Gjest hva betyr det? Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg har helt siden svangerskapet for 2,5 år siden fått beskjed om at jeg har hatt noe høyt blodtrykk. Jeg er 29 år og røyker. Jeg var hos nettopp hos legen for å få ny resept for p-piller, noe hun såvidt gav ville gi meg. Jeg har vært noe deprimert og har hatt en vanskelig livssituasjon, men som har bedret seg litt det siste halve året. Vi inngikk avtale om røykeslutt og jeg fikk resept på Zyban. Blodtrykket mitt er på 140/75, og jeg lurer litt på hva det egentlig betyr. Hun snakket noe om overtrykk og undertrykk, men det gikk litt fort for meg. Hvor høyt på skalaen ligger dette, er det høyt eller veldig høyt/farlig høyt og hva betyr det isåfall? Jeg har vært plaget med intens hodepine en god stund og jeg får en veldig trykkende banking i hodet ved små anstrengelser, som f.eks å gå opp en trapp. Ellers har jeg noe problemer med korttidshukommelsen og det å "samle meg". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176978-h%C3%B8yt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.