Gjest for tiden hjemmeværende Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Jeg lurer på hvordan reglene er når men er hjemmeværende eller i redusert stilling med tanke på trygdeutbetalinger. Hvis jeg f.eks som hjemmeværende blir ufør pga en ulykke, vil jeg da få like gode utbetalinger som om jeg var i jobb? Har man de samme rettighetene? (Er i ulønnet permisjon fra en fast jobb i kommunen). Tenker ikke på forsikring for det får man jo som en engangsutbetaling uansett. Men tenker på den månedlige utbetalingen/trygden man vil få i en slik situasjon. Er den basert på hvilken inntekt man hadde før man ble ufør/syk? Da er det jo en stor risiko ved å være hjemme eller i redusert stilling... Noen som vet noe om dette? 0 Siter
Gjest tomatsuppe Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Jeg var hjemmeværende med barna i 9 år før jeg ble ufør. Det ble beregnet trygd etterde siste tre årene jeg hadde inntekt. Er man hjemme med barn under 7 år, får man trygderettigheter tilsvarende inntekt på litt under 300.000. Da ser man på hva som lønner seg å velge, tre siste jobbeår, eller hjemmeår. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.