Gå til innhold

Hvordan få hunden til å slutte å tisse på verandaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! det er vel ikke enten eller. Jeg mener ikke at barn eller hunder skal oppføre seg som roboter! Men jeg er nok litt kritisk til pedagogikkens utvikling. Ungene skriker og maser mer enn noen gang. Hver gang jeg er i butikken er det unger som griner seg til godteri. Foreldrene tenker: jaja får gi ungen is da så slutter den å mase. Det som skjer er at ungen lærer at det hjelper å mase, så har du det gående. Uff hadde egentlig bestemt meg for å holde meg utenfor den diskusjonen. Vedder for at det blir DEN diskusjonen her nå

Hehe :-)

Er jo en ærlig sak å ikke være helt enig i utviklingen, da.

""Ungene skriker og maser mer enn noen gang.""

Ja, men har det noen gang vært mer godteri og is i butikkene?

Når det gjelder hund så er vel den "nye pedagogikken" mer i retning av positiv forsterkning og "ignorering" av uønsket atferd (forstå meg rett, mener ikke at en skal ignorere at bikkja spiser opp naboungen ;-)). Det harmonerer jo med din tanke om å gi etter for mas!

Jaja...er jo mange måter å flå en katt på! ;-)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luna21365380663

12

• Gemini

7

• lilleva

6

• mil1365380270

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Luna21365380663
Skrevet

Ikke noe friluftsmenneske nei. Men kan godt gå turer av og til.

Det nærmeste han kom å ha dyr i oppveksten er vel undulater og fisker, så jeg tror det er best jeg har hovedansvaret for oppdragelse. Men han skal jo være med på det han også.

Men han liker jo hunder da, men er ikke overinteressert slik som jeg er. Men jeg har en liten mistanke om at han kommer til å bli kjempeglad i en hund- hvem kan unngå det?

Ja, godt poeng! Hvem kan unngå å bli glad i en hund?? :o)

Har hørt at det er et triks å få seg tispe, hvis mannen er litt "nagativ", fordi de visstnok blir sjarmert av øynene til tispen.. Vet ikke om det stemmer, men jeg skal få meg tispe nå neste gang..

Kan jeg få spørre hvorfor du vil ha hund? Uten at jeg vet noe om deg, innbiller jeg meg at du er "normal" (om det er noe som heter det), og jeg har ofte lurt på hvorfor "normale" folk vil ha hund. Selv ser jeg på meg selv som et "dyremenneske", som alltid har likt dyr, og en hund måtte til før eller senere.. Kanskje du også er slik? Hva vet vel jeg.. jeg er bare nysgjerrig på hvorfor andre vil ha hund..

Skrevet

Ja, godt poeng! Hvem kan unngå å bli glad i en hund?? :o)

Har hørt at det er et triks å få seg tispe, hvis mannen er litt "nagativ", fordi de visstnok blir sjarmert av øynene til tispen.. Vet ikke om det stemmer, men jeg skal få meg tispe nå neste gang..

Kan jeg få spørre hvorfor du vil ha hund? Uten at jeg vet noe om deg, innbiller jeg meg at du er "normal" (om det er noe som heter det), og jeg har ofte lurt på hvorfor "normale" folk vil ha hund. Selv ser jeg på meg selv som et "dyremenneske", som alltid har likt dyr, og en hund måtte til før eller senere.. Kanskje du også er slik? Hva vet vel jeg.. jeg er bare nysgjerrig på hvorfor andre vil ha hund..

Jeg er hundeelsker av rang, og har vært det siden jeg kom til verden, tror jeg!:)

Har respekt for dem, men finnes ikke redd. Da jeg var 3 år fant min mor meg visstnok mellom beina på en svææær schæfer, der vi nikoste oss. Da eieren kom ut ble han helt fortørnet, for hunden hans hata nemlig barn.

Så han hadde aldri før opplevd at bikkja godtok, og til og med koste med unger.

Det hadde nok noe med at jeg ikke redd.

Ønska meg alltid hund, men mamma ville ikke ha. Pappa ville ha, men siden han var sjømann ville jo det meste falt på mamma, så han godtok hennes nei.

Men da jeg var 14 fikk naboens tispe valper (jeg var jordmor! Bikkja mi var den første gutten som kom, og den første jeg så bli født- så da ble det selvsagt han jeg måtte ha!:)), og da jeg en dag tok med ham hjem, var hun også solgt! Hehe..

Dessverre ble han drept av en bil da de var på vei til hytta mens jeg bodde i AUstralia. Jeg sto midt i en pub i Sydney og gaula for fulle mugger da jeg fikk vite det.

Det verste var at han levde en halvtime etterpå, lam i underkroppen og med store smerter. Han døde i mammas fang..:(

Etter dette nekter mamma pappa å få en ny hund- hun orker ikke tanken på noe så trist igjen!

Huff, jeg feller en tåre den dag i dag når jeg tenker på det.. Nå står han i en urne på barnerommet mitt hjemme hos m og p. Sykt kanskje, men jeg vil ha det sånn!

Forøvrig elsker jeg de fleste dyr, har hatt 3 katter, 2 undulater, 1 marsvin, og altså en hund når jeg vokste opp. Dessuten drev jeg med hester en stund.

Så som du skjønner er jeg et dyremenneske, selv om jeg forhåpentlig er (relativt) normal!:)

Luna21365380663
Skrevet

Jeg er hundeelsker av rang, og har vært det siden jeg kom til verden, tror jeg!:)

Har respekt for dem, men finnes ikke redd. Da jeg var 3 år fant min mor meg visstnok mellom beina på en svææær schæfer, der vi nikoste oss. Da eieren kom ut ble han helt fortørnet, for hunden hans hata nemlig barn.

Så han hadde aldri før opplevd at bikkja godtok, og til og med koste med unger.

Det hadde nok noe med at jeg ikke redd.

Ønska meg alltid hund, men mamma ville ikke ha. Pappa ville ha, men siden han var sjømann ville jo det meste falt på mamma, så han godtok hennes nei.

Men da jeg var 14 fikk naboens tispe valper (jeg var jordmor! Bikkja mi var den første gutten som kom, og den første jeg så bli født- så da ble det selvsagt han jeg måtte ha!:)), og da jeg en dag tok med ham hjem, var hun også solgt! Hehe..

Dessverre ble han drept av en bil da de var på vei til hytta mens jeg bodde i AUstralia. Jeg sto midt i en pub i Sydney og gaula for fulle mugger da jeg fikk vite det.

Det verste var at han levde en halvtime etterpå, lam i underkroppen og med store smerter. Han døde i mammas fang..:(

Etter dette nekter mamma pappa å få en ny hund- hun orker ikke tanken på noe så trist igjen!

Huff, jeg feller en tåre den dag i dag når jeg tenker på det.. Nå står han i en urne på barnerommet mitt hjemme hos m og p. Sykt kanskje, men jeg vil ha det sånn!

Forøvrig elsker jeg de fleste dyr, har hatt 3 katter, 2 undulater, 1 marsvin, og altså en hund når jeg vokste opp. Dessuten drev jeg med hester en stund.

Så som du skjønner er jeg et dyremenneske, selv om jeg forhåpentlig er (relativt) normal!:)

Nokså lik meg med andre ord.. :o)

Har hatt kaniner og marsvin, og ridd mye. Har ikke hatt hund i hjemmet, men bodde et sted hvor naboene hadde hund. Bodde også et sted hvor det fantes mye løshunder (i utlandet), og de tok jeg meg av.. hehe.. var ikke så gammel da, nei..

Får prøve å spørre noen andre som er mer "normal".. hehe.. Funderer sånn på hvorfor en barnefamilie har en golden.. sånn rent generelt, liksom..

Skrevet

Nokså lik meg med andre ord.. :o)

Har hatt kaniner og marsvin, og ridd mye. Har ikke hatt hund i hjemmet, men bodde et sted hvor naboene hadde hund. Bodde også et sted hvor det fantes mye løshunder (i utlandet), og de tok jeg meg av.. hehe.. var ikke så gammel da, nei..

Får prøve å spørre noen andre som er mer "normal".. hehe.. Funderer sånn på hvorfor en barnefamilie har en golden.. sånn rent generelt, liksom..

Mulig ungene er flinkere til å mase enn det jeg var!:)

Ellers er det nok mange som har ønsket seg hund som barn, og kjøper det når de endelig kan bestemme selv. Det er flere som oss enn du aner der ute!:)

Og så er det kanskje fordi de mener at barn har godt av å vokse opp med dyr. I tillegg er det sikkert en hel del som har hund eller andre dyr, som overhodet ikke burde hatt det..

Huff..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...