Gå til innhold

Ang.forum for spiseforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Alill1365380691
Skrevet

Noen som vet hvorfor dette forumet er avsluttet....Hadde vært bra med et slikt forum igjen,siden dette er aktuelt for meg (og sikkert mange andre)

Gjest Timari
Skrevet

Forumet ble avsluttet fordi det ble nokså destruktivt. Det utviklet seg nærmest en konkurranse om å være tynnest, å spise minst mulig etc.

Men man kan alltids legge inn innlegg om spiseforstyrrelser på psykiatriforumet. Eller på ernæring.

Gjest mail webmaster, se hovedsiden for adr.
Skrevet

Hvorfor ikke sende mail til webmaster med forslag? Det ble nok lagt ned pga at de ikke hadde fagperson til forumet.

Skrevet

Det er avsluttet fordi det ikke er noen fagperson til å se til det forumet. Det har ikke vært vellykket å ha et slikt forum uten fagperson tidligere.

Gjest skrev: mail web...
Skrevet

Forumet ble avsluttet fordi det ble nokså destruktivt. Det utviklet seg nærmest en konkurranse om å være tynnest, å spise minst mulig etc.

Men man kan alltids legge inn innlegg om spiseforstyrrelser på psykiatriforumet. Eller på ernæring.

Ok, da er det kanskje best å ikke ha et slikt forum...

Gjest negative innlegg
Skrevet

Fordi et slikt forum er dyrt i drift, det krever døgnovervåkning, for å unngå at det blir liggende innlegg som virker mest nedbrytende på andre med tilsvarende problemer (at man uten å mene det kanskje utfordrer andre til å veie mindre, til å spise mindre osv).

Jeg er enig i at det er behov for et slikt forum, men slik det utviklet seg her, er det nok bedre at det er stengt, så lenge man ikke har ressurser til å døgnovervåke det.

Skrevet

Det ble avsluttet fordi det utviklet seg til å bli et forum for forslag til å sulte seg ihjel (slanketips, sultetips osv.) istedetfor å være til hjelp for dem som faktisk vil bli friske...

Og når det er sånn, så må det til en fagperson som kan overvåke forumet omtrent hele tiden, slik at slike farlige innlegg kan unngås, og det tror jeg DOl hverken har mulighet eller råd til...

Dessverre..

Gjest Timari
Skrevet

Hvorfor ikke sende mail til webmaster med forslag? Det ble nok lagt ned pga at de ikke hadde fagperson til forumet.

Men selv med fagpersoner så ble forumet etter som jeg forsto nokså destruktivt. Kanskje det var like bra å stenge det?

Alill1365380691
Skrevet

Takk for svar.....Skjønner godt grunnen til at de måtte legge det ned da....Det er jo ofte samme situasjon på avdelinger for spiseforstyrrelser....

Gjest skrev: mail web..
Skrevet

Men selv med fagpersoner så ble forumet etter som jeg forsto nokså destruktivt. Kanskje det var like bra å stenge det?

Ja, det tror jeg nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...