Gå til innhold

Du har så mye du....

Gjest Ikke for å virke materialistisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var da som svarte!

Var det? :-) Nei, jeg har problemer med å se for meg campingvogn uten tilhørende høy grilldressfaktor.

".............................."

Skrevet

Var det? :-) Nei, jeg har problemer med å se for meg campingvogn uten tilhørende høy grilldressfaktor.

Du har ikke skjønt sjarmen du, men det har jo sjeldent folk som ikke har prøvd gjort heller ;)

Hvordan liker du å feriere. Sekk på ryggen - så tar du det derifra

:-)

Skrevet

Du har ikke skjønt sjarmen du, men det har jo sjeldent folk som ikke har prøvd gjort heller ;)

"Du har ikke skjønt sjarmen du, men det har jo sjeldent folk som ikke har prøvd gjort heller ;)"

Joda, jeg har skjønt at det ikke har noen sjarm for meg :-)

Jeg har selfølgelig prøvd det - finnes det folk som ikke har prøvd å dra på tur med campingvogn??? :-)

"Hvordan liker du å feriere. Sekk på ryggen - så tar du det derifra :-)"

I yngre dager kunne jeg gjøre det, ja. Nå er det så lenge siden at jeg husker ikke hvordan det var å dra på ferie. Men jeg foretrekker en flytur til et interssant sted, så et par uker med en blanding av å kjøre rundt på sykkel, sitte og drikke longdrinks under en strandparasoll, og å bøtte øl hele natten :-)

".........................."

Skrevet

Må nok delvis støtte Prozak her gitt.

Har vært på noen campingvognferier med min forhenværende og hennes familie.

Koselige mennesker og alt det der...men...uansett hvilken campingplass man var innom så var det trekkspill og/eller svensktoppar 24/7.

Uansett hvor man campet i Norge, Sverige eller Danmark: Var det en eller flere andre campingvogner der, ble man miljøforgiftet av musikk som ellers er forvist til Titanofestivalen og lugubre danserestauranter.

Men sånn rent bortsett fra ovennevnte type konstant lydforurensning, var ferie med campingvogn ganske praktisk, om ikke annet. Det må sies.

Skrevet

Må nok delvis støtte Prozak her gitt.

Har vært på noen campingvognferier med min forhenværende og hennes familie.

Koselige mennesker og alt det der...men...uansett hvilken campingplass man var innom så var det trekkspill og/eller svensktoppar 24/7.

Uansett hvor man campet i Norge, Sverige eller Danmark: Var det en eller flere andre campingvogner der, ble man miljøforgiftet av musikk som ellers er forvist til Titanofestivalen og lugubre danserestauranter.

Men sånn rent bortsett fra ovennevnte type konstant lydforurensning, var ferie med campingvogn ganske praktisk, om ikke annet. Det må sies.

Det fungerer ikke slik der vi har vår - den står fast på fjellet, men ei lita spikerhytte på utsiden :-)

Den eneste gangen jeg kan huske det var bråk der, var når det kom noen innom med campingbiler (2.stk), ikke faste, men slike som lå der en helg, for så å farte videre (takk og pris for det) Det var rabalder ja.

Ellers er det stille og fredelig, hvis det ikke er spesielle ting som blir arrangert, og da er det ikke gammeldans og svensktopper - hender jo selvsagt, men som regel noe for enhver smak. Også er det en som spille omtrent ALT på gitar, og det er koselig.

Om vinteren er det slim slam og turgåing. Sommer og høst bading, fisking bærplukking for den som liker det.

Det ER annerledes på fjellet enn på andre plasser, mye mer stille og rolig :-)

Problemet for oss nå, er at vi sjeldent får vært der. Det er så mye annet som skal gjøres i helgene. Men nå håper jeg snart det blir en tur :-)

Skrevet

"Du har ikke skjønt sjarmen du, men det har jo sjeldent folk som ikke har prøvd gjort heller ;)"

Jeg har selfølgelig prøvd det - finnes det folk som ikke har prøvd å dra på tur med campingvogn??? :-)

I yngre dager kunne jeg gjøre det, ja. Nå er det så lenge siden at jeg husker ikke hvordan det var å dra på ferie. Men jeg foretrekker en flytur til et interssant sted, så et par uker med en blanding av å kjøre rundt på sykkel, sitte og drikke longdrinks under en strandparasoll, og å bøtte øl hele natten :-)

"Nå er det så lenge siden at jeg husker ikke hvordan det var å dra på ferie. Men jeg foretrekker en flytur til et interssant sted, så et par uker med en blanding av å kjøre rundt på sykkel, sitte og drikke longdrinks under en strandparasoll, og å bøtte øl hele natten :-)"

Joda, alt har sin sjarm, men penger til alt kan man selvsagt ikke ha. Ikke har vi det iallefall. Har ikke noe å klage på heller, så det er ikke det jeg mener :-)

Har forresten en gammel HD stående, den reiste vi litt med før - bare innenfor norge vel og merke, men det blir ikke tid lenger. Den står bare der, og den skulle vært fikset litt på også - men tøff er den.

Skulle hatt solgt den, men det er så vanskelig å kvitte seg med akkurat den - om du forstår :-)

Gjest Ikke for å virke materialistisk
Skrevet

Rart med det at bil og båt og hus liksom skal stå i stil!

Selv så har vi hatt en middelmådig bolig av eget valg. Vi hr valgt å bruke pengene til reiser og god mat og fritidssysler. Ikke er vi spesielt in i klesveien heller.

Men dyre og flotte biler har vi alltid hatt. Fordi det er en interesse som vi prioriterer. Det synes alle er rart tydeligvis. Ha SÅ bra biler og det lite lekre huset med feil farger og møbler samt de teite klærne. hehe... Det har vi ledd mye av! Vi er liksom ikke fine nok for bilene vi har, mener visst folk.

Det er tydeligvis en almen oppfattelse at prioriteringa

skal være hus, klær, bil - i den rekkefølgen. Så vi er litt annerledes der. Glad jeg driter i å være som alle andre jeg. Jeg lever MITT liv!

Og like overrasket blir de når de hører at vi drar på jordet-rundt-reise. Venter visst at vi er mangemillionærer, og blir SÅ forundret når de kommer hjem til oss. hehe... For ofte ser de jo bilene før de ser hjemmet, og vet de at vi reiser, så får de for seg selv bekreftet at vi er noen rikinger. Og så DET stusslige huset liksom. Ikke noe å vise fram i det hele tatt. Artig det der!

Har venner som har et lekkert skall (les: hus) rundt seg. Som de aldri har råd til å gå ut av. Ellers takk, sier jeg da!

Å, takk.

Jeg har lenge tenkt på at vi burde gjort noe med det 20 år gamle kjøkkenet, og ditto slitte bad. Møblene begynner også å bli antikvariske.

Du fikk meg over på andre tanker. Jeg koser meg heller med den nye bilen og vogna og drar på fisketur i båten om sommeren for å ha mat til vinteren :-).

Leiligheten er tross alt bare der vi er når vi ikke er på jobb eller på fritidssysler. Er jo der mer om vinteren enn om sommeren, på sommeren er det likevel bare en plass vi bunkrer og vasker klær mellom slagene.

Og senga vår er god, den er ikke gammel :-).

Skrevet

*GRYNT*

Skrevet

Rart med det at bil og båt og hus liksom skal stå i stil!

Selv så har vi hatt en middelmådig bolig av eget valg. Vi hr valgt å bruke pengene til reiser og god mat og fritidssysler. Ikke er vi spesielt in i klesveien heller.

Men dyre og flotte biler har vi alltid hatt. Fordi det er en interesse som vi prioriterer. Det synes alle er rart tydeligvis. Ha SÅ bra biler og det lite lekre huset med feil farger og møbler samt de teite klærne. hehe... Det har vi ledd mye av! Vi er liksom ikke fine nok for bilene vi har, mener visst folk.

Det er tydeligvis en almen oppfattelse at prioriteringa

skal være hus, klær, bil - i den rekkefølgen. Så vi er litt annerledes der. Glad jeg driter i å være som alle andre jeg. Jeg lever MITT liv!

Og like overrasket blir de når de hører at vi drar på jordet-rundt-reise. Venter visst at vi er mangemillionærer, og blir SÅ forundret når de kommer hjem til oss. hehe... For ofte ser de jo bilene før de ser hjemmet, og vet de at vi reiser, så får de for seg selv bekreftet at vi er noen rikinger. Og så DET stusslige huset liksom. Ikke noe å vise fram i det hele tatt. Artig det der!

Har venner som har et lekkert skall (les: hus) rundt seg. Som de aldri har råd til å gå ut av. Ellers takk, sier jeg da!

men om tjue år sitter de andre der med gjeldfritt hus som har steget mye i verdi, mens deres bil bare har sunket i verdi.

En fin bruksting, men ikke en god investering.

Så da er det sikkert delte meninger om hvem som er mest pling i bollen! ;-)

Skrevet

"Nå er det så lenge siden at jeg husker ikke hvordan det var å dra på ferie. Men jeg foretrekker en flytur til et interssant sted, så et par uker med en blanding av å kjøre rundt på sykkel, sitte og drikke longdrinks under en strandparasoll, og å bøtte øl hele natten :-)"

Joda, alt har sin sjarm, men penger til alt kan man selvsagt ikke ha. Ikke har vi det iallefall. Har ikke noe å klage på heller, så det er ikke det jeg mener :-)

Har forresten en gammel HD stående, den reiste vi litt med før - bare innenfor norge vel og merke, men det blir ikke tid lenger. Den står bare der, og den skulle vært fikset litt på også - men tøff er den.

Skulle hatt solgt den, men det er så vanskelig å kvitte seg med akkurat den - om du forstår :-)

"Har forresten en gammel HD stående, den reiste vi litt med før"

En sur gammel holk, uten kjøreegenskaper og komfort? Uff nei, HD er ikke noe for langtur :-)

"Skulle hatt solgt den, men det er så vanskelig å kvitte seg med akkurat den - om du forstår :-)"

Vrakpant? :-)

Neida - HD har sin sjarm det, men det er fordi det er så harry at det slår alt annet på det området. Skal jeg noengang kjøpe en HD (i tillegg til en ordentlig sykkel, mener jeg), så blir det en gammel holk som jeg kan ta harry-faktoren helt ut på, for moro skyld :-)

"............................."

Skrevet

Det er jo ikke sikkert hun har ment det på en negativ/sjalu måte. Kanskje hun rett og slett ville gi deg et kompliment.

Gjest Pling i bollen
Skrevet

men om tjue år sitter de andre der med gjeldfritt hus som har steget mye i verdi, mens deres bil bare har sunket i verdi.

En fin bruksting, men ikke en god investering.

Så da er det sikkert delte meninger om hvem som er mest pling i bollen! ;-)

'Pling i bollen' henviste ikke til de som prioriterer annerledes enn meg økonomisk, men det faktum at det er pling i bollen å bry seg med hva andre bruker sine ærlig tjente penger på!

Firøvrig har det ingen verdi for deg å sitte med et palass av et hus som syttiåring så lenge du ikke realiserer verdiene. Og det viser seg jo, at selv om rådgivere anbefaler eldre å selge hus og kose seg for pengene, istedenfor å spare til de etterlatte, så velger de fleste å bo i sitt eget hjem så lenge de klarer. Og klarer de ikke det pga helsa lenger, så klarer de heller ikke reise eller nyte livet noe særlig på andre måter som krever stort pengeforbruk.

En vet heller ikke om en har helse når en blir eldre, så for meg er det riktig å bruke pengene nå som jeg har dem.

Våre barn har også stor glede av de feriene vi er på, isteden for å vente til de blir 50-60 år og har god nok økonomi selv. Tror de fleste barn får flere gode minner fra opplevelser enn pene ting, både biler, hus og inventar. Hytte og båt kan vel være unntaket, det gir mange gode familieopplevelser.

Skrevet

'Pling i bollen' henviste ikke til de som prioriterer annerledes enn meg økonomisk, men det faktum at det er pling i bollen å bry seg med hva andre bruker sine ærlig tjente penger på!

Firøvrig har det ingen verdi for deg å sitte med et palass av et hus som syttiåring så lenge du ikke realiserer verdiene. Og det viser seg jo, at selv om rådgivere anbefaler eldre å selge hus og kose seg for pengene, istedenfor å spare til de etterlatte, så velger de fleste å bo i sitt eget hjem så lenge de klarer. Og klarer de ikke det pga helsa lenger, så klarer de heller ikke reise eller nyte livet noe særlig på andre måter som krever stort pengeforbruk.

En vet heller ikke om en har helse når en blir eldre, så for meg er det riktig å bruke pengene nå som jeg har dem.

Våre barn har også stor glede av de feriene vi er på, isteden for å vente til de blir 50-60 år og har god nok økonomi selv. Tror de fleste barn får flere gode minner fra opplevelser enn pene ting, både biler, hus og inventar. Hytte og båt kan vel være unntaket, det gir mange gode familieopplevelser.

"'Pling i bollen' henviste ikke til de som prioriterer annerledes enn meg økonomisk, men det faktum at det er pling i bollen å bry seg med hva andre bruker sine ærlig tjente penger på! "

Ja det er jeg veldig enig med deg i, og dermed var vel strengt tatt resten av ditt forrige innlegg unødvendig! ;-) For da burde vel ikke du bry deg om hva andre bruker sine penger på? *S*

Jeg er forøvrig helt enig i at det er er mye annet som gir livet mening, og hyggelige ferier og gode opplevelser sammen gir gode minner som man ikke får ved å ha nyoppusset kjøkken.

Men om man drar på ferie i en ny flott bil eller en litt eldre "vanlig" bil burde gå for det samme. Så selv om en ferie kan være en god "investering" med tanke på minner, selv om det økonomisk ikke er så lurt, så synes jeg ikke stadig nye, dyre biler kan sammelignes med fine ferier.

men det er nå min mening, da.

Hilsen en som fortsatt bruker sitt faste nick! ;-)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg har ikke prøvd campingvogn!

Men jeg har levd mye i båt, og det blir vel litt av det samme? Hra lett for å bli masse rot, og en skal være gode venner i utgangspunktet...

Skrevet

Men jeg har levd mye i båt, og det blir vel litt av det samme? Hra lett for å bli masse rot, og en skal være gode venner i utgangspunktet...

Jo, men med båt så er det jo noe med selve bøtkjøringen eller seilingen. Det er ikke akkurat det samme med bilkjøring og en svær kladask hengende etter :-)

"..............................."

Skrevet

Du skal ha veldig stor båt før det er like god plass der som i en middels campingvogn med fortelt! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...