Gjest Lurer på det i dag Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Hva er sunnest, brus eller hvitvin? Ikke snakk om lett brus. 0 Siter
serendipity Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Sunnet med tanke på hva? Hvitvin har mindre sukker, men sannsynlig vil du sikke drikke mindre hvitvin enn brus ?? Jeg vill tatt litt av hvert, så slapp jeg ialleflal skallebank ;-) 0 Siter
Gjest Lurer på det i dag Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Sunnet med tanke på hva? Hvitvin har mindre sukker, men sannsynlig vil du sikke drikke mindre hvitvin enn brus ?? Jeg vill tatt litt av hvert, så slapp jeg ialleflal skallebank ;-) Jeg hadde bare lyst å kose meg med noe godt i glasset i dag. Og begynte da å tenke på hva som kan være minst sunt av solo og hvitvin. Det er det jeg har stående... 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Ikke hør på de to tuppene under her, de aner ikke hva de snakker om! Men som den serviceinnstilte bibliotekfdamen jeg er så skal jeg hjelpe deg, antar du tenker på kalorier? Vanlig brus inneholder 40 kcal pr. dl. Hvitvin halvtørr 10% alkohol inneholder 65 kcal pr. dl. Sterkvin søt 17% alkohol inneholder 135 kcal pr. dl. 0 Siter
serendipity Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg hadde bare lyst å kose meg med noe godt i glasset i dag. Og begynte da å tenke på hva som kan være minst sunt av solo og hvitvin. Det er det jeg har stående... Jeg hadde garantert tatt hvitvin :-) 0 Siter
serendipity Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Ikke hør på de to tuppene under her, de aner ikke hva de snakker om! Men som den serviceinnstilte bibliotekfdamen jeg er så skal jeg hjelpe deg, antar du tenker på kalorier? Vanlig brus inneholder 40 kcal pr. dl. Hvitvin halvtørr 10% alkohol inneholder 65 kcal pr. dl. Sterkvin søt 17% alkohol inneholder 135 kcal pr. dl. Er det ikke noen svært sunne antidoksidaner i vin da ;-))))) ??? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Er det ikke noen svært sunne antidoksidaner i vin da ;-))))) ??? Det er vel helst i rødvin... 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Ikke hør på de to tuppene under her, de aner ikke hva de snakker om! Men som den serviceinnstilte bibliotekfdamen jeg er så skal jeg hjelpe deg, antar du tenker på kalorier? Vanlig brus inneholder 40 kcal pr. dl. Hvitvin halvtørr 10% alkohol inneholder 65 kcal pr. dl. Sterkvin søt 17% alkohol inneholder 135 kcal pr. dl. Vi er i det minste tupper som vet å nyte det gode liv. Og da blir valget vinen, såklart. hehe 0 Siter
serendipity Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Det er vel helst i rødvin... Iiiiiingen i hvitvin?? *pokker* 0 Siter
serendipity Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Vi er i det minste tupper som vet å nyte det gode liv. Og da blir valget vinen, såklart. hehe Nemlig ;-) 0 Siter
annegunn Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Ikke hør på de to tuppene under her, de aner ikke hva de snakker om! Men som den serviceinnstilte bibliotekfdamen jeg er så skal jeg hjelpe deg, antar du tenker på kalorier? Vanlig brus inneholder 40 kcal pr. dl. Hvitvin halvtørr 10% alkohol inneholder 65 kcal pr. dl. Sterkvin søt 17% alkohol inneholder 135 kcal pr. dl. Men det er vel ikke bare kaloriinnhold som bestemmer sunnhetsgraden? Ett til to glass vin pr dag regnes for å gi positiv helsegevinst. Om man er redd for kaloriene, kan man drikke tørr hvitvin. Da nærmer man seg skummetmelknivå, gjør man ikke det? 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Men det er vel ikke bare kaloriinnhold som bestemmer sunnhetsgraden? Ett til to glass vin pr dag regnes for å gi positiv helsegevinst. Om man er redd for kaloriene, kan man drikke tørr hvitvin. Da nærmer man seg skummetmelknivå, gjør man ikke det? Se det. Enda ei tuppe som vet hva som gir bra helsegevinst *high five* 0 Siter
annegunn Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Se det. Enda ei tuppe som vet hva som gir bra helsegevinst *high five* Titter bort på Riojaglasset.... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg skjønner egentlig ikke at brus er et alternativ når du har vin jeg men.. Jeg skal hvertfal drikke vin ikveld, masse! :0) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Vi er i det minste tupper som vet å nyte det gode liv. Og da blir valget vinen, såklart. hehe Selvfølgelig! Hadde jeg hatt valget mellom et glass brus og et glass vin så hadde jeg tatt vinen ja! Utvilsomt. 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg skjønner egentlig ikke at brus er et alternativ når du har vin jeg men.. Jeg skal hvertfal drikke vin ikveld, masse! :0) Det skal jeg også! Det ligger ei flaske i kjøleskapet, og den skal åpnes. Skål! 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg skjønner egentlig ikke at brus er et alternativ når du har vin jeg men.. Jeg skal hvertfal drikke vin ikveld, masse! :0) Å faen. Jeg visste det var noe jeg glemte å kjøpe i byen i dag! Skulle jo kjøpe meg et par småflasker hvitvin også! *Ler* 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Titter bort på Riojaglasset.... Smugtitter inn i kjøleskapet, hvor det ligger en flaske jeg skal sprette ikveld. *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.