Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Logitechmusa
Skrevet

Stålsets «menneskelighet» kommer meget godt til syne i møte med terrorismens grufulle virkelighet, der han forstår og tilgir mordere som ikke viser snev av anger.

Hvis jeg var i nærheten av det jeg blir oppfattet som av enkelte DOLere, så ville vel Stålset være helt etter min smak.

Det er han imidlertid ikke, og jeg har redegjort (nok) for hvordan det henger sammen.

Tror nok man skjønner tegninga når man ser et nyere innlegg du har skrevet om et visst italiensk gissel.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

44

• Prozak

27

• Logitechmusa

7

• den opprinnelige m&m

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror nok man skjønner tegninga når man ser et nyere innlegg du har skrevet om et visst italiensk gissel.

Hun har aldri vært gissel. Hadde hun vært det, så ville vi aldri sett henne igjen. Hennes politiske ståsted er også kjent for de fleste.

Skrevet

Så lenge Kvarme holder sine politiske ryggmargsreflekser innenfor kappe og krage, så kan han preke ild og svovel innenfor kirkeskipet så mye han lyster for meg.

Og homsenes sak vs. Kirken interesserer meg overhode ikke.

"Og homsenes sak vs. Kirken interesserer meg overhode ikke."

...og derfor er den ikke viktig, og alle som er opptatt av dem er idioter?

Nei, det er viktigere å skrike og hyle om kommunister og islamister som kommer og tar over hele verden, knuller søstera og mora di etc. Det er jo tross alt viktig å ha bakkekontakt og være realistisk. Og okkupasjon er greit, så lenge man hevner seg på hva andre har gjort mot en tidligere. Jau, sånn går no dagan :-)

Nå venter jeg på hva slags ubegavede fornærmelser du kommer med som svar...:-)

"...................................."

Skrevet

«-Syns ærlig talt sitatet du kommer med om Dagen stemmer mye med mitt eget inntrykk av den avisa.-»

Ditt syn på Dagen er irrelevant i denne sammenhengen. Poenget er at Stålset fordømmer en avis uten engang å ha lest hva som står der. Stålset forsøker å monopolisere Kristus og til overmål gjøre human-etiker av ham. Det er i hvert fall utilgivelig.

«-Syns Stålset har vist seg mer som et medmenneske enn mange andre kirkefolk, og det gjør ham muligens til marxist i dine øyne.-»

Stålset preker mer politikk enn han forkynner evangeliet, han bruker kappe og krage som forkle når han sluses inn i NRKs studioer og å hamre løs på Israel og USA. Stålsets politiske kulør skinner tvers igjennom både kappen og kragen. En skal være totalt blind hvis en ikke ser det.

«-Dessuten: Tilgivelse er forankret i grunntanken i kristendommen. Samme gjelder vår manglende rett til å dømme våre medmennesker.-»

Så fortell det til Stålset, som fordømmer en avis han ikke engang tar seg bryderiet med å lese. Dette kommisæren er like langt fra Kristus' lære som både Marx og Lenin.

«Du leser kanskje Bibelen med gaffel, du?-»

Gaffel bruker jeg når jeg skriver regninger. Skjeen derimot, bruker jeg når jeg forsøker å få deg til å forstå hvordan Stålset er skrudd sammen.

"Stålset forsøker å monopolisere Kristus og til overmål gjøre human-etiker av ham. Det er i hvert fall utilgivelig."

Heh-heh. Personen jesus, om han har eksistert, var sansynligvis mer humanetiker enn moderne kristen i sine verdisyn.

"han bruker kappe og krage som forkle når han sluses inn i NRKs studioer og å hamre løs på Israel og USA. Stålsets politiske kulør skinner tvers igjennom både kappen og kragen. En skal være totalt blind hvis en ikke ser det."

Man ser det man vil se, det er ingen tvil om det.

Ønske om å forstå noe som helst er ikke forenelig med ekstremisme, enten det er din ekstremisme, rød ekstremisme eller islam-ekstremisme.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

De som kjørte flya inn i WTC er jo døde, og døde personer kan ikke be Stålset om tilgivelse, kan de vel?

Skrevet

Hvis det får deg til å føle deg ovenpå, så kan jeg leve med det. Men dine meninger om meg som person bidrar ikke til å høyne nivået på selve diskusjonen.

"Men dine meninger om meg som person bidrar ikke til å høyne nivået på selve diskusjonen."

En saklig diskusjon om dette hadde sikkert vært interessant. Det kommer imidlertid ikke fra deg, som ikke gjør annet enn å skrike og hyle ekstremistisk propaganda mot det du kaller det samme.

Du har utvilsomt mange kunnskaper om dette feltet som kunne vært interessante, men de er hele tiden så til de grader farget av dine fordommer, perosonlige tolkninger og ekstreme synspunkter at det har ingen verdi for andre.

Nå har du jo selv sagt at du ikke er interessert i å bidra til opplysende diskusjoner, men heller å øse din egen eder og galle og egendefinerte "sannheter" ut av deg, så det burde ikke overraske.

".................................."

Skrevet

De som kjørte flya inn i WTC er jo døde, og døde personer kan ikke be Stålset om tilgivelse, kan de vel?

De var jo muslimer, og de fortjener som kjent ikke tilgivelse...

"................................."

Skrevet

Jadda. Forsvarer han seg like greit til vanlig som han gjorde på Skavland i går, så skal jeg si Oslo har fått en dyktig biskop.

Synes du det? Jeg var spent på å få et inntrykk av ham, men jeg ble skuffet. Jeg synes ikke han klarte å vise noe av seg selv, og det lille han viste falt ikke i smak hos meg. Men, for all del, man får ikke så mye ut av et så lite og begrenset intervju.

"......................................"

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

De var jo muslimer, og de fortjener som kjent ikke tilgivelse...

"................................."

Ikke?

Skrevet

Stålsets «menneskelighet» kommer meget godt til syne i møte med terrorismens grufulle virkelighet, der han forstår og tilgir mordere som ikke viser snev av anger.

Hvis jeg var i nærheten av det jeg blir oppfattet som av enkelte DOLere, så ville vel Stålset være helt etter min smak.

Det er han imidlertid ikke, og jeg har redegjort (nok) for hvordan det henger sammen.

Grunnen til at du ikke liker stålseth, er at han representerer den motsatte politiske siden i forhold til din "riktige" side.

"....................................."

Skrevet

Ikke?

I følge bl.a Kahn - ikke i følge meg :-)

Skrevet

Hvilke personangrep er det jeg har rettet mot deg? Det var da logitechmusa som kalte meg en religiøs skrulling med ditt bifall. Du var sågar villig til å gå lenger, skrev du.

Skjønner godt at du ikke ønsker å forsvare denslags i en saklig debatt.

"Skjønner godt at du ikke ønsker å forsvare denslags i en saklig debatt."

Heh-heh, morsomt :-)

"......................................."

Skrevet

"Og homsenes sak vs. Kirken interesserer meg overhode ikke."

...og derfor er den ikke viktig, og alle som er opptatt av dem er idioter?

Nei, det er viktigere å skrike og hyle om kommunister og islamister som kommer og tar over hele verden, knuller søstera og mora di etc. Det er jo tross alt viktig å ha bakkekontakt og være realistisk. Og okkupasjon er greit, så lenge man hevner seg på hva andre har gjort mot en tidligere. Jau, sånn går no dagan :-)

Nå venter jeg på hva slags ubegavede fornærmelser du kommer med som svar...:-)

...fornærmelser du forstår, siden du ikke evner å diskutere sak?

Skrevet

Dette besvarte jeg faktisk tidligere, Stålset tilgir og forstår det som var og er forutsetningen for disse avskyelige terroraksjonene, fordi han ser verden gjennom en marxist-leninistisk monokkel og det ene øyet knepet igjen.

Det er heller ikke relevant om disse 19 drapsmennene kan eller ikke kan be om tilgivelse eller vise anger, de begikk en handling som ingen kan tilgi eller forstå. Ikke engang Han som biskop Stålset skal representere her i denne verden ville tilgitt dette.

Skrevet

"Men dine meninger om meg som person bidrar ikke til å høyne nivået på selve diskusjonen."

En saklig diskusjon om dette hadde sikkert vært interessant. Det kommer imidlertid ikke fra deg, som ikke gjør annet enn å skrike og hyle ekstremistisk propaganda mot det du kaller det samme.

Du har utvilsomt mange kunnskaper om dette feltet som kunne vært interessante, men de er hele tiden så til de grader farget av dine fordommer, perosonlige tolkninger og ekstreme synspunkter at det har ingen verdi for andre.

Nå har du jo selv sagt at du ikke er interessert i å bidra til opplysende diskusjoner, men heller å øse din egen eder og galle og egendefinerte "sannheter" ut av deg, så det burde ikke overraske.

".................................."

Det jeg HAR SAGT, er at jeg ikke er interessert i å diskutere på andres premisser, særlig når de er så preget av personlig motvilje som det du legger for dagen.

Skrevet

...fornærmelser du forstår, siden du ikke evner å diskutere sak?

"...fornærmelser du forstår, siden du ikke evner å diskutere sak?"

Der kom den, og den skuffet ikke :-)

"..................................."

Skrevet

Grunnen til at du ikke liker stålseth, er at han representerer den motsatte politiske siden i forhold til din "riktige" side.

"....................................."

Og hvis det er tilfelle, hvordan kan du, som ikke-troende, like ham for hans tro? Du er så viss ferdig til å tillegge meg meninger og holdninger som ikke er der.

Skrevet

Dette besvarte jeg faktisk tidligere, Stålset tilgir og forstår det som var og er forutsetningen for disse avskyelige terroraksjonene, fordi han ser verden gjennom en marxist-leninistisk monokkel og det ene øyet knepet igjen.

Det er heller ikke relevant om disse 19 drapsmennene kan eller ikke kan be om tilgivelse eller vise anger, de begikk en handling som ingen kan tilgi eller forstå. Ikke engang Han som biskop Stålset skal representere her i denne verden ville tilgitt dette.

"Ikke engang Han som biskop Stålset skal representere her i denne verden ville tilgitt dette."

Og dette kommer med en som har god greie på teologi?

Skrevet

Det jeg HAR SAGT, er at jeg ikke er interessert i å diskutere på andres premisser, særlig når de er så preget av personlig motvilje som det du legger for dagen.

Nei, Kahn - du er kun interessert i å få alle til å se verden gjennom dine øyne.

Skrevet

"...fornærmelser du forstår, siden du ikke evner å diskutere sak?"

Der kom den, og den skuffet ikke :-)

Det gjør derimot du, hver gang.

Men aller mest deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...