Gå til innhold

vin vs brus

Gjest Lurer på det i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Hva er sunnest, brus eller hvitvin?

Ikke snakk om lett brus.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

12

• Hønemoren

10

• annegunn

7

• Tottlå

6

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

Sunnet med tanke på hva? Hvitvin har mindre sukker, men sannsynlig vil du sikke drikke mindre hvitvin enn brus ?? Jeg vill tatt litt av hvert, så slapp jeg ialleflal skallebank ;-)

Gjest Lurer på det i dag
Skrevet

Sunnet med tanke på hva? Hvitvin har mindre sukker, men sannsynlig vil du sikke drikke mindre hvitvin enn brus ?? Jeg vill tatt litt av hvert, så slapp jeg ialleflal skallebank ;-)

Jeg hadde bare lyst å kose meg med noe godt i glasset i dag. Og begynte da å tenke på hva som kan være minst sunt av solo og hvitvin. Det er det jeg har stående...

Skrevet

Ikke hør på de to tuppene under her, de aner ikke hva de snakker om! Men som den serviceinnstilte bibliotekfdamen jeg er så skal jeg hjelpe deg, antar du tenker på kalorier?

Vanlig brus inneholder 40 kcal pr. dl. Hvitvin halvtørr 10% alkohol inneholder 65 kcal pr. dl. Sterkvin søt 17% alkohol inneholder 135 kcal pr. dl.

serendipity
Skrevet

Jeg hadde bare lyst å kose meg med noe godt i glasset i dag. Og begynte da å tenke på hva som kan være minst sunt av solo og hvitvin. Det er det jeg har stående...

Jeg hadde garantert tatt hvitvin :-)

serendipity
Skrevet

Ikke hør på de to tuppene under her, de aner ikke hva de snakker om! Men som den serviceinnstilte bibliotekfdamen jeg er så skal jeg hjelpe deg, antar du tenker på kalorier?

Vanlig brus inneholder 40 kcal pr. dl. Hvitvin halvtørr 10% alkohol inneholder 65 kcal pr. dl. Sterkvin søt 17% alkohol inneholder 135 kcal pr. dl.

Er det ikke noen svært sunne antidoksidaner i vin da ;-))))) ???

Skrevet

Er det ikke noen svært sunne antidoksidaner i vin da ;-))))) ???

Det er vel helst i rødvin...

Skrevet

Vi er i det minste tupper som vet å nyte det gode liv. ;)

Og da blir valget vinen, såklart.

hehe

serendipity
Skrevet

Det er vel helst i rødvin...

Iiiiiingen i hvitvin?? *pokker*

serendipity
Skrevet

hehe

Nemlig ;-)

Skrevet

Men det er vel ikke bare kaloriinnhold som bestemmer sunnhetsgraden?

Ett til to glass vin pr dag regnes for å gi positiv helsegevinst.

Om man er redd for kaloriene, kan man drikke tørr hvitvin. Da nærmer man seg skummetmelknivå, gjør man ikke det?

Skrevet

Men det er vel ikke bare kaloriinnhold som bestemmer sunnhetsgraden?

Ett til to glass vin pr dag regnes for å gi positiv helsegevinst.

Om man er redd for kaloriene, kan man drikke tørr hvitvin. Da nærmer man seg skummetmelknivå, gjør man ikke det?

Se det. Enda ei tuppe som vet hva som gir bra helsegevinst ;)

*high five*

Skrevet

Se det. Enda ei tuppe som vet hva som gir bra helsegevinst ;)

*high five*

Titter bort på Riojaglasset....

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke at brus er et alternativ når du har vin jeg men..

Jeg skal hvertfal drikke vin ikveld, masse! :0)

Skrevet

hehe

Selvfølgelig! Hadde jeg hatt valget mellom et glass brus og et glass vin så hadde jeg tatt vinen ja! Utvilsomt.

Skrevet

Det skal jeg også!

Det ligger ei flaske i kjøleskapet, og den skal åpnes.

Skål! :)

Skrevet

Å faen. Jeg visste det var noe jeg glemte å kjøpe i byen i dag! Skulle jo kjøpe meg et par småflasker hvitvin også! *Ler*

Skrevet

Titter bort på Riojaglasset....

Smugtitter inn i kjøleskapet, hvor det ligger en flaske jeg skal sprette ikveld. *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...