Gå til innhold

Din beste rett med kyllingfilet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg med ideer!

Skal lage middag til 2, der hovedingrediensen er fersk kyllingfilet...

Takk for tiden din :o)

Skrevet

Hvorfor kjøper du inn noe du ikke vet hvordan du skal tilberede? Er det ikke bedre å handle inn noe du vet du kan lage da? Sånn at kan handle inn de andre ingrediensene samtidig?

Tandoori chikcken er godt.

mil1365380270
Skrevet

Stek filetene 2 minutter på hver side. Så legger du salvie eller estragonblader på, en skive spekeskinke og parmesanost. Stekes 10 minutter på form/fat med lokk, inni ovenen på 200 grader.

Tilbehør kan være fersk, nykokt pasta med masse friske urter og en god olivenolje.

camilla1234
Skrevet

Hvorfor kjøper du inn noe du ikke vet hvordan du skal tilberede? Er det ikke bedre å handle inn noe du vet du kan lage da? Sånn at kan handle inn de andre ingrediensene samtidig?

Kan jo være kjekt å få noen nye oppskrifter en gang iblant...

Skrevet

Du verden.

Jeg HAR kyllingfilet, KAN lage mat, MANGLER ideer. KAN gå i butikken hvis jeg må.

Takk for tipset!

Skrevet

Du verden.

Jeg HAR kyllingfilet, KAN lage mat, MANGLER ideer. KAN gå i butikken hvis jeg må.

Takk for tipset!

Så bra. Du er flink:-)

Einaste du mangler er ei GOD oppskrift... dar kan eg ikkje hjelpa deg:-)

Men Lykke til:-)

Skrevet

Verdens enkleste kyllingrett:

Brun kyllingfiletene hele eller oppskåret i godt smør sammen med salt og pepper. Tilbehør: Basmatiris, kokte/dampede grønnsaker, en god salat med oljedressing og litt revet parmesan, rømme (eller saus hvis du gidder, gjerne på pose fra Knorr, styr unna Toro).

Skrevet

Så bra. Du er flink:-)

Einaste du mangler er ei GOD oppskrift... dar kan eg ikkje hjelpa deg:-)

Men Lykke til:-)

:o) Takk!

Skrevet

Brun kyllingfiletene hele eller oppskåret i godt smør sammen med salt og pepper. Tilbehør: Basmatiris, kokte/dampede grønnsaker, en god salat med oljedressing og litt revet parmesan, rømme (eller saus hvis du gidder, gjerne på pose fra Knorr, styr unna Toro).

Hvorfor er Knorr-poser bedre enn Toro?

(Ikke negativ, bare nysgjerrig)

Gjest ravnene
Skrevet

Knorr sine produkter er ikke noe gode. Toro er mye bedre.

Var ikke dette litt tamt? Ikke noe krydder?

Skrevet

Hvorfor er Knorr-poser bedre enn Toro?

(Ikke negativ, bare nysgjerrig)

Aner ikke.

Gjest et forslag
Skrevet

Ha den i en form, ta på salt og pepper, mye karri og paprika, noen smørklatter, hell over fløte og legg i noen klatter rømme. Rør litt i sausen underveis, og snu filetene. Kjempegodt! Det blir karrisaus.

Skrevet

Knorr sine produkter er ikke noe gode. Toro er mye bedre.

Var ikke dette litt tamt? Ikke noe krydder?

Hehe, spør du meg om du skal krydre maten?

Skrevet

Aner ikke.

Trodde du hadde et poeng ang. sukker-innhold, e-stoffer el.lign. jeg :-)

Så er det bare smak og behag?

Skrevet

Trodde du hadde et poeng ang. sukker-innhold, e-stoffer el.lign. jeg :-)

Så er det bare smak og behag?

Jepp. _Smak_, så kjenner du forskjellen. Se forresten på utvalget også. Dessuten, Knorr finner du faktisk i velassorterte gourmetbutikker (ikke noe _bevis_ i og for seg, men dog...).

Hehe, jobber ikke i Knorr, altså.

Skrevet

Vi har fått veldig sansen for kyllingfilet som først stekes litt i panna, så snurrer vi bacon skiver rundt, og putter det inn i stekeovnen. Men ris og grønnsaker, kanskje en god saus så blir dette helt supert! Lykke til!

Skrevet

Kylling med wokede grønnsaker i oystersaus. Og ris. Ligner kylling chop suey.

Gjest togli
Skrevet

Kok jasminris.

Legg ulike grønnsaker i ildfast form. Skjær dem i litt store biter. Vi bruker f.eks. champignon, aubergine, squash, sukkererter og mye paprika. Ha over litt olivenolje, pepper, salt og revet ost. Stek i ovnen på ca 200 grader i ca. 15 min.

Del kyllingfiletene i små biter og stek dem i wok (bruk jordnøttolje). Når kyllingen er stekt, har du i et par-tre egg som blandes med kyllingen. Når risen er ferdig haes den over i kylling/eggeblandingen. Ha kikkomansaus over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...