Gå til innhold

Hva skal jeg gi til...

Anbefalte innlegg

Gjest overasket
Skrevet

Føler meg jevnaldrende med de som er 30 og de som er 60 på jobben - vi er voksne folk...

Ok, for meg er de på 40 så langt unna min verden du kan komme. Som mor og far liksom, selv om de er mye eldre. Lite til felles med dem, selv om jeg selv nærmer meg 30.

Alt er liksom ulikt, musikk smak, intresser, klesstil, livsstil...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

27

• mil1365380270

10

• lilleva

10

• skorpionfisken

7

Skrevet

Ok, for meg er de på 40 så langt unna min verden du kan komme. Som mor og far liksom, selv om de er mye eldre. Lite til felles med dem, selv om jeg selv nærmer meg 30.

Alt er liksom ulikt, musikk smak, intresser, klesstil, livsstil...

sikker? :)

Skrevet

sikker på hva da?

Hun spør om du er sikker på at du vil forandre deg totalt om ti år, få ny musikksmak (i ett ord!), interesser (med en ekstra e), klesstil, livsstil...

OverRasket?

Gjest overasket
Skrevet

Hun spør om du er sikker på at du vil forandre deg totalt om ti år, få ny musikksmak (i ett ord!), interesser (med en ekstra e), klesstil, livsstil...

OverRasket?

jeg har vel ikke sagt at JEG kommer til å forandre meg totalt på 10 år?!?

Men jeg er ganske sikker på at når jeg er 10-15 år eldre, så vil fortsatt de som er 10 år yngre eller eldre leve i "sin" verden, med det de er oppvokst med og sine interesser. Aldrern skille jo fortsatt selv om man "drar med seg" sine interesser. Sånt følger generasjoenen det.

Skrevet

sikker på hva da?

..at vi ikke er mer lik enn du tror?

Skrevet

jeg har vel ikke sagt at JEG kommer til å forandre meg totalt på 10 år?!?

Men jeg er ganske sikker på at når jeg er 10-15 år eldre, så vil fortsatt de som er 10 år yngre eller eldre leve i "sin" verden, med det de er oppvokst med og sine interesser. Aldrern skille jo fortsatt selv om man "drar med seg" sine interesser. Sånt følger generasjoenen det.

Tja - vi er vel oppvokst i samme tid og på samme planet - er vi ikke`?

Skrevet

Noe som er relatert til hans store interesse (jf ex-bridget) må nok slå an.....samler han på noe, er han interessert i noe spesielt... liker han noe spesielt... kan være musikk/bok/vin (få tak i en sjelden/spesiell/dyr utgivelse feks)... få et kurs som tilleggsgave? Som kanskje utdyper interessen?

Liker ideen om fiskestangen jeg, om han er interessert i det/har mulighet til å fiske....

Sigareske/sigarer er dyre og fine gaver om han liker sigarer - enn om ikke i ny og ne :P

Er det noe han har mast/nevnt ofte (kanskje tidligere)?

Kanskje noe i forb. med barndommen?

Gjest overasket
Skrevet

..at vi ikke er mer lik enn du tror?

*sukk* kan du formulere deg i litt mer fullstendige vendinger så jeg skjønner hva du mener? Husker ikke alltid alt somer blitt sagt før vet du.

Gjest overasket
Skrevet

Tja - vi er vel oppvokst i samme tid og på samme planet - er vi ikke`?

Men en om man er oppvokst i samme tid. Så vil alikevel en som er 50 og en som er 30 ha vært unge på ulik tid, og det er ofte da en "formes".

Skrevet

Men en om man er oppvokst i samme tid. Så vil alikevel en som er 50 og en som er 30 ha vært unge på ulik tid, og det er ofte da en "formes".

Ja, men det skjer ikke noe spesielt på 20 år som gjør at man blir totalt forskjellig heller? Jeg vet at min kollega på 60 har opplevd tiden rett etter krigen, han er likevel helt på høyde med tiden i dag. Han har noen erfaringer mer enn meg - men vi er voksne folk med helt lik smak - akkurat han og jeg altså - noen ganger er han faktisk litt "ung" i følelsene - ikke helt på høyden alltid - litt redd og liten. Jeg tror du vil forstå det når du bare lar folk slippe til. :-)

Skrevet

*sukk* kan du formulere deg i litt mer fullstendige vendinger så jeg skjønner hva du mener? Husker ikke alltid alt somer blitt sagt før vet du.

Du kommer helt sikkert til å "følge like dårlig med" i denne tråden når du er 43! *lol*

Gjest overasket
Skrevet

Ja, men det skjer ikke noe spesielt på 20 år som gjør at man blir totalt forskjellig heller? Jeg vet at min kollega på 60 har opplevd tiden rett etter krigen, han er likevel helt på høyde med tiden i dag. Han har noen erfaringer mer enn meg - men vi er voksne folk med helt lik smak - akkurat han og jeg altså - noen ganger er han faktisk litt "ung" i følelsene - ikke helt på høyden alltid - litt redd og liten. Jeg tror du vil forstå det når du bare lar folk slippe til. :-)

Unnskyld, men tror faktisk du er litt for gammel til å skjønne hva jeg mener. Du er over i en alder som ikke merker generasjonskløften slik som vi litt yngre gjør...

Skrevet

Unnskyld, men tror faktisk du er litt for gammel til å skjønne hva jeg mener. Du er over i en alder som ikke merker generasjonskløften slik som vi litt yngre gjør...

*lol* - jo jeg skjønner det godt.

Min datter på 22 sier det samme, hun blir flau over at jeg kan finne på ting som passer meg godt - -fordi jeg er 43 og bestemor - ikke fordi jeg er MEG, flisa....

Hun tror ikke sånne gamle fossiler som meg har et sexliv engang - i alle fall blir hun kvalm av å tenke på at vi kanskje....

Hun syns jeg driter meg ut om jeg danser etter techno, og hun syns det er pinlig at jeg har svær sleng i buksene over spisse sko.

Hun vil helst at jeg skal lage mat, høre på hennes problemer og holde litt kjeft :-)

...men jeg er 28 år enda -

mil1365380270
Skrevet

Sikker på at de yngre du føler samhørighet til ikke synes du er en patetisk, eldre kjerring på snart 30? ;-)

Skrevet

Jeg er nå 25, og mine svigerinner er 35 og 36- og jeg føler ikke at de er så utgamle akkurat.

Kan fint snakke med dem om en hel masse, og de hører på mye av den samme musikken, er ute på byen, kler seg i mye av det samme jeg gjør.

Noe er selvsagt ulikt, mulig jeg er litt mer "ungdommelig" i stilen, i tillegg har de barn- så jeg "mangler" noe der- men jeg har ingen problem med å ha det moro med dem for det.

Jeg vil faktisk heller si at jeg har mindre til felles med 19-åringer, de synes jeg ofte er altfor barnslige. På den annen side er en av mine beste kompiser 21 år..

Men det er ikke alltid modenhet eller ungdommelighet henger sammen med alderen.

Gjest overasket
Skrevet

*lol* - jo jeg skjønner det godt.

Min datter på 22 sier det samme, hun blir flau over at jeg kan finne på ting som passer meg godt - -fordi jeg er 43 og bestemor - ikke fordi jeg er MEG, flisa....

Hun tror ikke sånne gamle fossiler som meg har et sexliv engang - i alle fall blir hun kvalm av å tenke på at vi kanskje....

Hun syns jeg driter meg ut om jeg danser etter techno, og hun syns det er pinlig at jeg har svær sleng i buksene over spisse sko.

Hun vil helst at jeg skal lage mat, høre på hennes problemer og holde litt kjeft :-)

...men jeg er 28 år enda -

Du er ikke det vettø, en eller annen gang må en innse at man faktisk har den alderen som står i passet... Blir litt patetisk og oppføre seg som fjortiss når man er førtiss.

Gjest Sinai
Skrevet

Hihi. Her var det mye artig å lese. Dere MÅ gå å se 37 1/2 på kino!

Gjest overasket
Skrevet

Sikker på at de yngre du føler samhørighet til ikke synes du er en patetisk, eldre kjerring på snart 30? ;-)

Altså jeg sa jo bare at jeg har MER felles med yngre folk enn med eldre. Sier ikke at jeg er LIK de som er yngre, de ser sikkert på meg som gammel, sånn er det jo.

Men vanskeligere å ha noe felles med eldre enn yngre da.

mil1365380270
Skrevet

Altså jeg sa jo bare at jeg har MER felles med yngre folk enn med eldre. Sier ikke at jeg er LIK de som er yngre, de ser sikkert på meg som gammel, sånn er det jo.

Men vanskeligere å ha noe felles med eldre enn yngre da.

Har aldri følt det sånn, jeg. Det er personavhengig hvem jeg trives med, alder er helt underordnet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...