Gå til innhold

Forslag til jobb med toalett i nærheten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tarmsykdom som gjør at jeg når jeg må på toalettet, må jeg gå så fort som f.

Tidligere jobbet jeg i helsesektoren og trivdes med det. Problemet var at det ikke fungerte i forhold til sykdommen min.

Nå sitter jeg foran dataen på et kontor alene. Fungerer fint med sykdommen min nå.

Men jeg er ikke fornøyd. Ønsker meg en jobb hvor jeg kan treffe mennesker og le litt.

Når jeg leverer sønnen min i barnehagen blir jeg misunnelig på de som jobber der. Det virker som de har det så koselig. Og her sitter jeg...

Er det flere der ute som er missfornøyd med jobben sin?

Skrevet

Prøv å få jobb i barnehage da vel! jeg jobber på kontor og er fornøyd med jobben min, ikke alltid selvfølgelig.. for alt er ikke like spennende, men skjer ellers mye spennende i bedriften jeg jobber i.. Så er stort stt fornøyd. Gode kollegaer, fleksibel arbeidstid, rom for pauser, vi er IA-bedrift og ok lønn...

Skrevet

Prøv å få jobb i barnehage da vel! jeg jobber på kontor og er fornøyd med jobben min, ikke alltid selvfølgelig.. for alt er ikke like spennende, men skjer ellers mye spennende i bedriften jeg jobber i.. Så er stort stt fornøyd. Gode kollegaer, fleksibel arbeidstid, rom for pauser, vi er IA-bedrift og ok lønn...

Problemet er at jeg ikke klarer å jobbe i barnehage pga sykdommen min. Kan ikke springe på do i ett når jeg skal passe på barna ute f.eks

Må prøve å se det positive i jobben min.Jeg kommer og går nesten når jeg vil. Utrolig deilig å slippe stress om morgenen. Savner det sosiale da, men får prøve å finne på noe om kvelden kanskje.

Gjest BadName
Skrevet

Det finnes kombiløsninger kontorsstol/toalett. Det bør være det rette for deg. Benyttes ofte i firmaer med høy effektivitet blant de ansatte.

Lukten er ikke så plagsom for omgivelsene som man skulle tro.

Gjest Timari
Skrevet

har du noen muligheter for å bli rådgiver på noe vis? Du har tydeligvis utdanning fra helsesektoren. Hvis du kan rådgi klienter så har de sikkert forståelse for at du ofte må løpe på do. Da kan du jo sitte på det samme stedet hele tiden.

Forstår problemet ditt sliter også med noe av det samme :)

Skrevet

Problemet er at jeg ikke klarer å jobbe i barnehage pga sykdommen min. Kan ikke springe på do i ett når jeg skal passe på barna ute f.eks

Må prøve å se det positive i jobben min.Jeg kommer og går nesten når jeg vil. Utrolig deilig å slippe stress om morgenen. Savner det sosiale da, men får prøve å finne på noe om kvelden kanskje.

Uff ja.. Det tenkte jeg ikke på. Må være slitsomt å ha et sånt problem. Kan det ikke behandles?

Du kan vel ha venner/kollegaer på besøk hvis du føler du ikke har særlig sosialt liv?

Skrevet

har du noen muligheter for å bli rådgiver på noe vis? Du har tydeligvis utdanning fra helsesektoren. Hvis du kan rådgi klienter så har de sikkert forståelse for at du ofte må løpe på do. Da kan du jo sitte på det samme stedet hele tiden.

Forstår problemet ditt sliter også med noe av det samme :)

Jobbet på trygdekontor kanskje, og hjulpet de som sliter med det samme som meg. Men da trenger jeg høyskole av et slag for å få jobb der tror jeg.

Sikkert mye møter i en slik jobb også, og da blir det verre.

Det er veldig psykisk også, for når jeg er hjemme glemmer jeg tarmsykdommen, men hvis jeg står i kø med bilen og ikke kommer på do, må jeg! Og kommer jeg ikke på do innen 1min, går det i buksa. Har skjedd flere ganger.

Tarmykdommer er noe dritt!

Gjest snart påske
Skrevet

Det er jo do i barnehage? Og du trenger sikkert ikke være med på turer om du forklarer...

Skrevet

Uff ja.. Det tenkte jeg ikke på. Må være slitsomt å ha et sånt problem. Kan det ikke behandles?

Du kan vel ha venner/kollegaer på besøk hvis du føler du ikke har særlig sosialt liv?

Har vurdert å få utlagt tarm for å få et mere "normalt" liv. Men man vil jo slippe det så lenge som mulig.

Treffer ei venninde en gang i uka og merker det hjelper på humøret.

Samboeren jobber mye, så jeg er mye hjemme alene.

Noen er mere sosiale enn andre. Og når man jobber alene, trenger man sosial kontakt på kvelden.

DOL dekker ikke alle behov;)

Skrevet

Det finnes da mange kontorjobber der man har et hyggelig sosialt fellesskap på jobben. Kanskje løsningen bare er å skifte avdeling/firma, men fortsette å jobbe med det samme?

Skrevet

Det er jo do i barnehage? Og du trenger sikkert ikke være med på turer om du forklarer...

Hvis det er 15 barn og to voksne som skal på tur i skogen, så må de klare seg med en for at jeg ikke kan være med.

Tror ikke det blir særlig populært.

Skrevet

Har vurdert å få utlagt tarm for å få et mere "normalt" liv. Men man vil jo slippe det så lenge som mulig.

Noen er mere sosiale enn andre. Og når man jobber alene, trenger man sosial kontakt på kvelden.

Da har man rangler-chatten! ;-)

Skrevet

Det finnes da mange kontorjobber der man har et hyggelig sosialt fellesskap på jobben. Kanskje løsningen bare er å skifte avdeling/firma, men fortsette å jobbe med det samme?

Ja, du har rett. Kontorjobb er nok det jeg må ha, selv om det ikke er det jeg ønsker mest. Jobbet tidligere med psykisk utviklinshemmede og vi hadde det så mye morsomt på jobben. Vi lo mye. Ikke mye å le av foran denne maskinen...

Skrevet

Da har man rangler-chatten! ;-)

Hvordan kommer man dit?

Gjest Timari
Skrevet

Jobbet på trygdekontor kanskje, og hjulpet de som sliter med det samme som meg. Men da trenger jeg høyskole av et slag for å få jobb der tror jeg.

Sikkert mye møter i en slik jobb også, og da blir det verre.

Det er veldig psykisk også, for når jeg er hjemme glemmer jeg tarmsykdommen, men hvis jeg står i kø med bilen og ikke kommer på do, må jeg! Og kommer jeg ikke på do innen 1min, går det i buksa. Har skjedd flere ganger.

Tarmykdommer er noe dritt!

Dette er vel ikke det du spurte om, men jeg ble fristet til å spørre deg om du har tilbud om noe bekkenbunnstrening hos fysioterapeut etc? Eventuelt en ernæringsfysiolog som kunne hjelpe deg med hensyn til mattinntak og hvilke typer mat som gjør at en kan fly veldig mye på do. Nå vet jeg ikke om du har reservoar, altså fjernet tykktarmen etc, men de må ofte gå på imodium. Men hvis du har det så har du kanskje fått beskjed om å bruke det.

Hørt om et hjelpemiddel som heter analpropp som kan hindre at det går i buksa hvis krisen er ute. Har ikke selv samme problem så jeg har ikke forsøkt det. men..

Skrevet

Ja, du har rett. Kontorjobb er nok det jeg må ha, selv om det ikke er det jeg ønsker mest. Jobbet tidligere med psykisk utviklinshemmede og vi hadde det så mye morsomt på jobben. Vi lo mye. Ikke mye å le av foran denne maskinen...

Hm - jeg vet... Savner igrunnen også å jobbe med psyk.utv.hemmede eller andre funksjonshemmede. Men vil helst ha en relevant utdanning før jeg går over i det, for å få fast ansettelse og bedre lønn enn som ufaglært. Men har ikke overskudd til studier ved siden av jobben jeg har nå, og heller ikke råd til å leve på kun studielån og samtidig betale på huslånet... *sukk*

Skrevet

Dette er vel ikke det du spurte om, men jeg ble fristet til å spørre deg om du har tilbud om noe bekkenbunnstrening hos fysioterapeut etc? Eventuelt en ernæringsfysiolog som kunne hjelpe deg med hensyn til mattinntak og hvilke typer mat som gjør at en kan fly veldig mye på do. Nå vet jeg ikke om du har reservoar, altså fjernet tykktarmen etc, men de må ofte gå på imodium. Men hvis du har det så har du kanskje fått beskjed om å bruke det.

Hørt om et hjelpemiddel som heter analpropp som kan hindre at det går i buksa hvis krisen er ute. Har ikke selv samme problem så jeg har ikke forsøkt det. men..

Har ikke vært hos ernæringsfysilog, men alt fungerer bra når jeg er hjemme og er i trygge omgivelser.

Jeg bruker både cellegift og antiinnflamatoriske med, har ingen bivirkninger med de.

Det er det psykiske som er problemer mitt. Når samboeren er på toalettet må jeg gå. Enten springer jeg ut i skogen bak hagen, eller så må jeg sitte på bæreposer.

En propp tror jeg ikke vil fungere. Får skikkelige magesmerter hvis jeg ikke får det ut når jeg kjenner det kommer. Og det kommer mye, så den proppen måtte vært stor...Kanskje en kjempeOB. Au...

Skrevet

Har ikke vært hos ernæringsfysilog, men alt fungerer bra når jeg er hjemme og er i trygge omgivelser.

Jeg bruker både cellegift og antiinnflamatoriske med, har ingen bivirkninger med de.

Det er det psykiske som er problemer mitt. Når samboeren er på toalettet må jeg gå. Enten springer jeg ut i skogen bak hagen, eller så må jeg sitte på bæreposer.

En propp tror jeg ikke vil fungere. Får skikkelige magesmerter hvis jeg ikke får det ut når jeg kjenner det kommer. Og det kommer mye, så den proppen måtte vært stor...Kanskje en kjempeOB. Au...

Fattig trøst NÅ, men på sikt vil du få en helt fantastisk lukkemuskel som gjør at du kan knipe igjen og holde inne det aller meste ;o)

Jeg snakker av erfaring. Har reservoar, bruker ikke medisiner eller diett. Eneste gang jeg er avhengig av toalett i umiddelbar nærhet er når jeg har magesjau, og vi snakker om vann-konsistens.

Så du bør øve deg på å knipe igjen og ikke springe hver gang du må. I lengden er du tjent med det.

Beste hilsen fra

Gjest Men valget er ditt
Skrevet

Utifra din beskrivelse - hvor du altså ikke kan ha en vanlig jobb engang pga problemet ditt - ville jeg da i høy grad foretrukket utlagt tarm. Da kan du leve et mer normalt liv.

Kan du ikke ta kontakt med en pasientforening for andre med utlagt tarm, hvis det finns noe sånt? Så får du drøftet det med andre som har vært igjennom det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...