe mer med badet uansett. Jeg synes "behold badekaret" skriver mye fornuftig.

Skrevet

Så lenge det ikke er slik at det store flertaller av kjøpere synes dusjkabinett er positivt,er det liten vits i å anskaffe det for et salg av leilighet.

Mye annet dere kan bruke litt penger på for å øke leilighetens verdi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...