Gå til innhold

Kilde

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Trnger litt hjelp her.. Skriver en større oppgave nå. Jeg vet at når en skriver en vanlig kilde kan man eks. skrive: (Bø,1995)

Men jeg vet ikke hvordan man skriver det når forfatteren har tatt stoff/teori fra en annen forfatter/teoretiker i boka si.

Skriver man begge forfatterne da? Eller hvordan er det?

Noen som vet? :)

Skrevet

Hvem av dem skal du sitere? Hvis en forfatter skriver om en annen, som du så skal sitere, kan du si noe som at: "... i følge Bø mener Hansen at..." (1996, Bø)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvem av dem skal du sitere? Hvis en forfatter skriver om en annen, som du så skal sitere, kan du si noe som at: "... i følge Bø mener Hansen at..." (1996, Bø)

Jeg mener at i boka til feks Bø har hun skrevet at Pederesen mener det og det. Og tatt litt stoff fra han.

Jeg er ELENDIG til å forklare..sorry :)

Skrevet

Jeg mener at i boka til feks Bø har hun skrevet at Pederesen mener det og det. Og tatt litt stoff fra han.

...og det er Pedersens teorier du skal snakke om, sant? I så fall kan du skrive det på den måten jeg sa...

"I følge Bø sier Pedersen at blablabla..." (1996, Bø)

I litteraturlisten bakerst i oppgaven setter du så opp de aktuelle sidetallene i Bø sin bok hvor h*n henviser til Pedersens teorier.

Gjest M.Angelica
Skrevet

...og det er Pedersens teorier du skal snakke om, sant? I så fall kan du skrive det på den måten jeg sa...

I litteraturlisten bakerst i oppgaven setter du så opp de aktuelle sidetallene i Bø sin bok hvor h*n henviser til Pedersens teorier.

Thanks..er sånn vi har gjort det.

Ble bare så usikker om jeg måtte skrive begge forfatterenes navn inne i parantesene..

Skrevet

Ble bare så usikker om jeg måtte skrive begge forfatterenes navn inne i parantesene..

Nei, det trenger du ikke :-)

Luna21365380663
Skrevet

Evt "..sitat.."(Bø i Pedersen, 1996:98-99)

Skrevet

*Fnis* Eller Bø i Vesterålen. Eller Bø i Telemark.

Sorry, klarte bare ikke å la være. ;o)

hare1365380455
Skrevet

Hehe.....:)

Gjest M.Angelica
Skrevet

(Bø i Pedersen, 1996:98-99)

Blir det ikke Pedersen i Bø, 1996:98-99) ?

Siden det er Bø sin bok som blir brukt?

Skrevet

hehehe

Skrevet

Kildehenvisning bakerst i oppgaven du sikter til?

Da er det den opprinnelige forfatteren du skriver navnet på, samt forlag, årstall osv.

Skrevet

Det hadde blitt altfor rotete. Man henviser aldri til mer enn én kilde av gangen.

"................................"

Skrevet

""I følge Bø sier Pedersen at blablabla..." (1996, Bø)"

Det er da vitterlig vanligere å skrive (Bø, 1996) ?

".............................."

Luna21365380663
Skrevet

(Bø i Pedersen, 1996:98-99)

Blir det ikke Pedersen i Bø, 1996:98-99) ?

Siden det er Bø sin bok som blir brukt?

Jo, du har helt rett!

Skrevet

Jo, du har helt rett!

Men slik skriver man sjelden eller aldri en kildehenvisning, selv om det ikke er "feil".

".............................."

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kildehenvisning bakerst i oppgaven du sikter til?

Da er det den opprinnelige forfatteren du skriver navnet på, samt forlag, årstall osv.

Nei ikke litteraturlista, men i selve teksten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...