Solvelv Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hei Jeg lurer på hva skjematerapi er, og om noen har erfaringer med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176875-skjematerapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 En retning innen psykoterapi utviklet av Dr. Jeffrey Young. Det var et foredrag med ham på Østmarka sykhus i begynnelsen av mars om jeg ikke husker feil. Behandlingen rettes mot personlighestforstyrrelser, kronisk depresjon, samt andre "vanskelige klient tilfeller". Skjema terapi intigrer ulike former for terapi(som kognintiv,gestalt osv) til en enhet. Boken heter- "Schema Therapy: A Practitioner's Guide" Jeffrey Young, jeg mener den kom i 2003. (anmeldelse av boken i This is the “bible” for Young's schema therapy. This full-size text explains all aspects of schema theory and treatment, with detailed examples and patient transcripts. The guide explains how to implement all the assessment and change procedures that comprise ST, including the most recent developments in schema mode work. The book also contains extended protocols for treating borderline and narcissistic personality disorders." Publications: New York) Young er grunnlegger og leder for the cognitive therapy senters of new york and connecticut, samt the schema therapy institute. Han har forelest om kognitiv terapi og skjema terapi i en årrekke. Målet med behandlingsformen er å hjelpe pasienten til å finne konstruktive måter å takle/bryte ut av destruktiv adferd/mønstre på ved å komme i kontakt med sine følelsene "Schema therapy works on first identifying and understanding the schemas, then retraining us to recognize our behavior patterns and stop them in their tracks, and eventually replace them more and more with healthier views of the life around us." et sitat jeg hentet fra Jeffery Young 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176875-skjematerapi/#findComment-1193623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.