Gå til innhold

Er jeg veldig overvektig?

Anbefalte innlegg

Gjest jenta33+
Skrevet

Jeg er 166 cm høy å veier ca 73.5 kg. Er jeg veldig overvektig? Føler meg ikke så "kjempe svær" men plages selv av vekta som jeg selv synes virker mye... Men trenger andres råd her..

skorpionfisken
Skrevet

NEI det er du ikke. Har du sett veldig overvektige personer?

Du er normal, kanskje bittelitt lubben hvis du har spinkel benbygning, men ikke overvektig. Har du grov benbygning og er godt trent med mye muskler så er du helt normalvektig.

Gjest løve vekt
Skrevet

Du har sikkert grov benbygging?

I gølge BMI er du vel overvektig.

Jeg selv er litt lavere, 160, og veier 54 kg. Jeg føler meg kvapsete når jeg bikker 55 kg, men så har jeg utrolig spinkel benbygging også.

Vil tro du sikkert godt kan gå ned litt, men igjen, har du grov benbygging, er det ikke sikkert det er så "ille".

Skrevet

Du er neppe "veldig overvektig" siden du spør her. En som er "veldig overvektig" _vet_ det.

Hva synes du selv, har du rank holdning, appeal? Kort sagt, oser du sex, trygghet og livsappetitt? Det er det som gjør susen.

:-)

Gjest varjegslem?
Skrevet

Jeg er også 166, men veier 52kg. Jeg tenker også mye på vekta, tror man egentlig aldri blir helt fornøyd....Men skulle jeg veid 20kg til, ville jeg nok prøvd å gått ned.

Ikke for å såre deg. Prøv fibertabletter på apoteket, de gir en metthetsfølelse så man ikke spiser så mye mat.

Nå som våren er her, få med deg en venninde og gå en lang tur tre dager i uka.

Lykke til

Skrevet

Du har en BMI på 26,7.

(Vekt / (høyde*høyde).

BMI under 20 = undervektig. 20-25 = normal, 25-30 er litt overvektig og over 30 er overvektig (helseskadelig)

Så dersom du ikke er "full av muskler" så er du bittelitt overvektig. Du må ned til 68 for å bli "normal".

Uansett tror jeg det er viktigere å tenke hvordam man føler seg, og om man spiser sundt/mosjonerer. Det har mye mer å si for helsa enn bare vekta.

serendipity
Skrevet

Du kunn fint ha gått ned litt. MEN det høres ut som du er fornøyd med deg selv, og da er du ikke for tykk. Isåfall er det snakk om "pyntekilo"

Gjest snart påske
Skrevet

Er 165 og 75 kilo. Har et par kilo for mye, men er ikke kjempestor... Mange legger litt på seg når de runder de 30, og kroppen endrer seg litt. Mener du er som du skal være:) Du er nok som meg.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes det er umulig å si om du er overvektig eller ikke uten å se deg. Jeg ser at flere her refererer til BMI og mener derfor du er litt overvektig, men har du mye muskler eller kraftig benbygning kan du drite fint i den BMI'en da den ikke tar høyde for det.

Jeg har en vennine, hun er like høy som meg men veier nesten 10 kilo mer enn meg, men utrolig nok synes det ikke. Hun ser like slank ut som meg.

Skrevet

Jeg synes det er umulig å si om du er overvektig eller ikke uten å se deg. Jeg ser at flere her refererer til BMI og mener derfor du er litt overvektig, men har du mye muskler eller kraftig benbygning kan du drite fint i den BMI'en da den ikke tar høyde for det.

Jeg har en vennine, hun er like høy som meg men veier nesten 10 kilo mer enn meg, men utrolig nok synes det ikke. Hun ser like slank ut som meg.

Du har rett i det om BMI.

BMI er laget for å gi et bilde på vekt for større befolkningsgrupper, og er uegnet til å gi annet enn indikasjoner om vekten på enkeltindivider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...