Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Jeg ble levertransplantert for 8 mnd siden, og alt har gått fantastisk bra. Jeg tar medisiner som 5mg prograf og 1000mg cell cept om dagen. Jeg har litt bivirkninger, men ikke så mye at det plager meg. Men de siste to/tre dagene har jeg hatt litt feber, men ikke følt meg spesielt syk. Samtidig har jeg fått gadvis ømhet og vondt i nyrene bak på ryggen. Jeg har særlig vondt på høyre side. Det gjør ekstra vondt å trekke pusten dypt. Det gjør ikke vondt utenpå, bare inni. Det verker på en måte. Jeg vet at veldig mange levertransplanterte blir nyrepasienter med tiden pga medisinene, og jeg lurer på om det er dette som holder på å skje? Eller kan man ha vondt i nyrene uten at det bør bety noe som helst?

Skrevet

Hei Tuva.

Jeg syns du skal oppsøke spesialister på området, på sykehuset der du ble operert. Det er helt umulig å gjette om det er noe galt. Alle får milde til moderate smerter i forskjellige organer av og til, men det er sikkert enda viktigere å følge opp deg som har en spesiell tilstand som relativt nyoperert.

Bedre med en sjekk for mye. God bedring!

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Jeg vil ikke våge å stille noen diagnose i ditt tilfelle. Under alle omstendigheter er det slik at mulig konsekvenser kan vær store om du lar det gå videre uten at det blir undersøkt. Kontakt dine leger ved Rikshospitalet. Det er massevis av ekspertise innen nyresykdommer der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...