Gå til innhold

hvem vet dette?

Gjest for tiden hjemmeværende

Anbefalte innlegg

Gjest for tiden hjemmeværende
Skrevet

Jeg lurer på hvordan reglene er når men er hjemmeværende eller i redusert stilling med tanke på trygdeutbetalinger.

Hvis jeg f.eks som hjemmeværende blir ufør pga en ulykke, vil jeg da få like gode utbetalinger som om jeg var i jobb? Har man de samme rettighetene? (Er i ulønnet permisjon fra en fast jobb i kommunen).

Tenker ikke på forsikring for det får man jo som en engangsutbetaling uansett. Men tenker på den månedlige utbetalingen/trygden man vil få i en slik situasjon. Er den basert på hvilken inntekt man hadde før man ble ufør/syk? Da er det jo en stor risiko ved å være hjemme eller i redusert stilling...

Noen som vet noe om dette?

Gjest tomatsuppe
Skrevet

Jeg var hjemmeværende med barna i 9 år før jeg ble ufør.

Det ble beregnet trygd etterde siste tre årene jeg hadde inntekt. Er man hjemme med barn under 7 år, får man trygderettigheter tilsvarende inntekt på litt under 300.000.

Da ser man på hva som lønner seg å velge, tre siste jobbeår, eller hjemmeår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...