Gå til innhold

Sony Ericsson T630 eller K500i?

Anbefalte innlegg

Gjest ekorn
Skrevet

Har fått tilbud om å kjøpe meg ny tlf. Men hvilken skal jeg velge? Får T630 og K500i til samme pris, og K700i for 80 kroner mer i mnd i 12 mnd...

Og jeg har egentlig ikke så god peiling på telefoner, så hvilken er best av de to billigste og er det dyreste verdt litt mer? Har ikke så veldig avansert bruk, ringer og SMS/MMS og evt ta enkle bilder..

Snorkfrøken
Skrevet

Hvilken pris er du tilbydd?

k700i koster 2400 på elkjøp uten noen slags abbonement.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ville ikke kjøpt Ericsson i det hele tatt ennå. I hvert fall ikke med mindre de har fått fikset på sitt skriveproblem. For det henger. Sammenlignet med Nokia henger det noe jævlig.

Gjest ekorn
Skrevet

Ville ikke kjøpt Ericsson i det hele tatt ennå. I hvert fall ikke med mindre de har fått fikset på sitt skriveproblem. For det henger. Sammenlignet med Nokia henger det noe jævlig.

Vil du heller anbefal en nokia da? I tilfelle hvilken? Har såå lite peiling så jeg tar imot alle tips...

Gjest ekorn
Skrevet

Hvilken pris er du tilbydd?

k700i koster 2400 på elkjøp uten noen slags abbonement.

For K700i blir det totalt 1788,- og da beholder jeg et bra kontantabb. For de andre to blir det 828,-

Gjest ekorn
Skrevet

K500i er bedre på alle områder, unntatt at den ikke har bluetooth, som du antagelig uansett ikke vil savne.

Her etpar tester av den:

http://amobil.no/art.php?artikkelid=11043

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112840

Hadde ikke gitt 960 kroner mer for K700 selv om den er noe mer avansert.

Ja, jeg heller mot k500i selv også, ut i fra det jeg har lest og hørt andre si.. Om det ikke er et annet merke jeg heller skal velge da...

Gjest Morsk
Skrevet

Ja, jeg heller mot k500i selv også, ut i fra det jeg har lest og hørt andre si.. Om det ikke er et annet merke jeg heller skal velge da...

Alle har vel sine favoritter. Selv ser jeg ingen grunn til å velge noe annet. Men det er riktig som en her antyder at dette ikke er modellen hvis man sender mye SMS og det skal gå skikkelig kjapt.

Det står det vel antydet i en av testene også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vil du heller anbefal en nokia da? I tilfelle hvilken? Har såå lite peiling så jeg tar imot alle tips...

Jeg vet mange har mye imot Nokia, men når sant skal sies har jeg aldri hatt noen problemer med noen Nokia-telefoner. Og jeg har, stort sett, byttet telefon ca. 1 gang i året de siste 10 årene, og har derfor både erfaring med Nokia, Siemens og Ericsson.

Selv har jeg nå en Nokia 7610 (http://www.elkjop.no/intershoproot/eCS/Store/images/nok7610_nm.jpg), og jeg har aldri vært mer fornøyd med en telefon enn jeg er med denne.

I diverse sammenhenger bruker jeg telefonen til å ta notater, og det er derfor jeg henger meg opp i dette med treg skriving. Dersom den slags er irrelevant er helt sikkert de nye SE-telefonene gode de også, men hvis du vet du kommer til å irritere deg grønn over ord og bokstaver som ikke kommer opp umiddelbart etter at du har trykket på dem, ville jeg holdt meg langt unna SE. Inntil de engang får habile skrivetelefoner de også.

Gjest ekorn
Skrevet

Alle har vel sine favoritter. Selv ser jeg ingen grunn til å velge noe annet. Men det er riktig som en her antyder at dette ikke er modellen hvis man sender mye SMS og det skal gå skikkelig kjapt.

Det står det vel antydet i en av testene også.

Takk for svar. Jeg tror nok jeg holder mest på k500, er ingen super-reser på SMS alikevel, så jeg tror nok det holder for meg :)

Gjest ekorn
Skrevet

Jeg vet mange har mye imot Nokia, men når sant skal sies har jeg aldri hatt noen problemer med noen Nokia-telefoner. Og jeg har, stort sett, byttet telefon ca. 1 gang i året de siste 10 årene, og har derfor både erfaring med Nokia, Siemens og Ericsson.

Selv har jeg nå en Nokia 7610 (http://www.elkjop.no/intershoproot/eCS/Store/images/nok7610_nm.jpg), og jeg har aldri vært mer fornøyd med en telefon enn jeg er med denne.

I diverse sammenhenger bruker jeg telefonen til å ta notater, og det er derfor jeg henger meg opp i dette med treg skriving. Dersom den slags er irrelevant er helt sikkert de nye SE-telefonene gode de også, men hvis du vet du kommer til å irritere deg grønn over ord og bokstaver som ikke kommer opp umiddelbart etter at du har trykket på dem, ville jeg holdt meg langt unna SE. Inntil de engang får habile skrivetelefoner de også.

Er ikke så veldig rask på SMS alikevel tror jeg! Men takk for synspunkter. Har dårligere erfaring med Nokia før, men det begynner å bli noen år siden. Tror det blir til at jeg satser på SE K500.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er ikke så veldig rask på SMS alikevel tror jeg! Men takk for synspunkter. Har dårligere erfaring med Nokia før, men det begynner å bli noen år siden. Tror det blir til at jeg satser på SE K500.

Høres ut som en god idè hvis skrivingen ikke er noe problem.

Skrevet

Jeg anbefaler K500i. Skal kjøpe meg K700i sjøl. T630 er en eldre modell. Jeg har en ennå litt eldre - T610 - nå, som har funka kjempefint over veldig lang tid. Nå har den imidlertid fått såpass mye juling at den småfusker litt. Funker fortsatt fint til ringing og sms, det er andre ting som er problemet, i det grad fusking i notat-funksjonen kan kalles et problem.

Jeg bruker ordbok når jeg skriver sms, og har i alle fall ikke noe problem med tempo på sms-skriving. Jeg er sikkert ikke av de raskeste, men rask nok til mitt bruk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...