simtech Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hei.Jeg har en mor som er 57år gammel. Tiligere i år har hun fått konstantert at hjertekapasiteten er reduset betraktelig. Hun har unormalt høyt blodtrykk (hatt i mange år) og legene hun har gått til vet ikke hva de skal gjøre. Hun har nettopp fått en lite drypp i hjernen,men berget utrolig bra.Hun har store smerter i musklaturen (hatt siste to åra)og i kroppen.Hun sier hun reagerer på alle medisiner hun tar og det blir bare værre og værre.Hun har prøvd mange forskjellige blodtrykks medisiner siste åra,men hun reagerer med smerter og mener hun blir dårlig av disse.Hun går blant annet på Albyl E men reagerer med store smerter med denne medisinen og. Hun har levet med for høyt blodtrykk i mange år men nå virker det som kroppen ikke klarer mere.Hun har vært innlagt på sykehus 4 ganger i år og nekter nå å bli lagt inn på grunn av at de prøver flere medisiner som hun reagerer kraftig på.Hun har brukt mye sobril og sovetabletter opp jennom årene men nå tåler hun ikke de lengre eller.De har hun trappet kraftig ned.Det er nå så ille at hun reagerer med smerter på en halv sobril eller halv sovetablett sier hun.Jeg som er hennes sønn bekymrer meg meget på hennes situasjon og lurer på hvilken sykdom hun har og om det finnes noen behandling for henne.På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177121-h%C3%B8yt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Svar til Simtec. Det er ikke mulig å ha en sikker oppfatning om hva din mor egentlig lider av. Sentralt synes hennes muskelsmerter å stå, og dernest et blodtrykk som trosser de fleste blodtrykksmedisiner. Hvis man går gjennom listen over de tilstander som kan gi så generelle smerter i muskulaturen er det ikke så mange, og jeg forutsetter at alle er vurdert og utelukket av de leger og sykehusavdelinger som har vært involvert i din mors sykdom. Til slike tilstander hørere f.eks. polymyalgia rheumatica og endel myositter av forskjellig karakter. Ganske mange av disse tilstandene går under kategorien "kollagenoser" eller "kollagene sykdommer", og representerer ofte et ganske variert og sammensatt symptombilde. Hennes reaksjoner på forskjellige medikamenter er ganske sjelden, og kan ikke uten videre puttes inn under noen diagnose. Hva som menes med at hun har et redusert hjerte er uklart, og bør vel ha en mer spesifisert karakteristikk/diagnose. Ta opp med hennes lege/sykeshuavdeling hva som er vurdert, og hvilke diagnoser som evt. er utelukket i løpet av alle undersøkelsene. Hennes fastlege burde ha oversikt over dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177121-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-1195445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.