Gå til innhold

Tips for å miste noen kilo?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Neei, det måtte iallefall være kebab..

Liker ikke fett, bare, hverken i sauser, melk, fettrander på koteletter etc. Får brekninger når det blir for mye.

Det eneste potetgullet jeg spiser er Maarud Tortilla, og da bare på lørdager. Og så popcorn da, men det sier de jo er litt sunt..:)

Foretrekker nøtter helst.

Men jeg er sjokoholiker da, så der må det viljestyrke til for ikke å bryte sammen i uka! Men da kjøper jeg heller en liten Nutrilett bar, eller jeg nøyer meg med en bit istedetfor hele sjokoladen...

Men i helga tar jeg helt av og spiser sjokkis til den store gullmedalje!

Godt jeg har sykt høy forbrenning..:)

Jeg har også veldig høy forbrenning, i tillegg til at jeg trener en del. Men hadde jeg ikke gjort det hadde jeg trillet.

Jeg liker også popkorn, og later som det er sunt. Det samme gjør jeg med smash, for egentlig er jo det bare maiskorn med bittelitt skjokoladetrekk, ergo er det sunt ;)

Skjokolade spiser jeg vel.. egentlig hver dag.

Men nå har jeg begynt å spise Alpen müsli barer, og de er kjempe gode. Jeg mener, eller rettere sagt håper at hvertfal de er litt sunne :)

Skrevet

Jeg har også veldig høy forbrenning, i tillegg til at jeg trener en del. Men hadde jeg ikke gjort det hadde jeg trillet.

Jeg liker også popkorn, og later som det er sunt. Det samme gjør jeg med smash, for egentlig er jo det bare maiskorn med bittelitt skjokoladetrekk, ergo er det sunt ;)

Skjokolade spiser jeg vel.. egentlig hver dag.

Men nå har jeg begynt å spise Alpen müsli barer, og de er kjempe gode. Jeg mener, eller rettere sagt håper at hvertfal de er litt sunne :)

Pleier egentlig å trene endel, men det siste året har det blitt lite, ettersom jeg har vært/er nyforelsket, og vært mest mulig sammen med min kjære!

Men det er jo "trening" det også- har masse sex, lekesloss osv. -dessuten går vi turer når det er passe temp ute.

Men siden jeg har høy forbrenning, og spiser relativt sunt, legger jeg likevel ikke på meg noe særlig, annet enn noen få kg i ferier osv.

Men jeg la på meg 5 kg da jeg begynte å jobbe. Da jeg studerte var det nemlig 20 min gang til og fra Universitetet, og treningssenteret lå dessuyten på veien hjem, så jeg trente hver dag.

Nå som jeg sitter mye stille på jobb har jeg som sagt lagt på meg, men jeg var syltynn før det, så det er egentlig bare positivt. Hadde BMI under 19, mens jeg nå har 21-22, så jeg ser sikkert bedre ut nå.

Dessuten prøver jeg jo å gå litt ekstra til og fra jobb, gå trapper osv for å få gratis trim, så foreløpig går det jo bra.

Blir sikkert verre etter jeg har fylt 40..

Mary Poppins
Skrevet

Pleier egentlig å trene endel, men det siste året har det blitt lite, ettersom jeg har vært/er nyforelsket, og vært mest mulig sammen med min kjære!

Men det er jo "trening" det også- har masse sex, lekesloss osv. -dessuten går vi turer når det er passe temp ute.

Men siden jeg har høy forbrenning, og spiser relativt sunt, legger jeg likevel ikke på meg noe særlig, annet enn noen få kg i ferier osv.

Men jeg la på meg 5 kg da jeg begynte å jobbe. Da jeg studerte var det nemlig 20 min gang til og fra Universitetet, og treningssenteret lå dessuyten på veien hjem, så jeg trente hver dag.

Nå som jeg sitter mye stille på jobb har jeg som sagt lagt på meg, men jeg var syltynn før det, så det er egentlig bare positivt. Hadde BMI under 19, mens jeg nå har 21-22, så jeg ser sikkert bedre ut nå.

Dessuten prøver jeg jo å gå litt ekstra til og fra jobb, gå trapper osv for å få gratis trim, så foreløpig går det jo bra.

Blir sikkert verre etter jeg har fylt 40..

Var syltynn før jeg også, pga balletdansing, men det var ikke særlig pent. Etter at jeg sluttet for cirka et år siden har jeg lagt på meg en del, men er fortsatt slank og ser mye bedre ut.

Hehe ja man forbrenner jo en del under sex, så det er bare å stå på! ;) Kjæresten min er mye bortreist men vi tar det igjen når han er hjemme, ....på tørketromlen (ref til tørketrommel innlegget mitt på sexforumet) hehe ..neida ikke bare der ;)

Men som du sier, forbrenningen forandrer seg nok når vi blir eldre, desverre..

Gjest den ekte noor
Skrevet

Aha, da skjønner jeg hvorfor man ikke bør drikke det når man slanker seg.

Da får jeg heller kutte ut den gangen jeg evnt skal slanke meg, men i mellomtiden..

*tar en slurk av sin herlige pepsimax* ;)

Trur man må drikke litt lett brus for å få den søthungeren, iallefall i mitt tilfelle:) Fikk først føle denne søthungeren da jeg lå med influensaen for litt siden og hadde bøttet nedpå med 6 liter pepsimax på like mange timer!! Holder meg til en stor flaske om dagen, det er jo en herlig drikk:)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye du bruker på jogging. Jeg har forstått det sånn at for å forbrenne fett skal man holde seg innenfor en viss prosent av makspuls, det klarer jeg fint med skigåing.

Jeg har prøvd den ut med å gå raskt, gå med staver og skigåing. Jeg kommer opp i riktig sone med staver og på ski, å gå raskt holder ikke. Jogging har jeg ikke prøvd for det liker jeg ikke.

:-)

Å gå raskt føler ikke jeg gir nok heller, må jogging til for mitt vedkommende, eller stavgang.

Er ikke så nøye hvor mange kalorier jeg forbrenner, men hadde vært artig å visst. Jeg liker å konkurrere litt med meg selv på en måte, men viktigst er det for meg å komme gjennom disse 5 km. uten å måtte stoppe eller gå og har noen bra motbakker på slutten så er ganske pumpa når jeg er i "mål"!

Synes det er morro jeg :-)

Skrevet

Å gå raskt føler ikke jeg gir nok heller, må jogging til for mitt vedkommende, eller stavgang.

Er ikke så nøye hvor mange kalorier jeg forbrenner, men hadde vært artig å visst. Jeg liker å konkurrere litt med meg selv på en måte, men viktigst er det for meg å komme gjennom disse 5 km. uten å måtte stoppe eller gå og har noen bra motbakker på slutten så er ganske pumpa når jeg er i "mål"!

Synes det er morro jeg :-)

Det er den største inspirasjonen vi kan få, at vi liker det! :-)

Gjest Sinai
Skrevet

Dette er vel gode, gamle råd - men dog.

1. Kutt ut alt unødig kaloriintak i ukedagene. Det vil si kjeks, kaker, snacks, snop, brus (inkludert lettbrus!), saft og te med sukker. Juice og Youghurt bør også ut av kostholdet, likeledes frokostblandinger. Uansett hvor sunne sistnevnte påstås å være.

Kjeks/kaker kan du godt unne deg på søndag, snacks, snop og brus inntar du på lørdagen.

2. Reduser unødige kalorier på brødskiva. Konkret: Unngå smør på brødskiva, kutt ut nugatti, sjokade og lignende pålegg. Vurder å kjøpe ost med lavere fettinnhold.

3. Spis lite og ofte. Konkret: En halv frukt eller en grønnsak hver time dagen gjennom. Inntas sammen med et glass vann. Holder forbrenningen oppe, og minker den enorme sultfølelsen på de faste måltidstidspunktene.

4. Ta en til tre timer med trim daglig. Spasertur, sykling, svømming i svømmehall. Eventuelt jogging, om du ikke har noe imot selvpining.

Om du er veldig dårlig trent, vil du muligens gå noe opp i vekt den første tiden, fordi fettmasse vil omdannes til muskelmasse. Men relativt kjapt vil du gå ned i vekt - både på grunn av opplegget, og fordi den økende muskelmassen vil se til at du får høyere forbrenning.

Jogging -selvpining, hvem er du? Ok jogging er imari slitsomt i begynnelsen, men etterhvert kan du løpe, og da er det gøy.

Skrevet

Det er den største inspirasjonen vi kan få, at vi liker det! :-)

Ja, det er sant, det må jo være lystbetont. De fleste jeg kjenner liker ikke å jogge, men jeg trives godt med det og var kjempegodt å komme igang igjen denne uka, 8 mnd. foran meg med denne, for meg, lystbetonte måten å trene på.

Må si jeg synes jogginga er mye bedre enn å sitte i stua å tråkke på den trimsykkelen og se på Frokost TV, men greit alternativ i de verste vintermånedene.

Skrevet

Jogging -selvpining, hvem er du? Ok jogging er imari slitsomt i begynnelsen, men etterhvert kan du løpe, og da er det gøy.

Akkurat det er smak og behag, selvsagt.

For egen del blir jogging altfor ensformig - det er der det største elementet av selvpining er.

Har utført den formen for trim i yngre dager, og selv når runder på bra mange kilometer gikk unna uten særlige problemer, var trimformen for monoton og ensformig.

Omtrent som å se på at maling tørker. Derfor selvpining.

Skrevet

Ja, det er sant, det må jo være lystbetont. De fleste jeg kjenner liker ikke å jogge, men jeg trives godt med det og var kjempegodt å komme igang igjen denne uka, 8 mnd. foran meg med denne, for meg, lystbetonte måten å trene på.

Må si jeg synes jogginga er mye bedre enn å sitte i stua å tråkke på den trimsykkelen og se på Frokost TV, men greit alternativ i de verste vintermånedene.

LOL - ja vi er forskjellig. Ingen får meg på en trimsykkel eller annen trimform som må foregå innendørs. Skal jeg trimme må jeg få frisk luft i lungene.

Skrevet

LOL - ja vi er forskjellig. Ingen får meg på en trimsykkel eller annen trimform som må foregå innendørs. Skal jeg trimme må jeg få frisk luft i lungene.

Det er jeg veldig enig i, jeg liker også trim med frisk luft "attåt". Derfor ser jeg veldig fram til jogginga hvert år, men liker ikke jogge i de verste vintermånedene for er så glatt her da.Kjempefine måneder fra mars til oktober og da jogger jeg minst to ganger pr. uke. Synes det gir så mye, trimsykkelen og vektene innendørs er jeg skikkelig lei nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...