Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siterer Stålset, hentet fra Willy Blog:

http://blog.willy.no/

cgi-bin/iSay.pl?Page=Comments&ID=EEEpkEuZlpxykzwPSE

«-Dagen leser jeg ikke. For det første er det ei ukristelig avis som gir en fundamentalistisk livstolkning som er ødeleggende. Jeg skjermer meg mot den. Den gir meg anfektelser." Og om Norge I Dag: "Den har jeg åpnet én gang. Jeg kjenner en viss styrke ved å ikke bry meg om den." Reporteren: I denne sak sier du ikke: Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør? - "Nei! De har ikke bedt om det. Og man skal ikke prakke tilgivelse på noen som ikke vil ha den.-»

Men Stålset tilga de som rente to fly inn i WTC og drepte 3000 mennesker. Ingen har bedt om tilgivelse på vegne av disse heller, selv er de jo indisponert. Iflg. sin tro lutrer de seg nå med 72 jomfruer i Allahs horehus i det hinsidige.

Denne falske kommunisten gir meg gåsehud.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

44

• Prozak

27

• Logitechmusa

7

• den opprinnelige m&m

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Heller Stålset enn Jesus, for å si det sånn.

Skrevet

Heller Stålset enn Jesus, for å si det sånn.

Ja? Er ikke Jesus marxistisk nok?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Ja? Er ikke Jesus marxistisk nok?

Syns ærlig talt sitatet du kommer med om Dagen stemmer mye med mitt eget inntrykk av den avisa. Syns Stålset har vist seg mer som et medmenneske enn mange andre kirkefolk, og det gjør ham muligens til marxist i dine øyne.

Dessuten: Tilgivelse er forankret i grunntanken i kristendommen. Samme gjelder vår manglende rett til å dømme våre medmennesker. Du leser kanskje Bibelen med gaffel, du?

Skrevet

Syns ærlig talt sitatet du kommer med om Dagen stemmer mye med mitt eget inntrykk av den avisa. Syns Stålset har vist seg mer som et medmenneske enn mange andre kirkefolk, og det gjør ham muligens til marxist i dine øyne.

Dessuten: Tilgivelse er forankret i grunntanken i kristendommen. Samme gjelder vår manglende rett til å dømme våre medmennesker. Du leser kanskje Bibelen med gaffel, du?

«-Syns ærlig talt sitatet du kommer med om Dagen stemmer mye med mitt eget inntrykk av den avisa.-»

Ditt syn på Dagen er irrelevant i denne sammenhengen. Poenget er at Stålset fordømmer en avis uten engang å ha lest hva som står der. Stålset forsøker å monopolisere Kristus og til overmål gjøre human-etiker av ham. Det er i hvert fall utilgivelig.

«-Syns Stålset har vist seg mer som et medmenneske enn mange andre kirkefolk, og det gjør ham muligens til marxist i dine øyne.-»

Stålset preker mer politikk enn han forkynner evangeliet, han bruker kappe og krage som forkle når han sluses inn i NRKs studioer og å hamre løs på Israel og USA. Stålsets politiske kulør skinner tvers igjennom både kappen og kragen. En skal være totalt blind hvis en ikke ser det.

«-Dessuten: Tilgivelse er forankret i grunntanken i kristendommen. Samme gjelder vår manglende rett til å dømme våre medmennesker.-»

Så fortell det til Stålset, som fordømmer en avis han ikke engang tar seg bryderiet med å lese. Dette kommisæren er like langt fra Kristus' lære som både Marx og Lenin.

«Du leser kanskje Bibelen med gaffel, du?-»

Gaffel bruker jeg når jeg skriver regninger. Skjeen derimot, bruker jeg når jeg forsøker å få deg til å forstå hvordan Stålset er skrudd sammen.

Logitechmusa
Skrevet

«-Syns ærlig talt sitatet du kommer med om Dagen stemmer mye med mitt eget inntrykk av den avisa.-»

Ditt syn på Dagen er irrelevant i denne sammenhengen. Poenget er at Stålset fordømmer en avis uten engang å ha lest hva som står der. Stålset forsøker å monopolisere Kristus og til overmål gjøre human-etiker av ham. Det er i hvert fall utilgivelig.

«-Syns Stålset har vist seg mer som et medmenneske enn mange andre kirkefolk, og det gjør ham muligens til marxist i dine øyne.-»

Stålset preker mer politikk enn han forkynner evangeliet, han bruker kappe og krage som forkle når han sluses inn i NRKs studioer og å hamre løs på Israel og USA. Stålsets politiske kulør skinner tvers igjennom både kappen og kragen. En skal være totalt blind hvis en ikke ser det.

«-Dessuten: Tilgivelse er forankret i grunntanken i kristendommen. Samme gjelder vår manglende rett til å dømme våre medmennesker.-»

Så fortell det til Stålset, som fordømmer en avis han ikke engang tar seg bryderiet med å lese. Dette kommisæren er like langt fra Kristus' lære som både Marx og Lenin.

«Du leser kanskje Bibelen med gaffel, du?-»

Gaffel bruker jeg når jeg skriver regninger. Skjeen derimot, bruker jeg når jeg forsøker å få deg til å forstå hvordan Stålset er skrudd sammen.

Sånne som deg kaller man religiøse skrullinger.

Gjest bebba
Skrevet

Det var altfor pent sagt. Jeg ville brukt ord som ikke egner seg hvis jeg skulle forklare hva jeg mener.

Skrevet

Hvis det får deg til å føle deg ovenpå, så kan jeg leve med det. Men dine meninger om meg som person bidrar ikke til å høyne nivået på selve diskusjonen.

Gjest bebba
Skrevet

Hvis det får deg til å føle deg ovenpå, så kan jeg leve med det. Men dine meninger om meg som person bidrar ikke til å høyne nivået på selve diskusjonen.

Er ikke Stålset en person som du har meninger om?

Logitechmusa
Skrevet

Den store forskjellen ligger i at mine karakteristikker av deg er du her og kan forsvare deg mot. Og de er ikke verre enn de du kommer med angående Stålset, som altså i mine øyne er et stort og romslig menneske.

Logitechmusa
Skrevet

Det var altfor pent sagt. Jeg ville brukt ord som ikke egner seg hvis jeg skulle forklare hva jeg mener.

Jeg følte for å være litt snill og forsiktig i dag. ;-)

Gjest bebba
Skrevet

Jeg følte for å være litt snill og forsiktig i dag. ;-)

Det er bra å være snill:)

Gjest bebba
Skrevet

Den store forskjellen ligger i at mine karakteristikker av deg er du her og kan forsvare deg mot. Og de er ikke verre enn de du kommer med angående Stålset, som altså i mine øyne er et stort og romslig menneske.

Vi er mange av den oppfatning av Stålset, og det blir ikke lett for Kvarme som hans etterfølger.

Skrevet

Er ikke Stålset en person som du har meninger om?

So?

Gjest bebba
Skrevet

So?

Dine meninger om Stålset bidrar ikke til å høyne nivået.

Skrevet

Hva er dette for noe vrøvl? Dine påstander og anklager mot meg er fremsatt like anonymt som mine anklager mot Stålset. Ergo, både Stålset og jeg angripes av anonyme personer.

Forskjellen er at Stålset er en offentlig person etter eget valg og ønske, og må tåle den kritikken som kommer. Dersom Stålset hadde ønsket det, så kunne han når som helst logget seg på DOL og tatt til motmæle.

Stålset er stor og romslig på ca 1000 drepte jøder og 3000 drepte amerikaneres bekostning. Det er så lett å være prektig og PK når det ikke går ut over en selv.

Skrevet

Dine meninger om Stålset bidrar ikke til å høyne nivået.

Hvorfor skulle jeg høyne nivået på Stålset? Alt jeg gjør er å fortelle sannheten om denne kappekledde sosialisten. Du kan like det eller la være.

Skrevet

Vi er mange av den oppfatning av Stålset, og det blir ikke lett for Kvarme som hans etterfølger.

Det tror jeg Kvarme har kapasitet til å takle på en glimrende måte.

Skrevet

Det er bra å være snill:)

Det er bedre å være saklig. Men det er kanskje for mye forlangt?

Gjest bebba
Skrevet

Det tror jeg Kvarme har kapasitet til å takle på en glimrende måte.

Så du støtter at vi Osloboere blir påtvunget en biskop som vi ikke vil ha?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...