Gå til innhold

FU: ditt beste plate kjøp?

Anbefalte innlegg

Gjest Platekompaniene
Skrevet

Mitt er Miles Davis "out of blue"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kind of blue.

Aner ikke, men en CD-utgivelse jeg har med samtlige av Joy Divisions utgivelser i en meget lekker innpakning, gjør seg utrolig godt i hylla. Låter bra gjør det også.

Men for tiden er det Therion med Sirius B og Lemuria, som spilles så naboene tar repern - en etter en.

Skrevet

Aner ikke, men en CD-utgivelse jeg har med samtlige av Joy Divisions utgivelser i en meget lekker innpakning, gjør seg utrolig godt i hylla. Låter bra gjør det også.

Men for tiden er det Therion med Sirius B og Lemuria, som spilles så naboene tar repern - en etter en.

Åh - du har så "fin" smak! Du er så Oslo-aktig og moderne og urban og ung og - - jeg har FAAN IKKE HØRT OM NOEN AV DE DER!

Gjest Fenrisulven
Skrevet

Åh - du har så "fin" smak! Du er så Oslo-aktig og moderne og urban og ung og - - jeg har FAAN IKKE HØRT OM NOEN AV DE DER!

ditto;-)

fei1365380229
Skrevet

Akkurat nå har jeg dilla på Keane.

Men det beste kjøpet gjorde jeg nok i en bruktbutikk i Notting Hill hvor jeg fikk kjøpt masse Pet Shop boys og Erasure. 80 talls nostalgi :o)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

*LOL* ..flisa!.. han SDD elsker å stikke seg ut eller provosere...*ler mer*

Gjest ChiengMai
Skrevet

En gang jeg var i London fant jeg alle LPene til Steve Harley i en bruktbutikk ved Tower of London, til dags dato er det nok mitt beste platekjøp.

Skrevet

JO, det var da jeg i Stockholm fant "Butterfly kisses" med Bob Carlile - ette å ha storgrini etter den på radioen - lett og søkt på nettet og spurt i alle de platebutikkene som var - og intet var at finne i Norge - og så bare sto den der!

Jeg hadde akkurat født minstejenta da den ble spilt på radioen og jeg grein nesten hjernen ut av meg! hehe

Skrevet

Må være singelen "Spicks & Specks" / "I am the world" av Bee Gees, fant den på et marked i Dordrecht (Holland) i 1991 og fikk den signert av dem noen dager senere! ;o) Ha!

Skrevet

Må være singelen "Spicks & Specks" / "I am the world" av Bee Gees, fant den på et marked i Dordrecht (Holland) i 1991 og fikk den signert av dem noen dager senere! ;o) Ha!

*MISUNNE VELDIG*

Skrevet

Vanskelig å gi et fullgodt svar her, da spørsmålet kan ha mange betydninger.

Har to svar her...

1. Rush - Power Windows. Beste kjøp i den betydning at det er den plata jeg har som helt klart er spilt flest ganger.

2. Hawkwind - Choose Your Masques. Beste kjøp i den betydning at jeg plukket den opp i billigkurven på en sjappe på impuls, og plutselig fikk en ny favorittgruppe.

Snorkfrøken
Skrevet

Akkurat nå har jeg dilla på Keane.

Men det beste kjøpet gjorde jeg nok i en bruktbutikk i Notting Hill hvor jeg fikk kjøpt masse Pet Shop boys og Erasure. 80 talls nostalgi :o)

Vedlig misunnelig på den den psb - samlinga....

Skrevet

Famous Blue Raincoat med Jennifer Warnes. Her tolker hun Leonard Cohens låter på en hjerteskjærende bra måte

Gjest malun
Skrevet

Gavin Fruday - "Shag Tobacco"

Mente selvsagt Friday.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du, Joy Division er faktisk fra din ungdom. Så det er ikke min skyld at du er uopplyst! :)

Therion er det sikkert ikke så mange som har hørt om. Men det er svensker det er snakk om. Selv om det ikke er antydning til dansebandmusikk. :)

Skrevet

Du, Joy Division er faktisk fra din ungdom. Så det er ikke min skyld at du er uopplyst! :)

Therion er det sikkert ikke så mange som har hørt om. Men det er svensker det er snakk om. Selv om det ikke er antydning til dansebandmusikk. :)

*lol* - skal skal skjerpe meg og laste ned en sånn - og høre på - når jeg har turt å laste ned et shareprogram igjen .)

ShitDiddelyDo
Skrevet

*lol* - skal skal skjerpe meg og laste ned en sånn - og høre på - når jeg har turt å laste ned et shareprogram igjen .)

Det er nok rimelig sikkert musikk for deg! :)

Joy Division:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=JOY|DIVISION&uid=CAW010503101042&sql=11:13jweaw04x07~T0'>http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=JOY|DIVISION&uid=CAW010503101042&sql=11:13jweaw04x07~T0

Therion:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...