Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tror kanskje amerikanere flest, eller i hvert fall det amerikanske forsvaret, er litt syke i hodet.

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tror kanskje amerikanere flest, eller i hvert fall det amerikanske forsvaret, er litt syke i hodet.

ja dette virket litt rart siden de tok ham uansett... actionfilm kanskje??? :-) lol!!!

selv om jeg var glad de tok ham så er jo dette litt latterlig??

ShitDiddelyDo
Skrevet

ja dette virket litt rart siden de tok ham uansett... actionfilm kanskje??? :-) lol!!!

selv om jeg var glad de tok ham så er jo dette litt latterlig??

Disse amerikanerne gjør så mye rart at jeg ikke lenger lar meg overraske av noe.

Skrevet

Disse amerikanerne gjør så mye rart at jeg ikke lenger lar meg overraske av noe.

litt trist når de gjør alt for å nedgradere sin stolthet, skjønner liksom ikke vitsen med en løgn som dette??!

ShitDiddelyDo
Skrevet

litt trist når de gjør alt for å nedgradere sin stolthet, skjønner liksom ikke vitsen med en løgn som dette??!

Nei, det virker litt merkelig.

Ustabile folk disse amerikanerne.

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

Synes nesten det er verre med nordmenn som tror de kan sette amerikanere inn i en enkelt bås. Klart det finnes mye dritt i et så stort land, men det finnes også masse gode mennesker.

Har selv møtt en god del amerikanske militære og de jeg har møtt i allefall er som folk flest, trivelige og gode mennesker.

Ellers er det vel ingen tilfeldighet at de fleste som vinner Nobelpriser er amerikanske? De fleste charity organisasjoner er vel også amerikanske. Er deltakelse i Lions også suspekt?

For meg blir det like håpløst å sette alle amerikanere i bås, som å sette nordmenn i det. Eller kanskje alle nordmenn er ulvedrepende, seldrepende, smalahovespisende latsabber med nisselua trukket godt ned over øya?

Skrevet

Synes nesten det er verre med nordmenn som tror de kan sette amerikanere inn i en enkelt bås. Klart det finnes mye dritt i et så stort land, men det finnes også masse gode mennesker.

Har selv møtt en god del amerikanske militære og de jeg har møtt i allefall er som folk flest, trivelige og gode mennesker.

Ellers er det vel ingen tilfeldighet at de fleste som vinner Nobelpriser er amerikanske? De fleste charity organisasjoner er vel også amerikanske. Er deltakelse i Lions også suspekt?

For meg blir det like håpløst å sette alle amerikanere i bås, som å sette nordmenn i det. Eller kanskje alle nordmenn er ulvedrepende, seldrepende, smalahovespisende latsabber med nisselua trukket godt ned over øya?

"Synes nesten det er verre med nordmenn som tror de kan sette amerikanere inn i en enkelt bås."

Det skjer lett når det er slik at i de tilfellene en "vestlig" nasjon utmerker seg på hårreisende vis i et eller annet, så er det gjerne amerika. Har selv kjent flere amerikanere, så jeg vet at de er forskjellige mennesker som alle andre nasjonaliteter. Men det er et eller annet med en del amerikanere, som man ofte ikke merker før man kommer inn på visse områder. Dette er også veldig avhengig av hvor i usa de kommer fra.

Har selv kjent en del amerikanere, og vet godt at de er forskjellige. Å tro noe annet er en dumhet det ikke finnes noen unnskyldning for.

"Ellers er det vel ingen tilfeldighet at de fleste som vinner Nobelpriser er amerikanske?"

Nå forsøker jo du å sette "de" i en bås selv, og det er litt poengløst når det er det du argumenterer mot.

Det er åpenbart hvorfor usa utmerker seg innen forskning og vitenskap. I tillegg til at de har en kvart milliard innbyggere, er det et utrolig rikt land, og de har muligheter for å støtte forskning med midler vi her i kalde lille norge bare kan drømme om.

"De fleste charity organisasjoner er vel også amerikanske."

Nå må du igjen se ting i forhold til størrelse.

"For meg blir det like håpløst å sette alle amerikanere i bås, som å sette nordmenn i det."

Det er klart det er det. Men selv om man lett gjør det på et overfladisk plan, så betyr ikke det at alle argumenterer for det.

"Eller kanskje alle nordmenn er ulvedrepende, seldrepende, smalahovespisende latsabber med nisselua trukket godt ned over øya?"

Nå er det ikke noe galt i å spise smalahove, da :-) Seljakt er en nødvendighet. Ulvejakt er en uting, og en forbrytelse mot naturen.

"................................"

Skrevet

Propaganda for å framstille ham som en ynkelig lort.

Det er enkel psykologi at ingen kjemper for eller ser opp til en leder som er en ynkelig lort.

Det er også enkel psykologi at seieren kjennes dobbeltbra ut hvis fienden er en ynkelig lort.

Skrevet

Nå er det vel heller ingen grunn til å tro noe særlig mer på denne påstanden?

Hvis dette skulle være sant, så er det ikke minst merkelig at ikke Saddams familie eller advokater for lengst har hevdet det samme......

Så her er det nok heller en som førsøker å "hedre" Saddam ved å påstå at han faktisk kjempet når han ble tatt.

Skrevet

Spørs hvem som lyver her. Hvis det er slik som det nå blir fremsatt, så skjønner jeg ikke hvorfor dette ikke har kommet frem før.

Skrevet

Propaganda for å framstille ham som en ynkelig lort.

Det er enkel psykologi at ingen kjemper for eller ser opp til en leder som er en ynkelig lort.

Det er også enkel psykologi at seieren kjennes dobbeltbra ut hvis fienden er en ynkelig lort.

Og når det gjelder propaganda - hvor mye mer kan vi stole på usa enn på de arabiske kildene her?

"................................."

nomen_necio
Skrevet

Sted og tidspunkt for pågripelse ble forandret for at det skulle bli vanskeligere å spore tilbake amerikanernes medhjelpere. Det var nødvendig at de kunne beholde anonymitet for å unngå hevntokter og likvideringer fra Saddamtilhengerne. At amerikanerne også utnyttet propagandafortrinnet, sier seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...