Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!Jeg er en 33 år gammel mann som har en litt merkelig plage.Har noen partikler i øyevæsken som glir rundt. Det synes best i bestemt lyssetting f.eks mot blå himmel. Når jeg holder øyene stille synker partiklene nedover synsfeltet. Jeg legger merke til det i perioder, men nå den siste måneden synes jeg det er blitt spesielt plagsomt. Jeg må av og til riste på hodet eller gjøre ett kast med øyet for at en irriterende flekk skal bli borte fra det jeg vil se på.Når jeg tenker tilbake begynte jeg å legge merke til det da jeg var 15 år. Har ingen i familien med noen øynesykdom, og jeg er ellers frisk. Bruker briller, men kan klare meg uten. Synet var OK ved sist kontroll.Jeg har nevnt det for en lege da jeg var yngre, men det ble vel avblåst som normalt. Er det det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176994-partikler-i-%C3%B8yev%C3%A6sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

For å sitere min øyenlege. Dersom disse partiklene svømmer rundt i synsfeltet, beveger seg, så er det ikke farlig. Det er bare naturlig grums. Dersom flekken er konstant, ikke beveger seg, er svart eller hvit - kom deg til øyenlegen på flekken!

Er du svaksynt?

Mvh

For å sitere min øyenlege. Dersom disse partiklene svømmer rundt i synsfeltet, beveger seg, så er det ikke farlig. Det er bare naturlig grums. Dersom flekken er konstant, ikke beveger seg, er svart eller hvit - kom deg til øyenlegen på flekken!

Er du svaksynt?

Mvh

Heisan.

Flekkene flytter på seg, og "svømmer" forbi synsfeltet i den retningen gravitasjonen virker, som jo vanligvis er nedover (!).

Nei, som jeg sier så bruker jeg briller, men ser helt greit uten. Vil ikke kalle meg svaksynt nei.

Kizza1365380506

Heisan.

Flekkene flytter på seg, og "svømmer" forbi synsfeltet i den retningen gravitasjonen virker, som jo vanligvis er nedover (!).

Nei, som jeg sier så bruker jeg briller, men ser helt greit uten. Vil ikke kalle meg svaksynt nei.

Beklager at jeg svarer så sent.

Jeg er sikker på at du ikke trenger å bekymre deg. Jeg har det samme.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...