Gå til innhold

Drittlukt på badet!

Anbefalte innlegg

Gjest meme_m
Skrevet

Har et lite bad oppe på loftet, og til tider stinker det noe helt forferdelig..av kloakk! Noen som har peiling på hva det kan skyldes, eller har erfaring fra det samme?

Vi bruker badet lite, så jeg går å lar vannet renne av og til, så rørene ikke skal avgi lukt..men man skal vel ikke være nødt til å gjøre dette så mye??

Andre grunner?

Kan si at vasken ofte blir litt tett, og vannet renner sakte ned. I tillegg er det lite vann i doet i forhold til det oppe..

Vet ikke om det har noe å si men..

håper på svar!

fei1365380229
Skrevet

Hell litt klorin i slukene, det pleier å hjelpe.

Skrevet

Som fei sier så ligger dette i sluket. Fjernes enkelt ved å helle i klorin og la det stå en stund, så kan du skylle og lukten er borte.

Skrevet

Om det brukes så sjelden at vannet i vannlåsene på doen og i vaske damper bort, hjelper det å tappe litt i vaksen innimellom og spyle ned i do.

Vannlåsen hindrer at lukta fra rørene kommer ut.

Skrevet

Bruker du det sjelden, så tørker vannet i vannlåsen (og i toalettet) opp - og da blir det åpent rett til kloakken.

Så du er nødt til å fylle på med nytt vann fra tid til annen. Hvis ikke så skjer akkurat det som du erfarer.

Gjest dagens tips
Skrevet

Det er som noen her allerede har sagt at vannet fordamper i vannlåsen. Vi har det slik selv. Men jeg fikk et godt tips. Kjøp en billig matolje på butikken. Og slå litt i røret etter å ha latt vannet renne en stund. Oljen gjør at vannet ikke fordamper så lett fordi oljen legger seg som en hinne på vannet.

Så nå har jeg alltid en oljeflaske stående på badet, og slår på litt olje når det trengs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...