klick20 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hei! Er en gutt på 19 år som regner med å studere videre til høsten nå, er mange ting som frister men alle disse tingene krever at jeg må stå foran å presentere som er et enormt problem for meg. Problemet dukket opp i 9ende klasse når jeg fikk panikkangst under et foredrag, etter det har jeg slitt grusomt og ofte er det slik at angsten gjør at pulsen er så høy at jeg knapt får puste. Står å hyperventilerer og får ikke ut et ord. Er grusomt tungtvindt å leve med, og vet ikke om jeg tør å hive meg på studiene jeg ønsker, vil samtidlig hate meg selv om jeg ikke gjør det. Føler meg så mislykktes. Spurte legen min om betablockere men han bare ristet på hue og sa det ikke var ment for slike situasjoner og at det beste jeg kunne gjøre var å hive meg i situasjonene. Syntes ikke det hørtes bra ut! hAr før gått til psykolog og prøvd kognetiv terapi mot dette, har aldri skulka et foredrag på vgs, men tok det skritt for skritt med kamerater. Har også prøvd tankefeltsterapi men funket dårlig på meg. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg hoppe i det eller studere noe som ikke frister SÅ mye, men som jeg slipper å grue meg til å gjøre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177029-prestasjosangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.